Terepre termett sportkocsi az Auditól

Összkerékhajtású sportkupé, máshogy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 08.00

Állítható hasmagassággal, hátsókerék-kormányzással és arcátlanul látványos kidolgozással lép színre az Audi eddigi legextrémebb Quattrója, a Nanuk

Az Italdesign Giugiaro és az Audi közös munkája a Nanuk, amely az újabban különösen divatossá vált terepkupé műfajában alkot emlékezeteset.

Alumínium térvázra húzott, vérvörös szénszálas panelek, hatalmas, hatszögletű hűtőmaszk, LED Matrix fényszórók, három centivel süllyeszthető vagy néggyel emelhető futómű, összkerék-kormányzás, kétméteres szélesség: az Audi Nanuk nem valami hétköznapi autó.
Sok hasonlóságot mutat formatervezőinek saját jogon bemutatott, emelt hasmagasságú szupersportkocsijával, az Italdesign Parcourral. Még a tízhengeres erőforrás is stimmel, bár ezúttal a Lamborghini 5,2 literes benzinmotorja helyett egy frissen fejlesztett, 5,0 literes TDI dízel biztosít hajtóerőt, nem is keveset: 1000 Nm és 544 lóerő jön létre az ikerturbó, a gigantikus 2500 baros befecskendezési nyomás és a változó emelésű szelepvezérlési rendszer összjátékából. 
A motort ünnepelt sztárként kezelik: a felfelé nyíló ajtók mögött szabályozható légterelők szállítanak hozzá megfelelő mennyiségű töltőlevegőt, burkolata pedig teljes egészében felcsapható, akár egy versenyautón. A középmotoros autóban csomagokat elöl lehet szállítani – nem sokat, de egy golftáska pont befér. 
Az 1900 kg tömegű Nanuk 3,8 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 305 km/óra, illetve egészen máshogy használva átlagfogyasztása csupán 7,8 l/100km. 
A karbon-kerámia féktárcsákat rejtő, 22 colos kerekek nem csak elöl, de hátul is képesek elfordulni: a szokásos recept szerint kis sebességnél azonos, nagynál ellentétes irányban működik az összkerék-kormányzás. 
Az utastérben a szénszálas műszerfali panel fölött, alumínium állványon lebegő középkonzolon akad meg a szem. Minden kezelőszerv itt, illetve a kormányon kapott helyet. A műszerfal voltaképpen egyetlen, szabadon konfigurálható monitor, a belső és külső tükröket ugyancsak képernyők helyettesítik.

Kommentek

  • szaboata

    érdekes,ahhoz,hogy az Audik és a VW-nek kinézzenek valahogyan,kell hozzá egy ,két olasz dizájner.Egyébként az 1-es Golf is olasz tervezés,aztán de Silva,most meg Giugiaro.
    Lamborghini,meg Ducati felvásárlással is próbálnak életet vinni a cég birodalom megjelenésébe,mert különben az egész fócvágen történet olyan,mint a német konyha:ízetlen bűzetlen.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.