Terepre termett sportkocsi az Auditól

Összkerékhajtású sportkupé, máshogy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 08.00

Állítható hasmagassággal, hátsókerék-kormányzással és arcátlanul látványos kidolgozással lép színre az Audi eddigi legextrémebb Quattrója, a Nanuk

Az Italdesign Giugiaro és az Audi közös munkája a Nanuk, amely az újabban különösen divatossá vált terepkupé műfajában alkot emlékezeteset.

Alumínium térvázra húzott, vérvörös szénszálas panelek, hatalmas, hatszögletű hűtőmaszk, LED Matrix fényszórók, három centivel süllyeszthető vagy néggyel emelhető futómű, összkerék-kormányzás, kétméteres szélesség: az Audi Nanuk nem valami hétköznapi autó.
Sok hasonlóságot mutat formatervezőinek saját jogon bemutatott, emelt hasmagasságú szupersportkocsijával, az Italdesign Parcourral. Még a tízhengeres erőforrás is stimmel, bár ezúttal a Lamborghini 5,2 literes benzinmotorja helyett egy frissen fejlesztett, 5,0 literes TDI dízel biztosít hajtóerőt, nem is keveset: 1000 Nm és 544 lóerő jön létre az ikerturbó, a gigantikus 2500 baros befecskendezési nyomás és a változó emelésű szelepvezérlési rendszer összjátékából. 
A motort ünnepelt sztárként kezelik: a felfelé nyíló ajtók mögött szabályozható légterelők szállítanak hozzá megfelelő mennyiségű töltőlevegőt, burkolata pedig teljes egészében felcsapható, akár egy versenyautón. A középmotoros autóban csomagokat elöl lehet szállítani – nem sokat, de egy golftáska pont befér. 
Az 1900 kg tömegű Nanuk 3,8 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 305 km/óra, illetve egészen máshogy használva átlagfogyasztása csupán 7,8 l/100km. 
A karbon-kerámia féktárcsákat rejtő, 22 colos kerekek nem csak elöl, de hátul is képesek elfordulni: a szokásos recept szerint kis sebességnél azonos, nagynál ellentétes irányban működik az összkerék-kormányzás. 
Az utastérben a szénszálas műszerfali panel fölött, alumínium állványon lebegő középkonzolon akad meg a szem. Minden kezelőszerv itt, illetve a kormányon kapott helyet. A műszerfal voltaképpen egyetlen, szabadon konfigurálható monitor, a belső és külső tükröket ugyancsak képernyők helyettesítik.

Kommentek

  • szaboata

    érdekes,ahhoz,hogy az Audik és a VW-nek kinézzenek valahogyan,kell hozzá egy ,két olasz dizájner.Egyébként az 1-es Golf is olasz tervezés,aztán de Silva,most meg Giugiaro.
    Lamborghini,meg Ducati felvásárlással is próbálnak életet vinni a cég birodalom megjelenésébe,mert különben az egész fócvágen történet olyan,mint a német konyha:ízetlen bűzetlen.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.