Terepre termett sportkocsi az Auditól

Összkerékhajtású sportkupé, máshogy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 08.00

Állítható hasmagassággal, hátsókerék-kormányzással és arcátlanul látványos kidolgozással lép színre az Audi eddigi legextrémebb Quattrója, a Nanuk

Az Italdesign Giugiaro és az Audi közös munkája a Nanuk, amely az újabban különösen divatossá vált terepkupé műfajában alkot emlékezeteset.

Alumínium térvázra húzott, vérvörös szénszálas panelek, hatalmas, hatszögletű hűtőmaszk, LED Matrix fényszórók, három centivel süllyeszthető vagy néggyel emelhető futómű, összkerék-kormányzás, kétméteres szélesség: az Audi Nanuk nem valami hétköznapi autó.
Sok hasonlóságot mutat formatervezőinek saját jogon bemutatott, emelt hasmagasságú szupersportkocsijával, az Italdesign Parcourral. Még a tízhengeres erőforrás is stimmel, bár ezúttal a Lamborghini 5,2 literes benzinmotorja helyett egy frissen fejlesztett, 5,0 literes TDI dízel biztosít hajtóerőt, nem is keveset: 1000 Nm és 544 lóerő jön létre az ikerturbó, a gigantikus 2500 baros befecskendezési nyomás és a változó emelésű szelepvezérlési rendszer összjátékából. 
A motort ünnepelt sztárként kezelik: a felfelé nyíló ajtók mögött szabályozható légterelők szállítanak hozzá megfelelő mennyiségű töltőlevegőt, burkolata pedig teljes egészében felcsapható, akár egy versenyautón. A középmotoros autóban csomagokat elöl lehet szállítani – nem sokat, de egy golftáska pont befér. 
Az 1900 kg tömegű Nanuk 3,8 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 305 km/óra, illetve egészen máshogy használva átlagfogyasztása csupán 7,8 l/100km. 
A karbon-kerámia féktárcsákat rejtő, 22 colos kerekek nem csak elöl, de hátul is képesek elfordulni: a szokásos recept szerint kis sebességnél azonos, nagynál ellentétes irányban működik az összkerék-kormányzás. 
Az utastérben a szénszálas műszerfali panel fölött, alumínium állványon lebegő középkonzolon akad meg a szem. Minden kezelőszerv itt, illetve a kormányon kapott helyet. A műszerfal voltaképpen egyetlen, szabadon konfigurálható monitor, a belső és külső tükröket ugyancsak képernyők helyettesítik.

Kommentek

  • szaboata

    érdekes,ahhoz,hogy az Audik és a VW-nek kinézzenek valahogyan,kell hozzá egy ,két olasz dizájner.Egyébként az 1-es Golf is olasz tervezés,aztán de Silva,most meg Giugiaro.
    Lamborghini,meg Ducati felvásárlással is próbálnak életet vinni a cég birodalom megjelenésébe,mert különben az egész fócvágen történet olyan,mint a német konyha:ízetlen bűzetlen.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.