Bár a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a Hungexpo méretével vetekedő kiállítóterületen várja a látogatókat a Volkswagen konszern a szokásoknak megfelelően már a nyitást megelőző estén gigantikus rendezvényt tartott. A Vezess.hu is ott volt az exkluzív eseményen. 
A több ezer meghívott vendéget és újságírót elképesztő méretű kivetítőkön futó grafikával, zseniális fénytechnikával, látványos táncshow-val, no meg a Pet Shop Boys élő  – haha – fellépésével igyekezett elkápráztatni a világelsőségre törő német csoport. 

Újabb és újabb vizuális sokk vár ránk

Számos új modell mutatkozott be hétfő este (a linkre kattintva részleteket tudhat meg az egyes modellekről):

Škoda Rapid Sportback,
SEAT Leon ST,
Volkswagen Golf Sportsvan,
Audi A3 Cabrio,
Bentley Continental GT V8 S,
Porsche 918 Spyder,
Lamborghini Gallardo Squadra Corse,
VW up! és Golf elektromos hajtású kivitele,
az up! áruszállító változata is,
Audi A3 e-tron.

A legizgalmasabb modell azonban mindenképpen az Audi Nanuk (részletek itt) volt. Az eszkimó nyelven jegesmedvét jelentő járgány egy szupersportkocsi és egy terepjáró nászából született Giorgetto Giugiaro tollából. Fara V10-es dízelmotort rejt, 544 LE-s teljesítményt és 1000 Nm-s nyomatékot produkáló motorjával 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
A fő mondanivaló azonban nem ez a járgány volt, a cég vezetője, Martin Winternkorn a környezetkímélő technológiák térhódításáról beszélt.   
Ma a VW-nek már 302 olyan modellje van, amely kevesebb mint 120 g széndioxidot bocsát ki kilométerenként, azaz dízel esetében  4,5, benzines esetében 5,1 liternél kevesebbet fogyaszt. És 50 olyan modellje, amely 100 g/km-nél jobb értékkel bír, ami a fentieknek megfelelően 3,8, illetve 4,3 literes fogyasztásnak felel meg. 

Elképesztő fénytechnika

A Volkswagen-csoport azonban tovább megy előre, 2015-ig 33 milliárd eurót (9900 milliárd forint – kb. a magyar költségvetés fele) fektetnek be üzemanyag-takarékos technológiákba és a hozzájuk tartozó gyártásba. Azt követően, hogy idén bemutatkozott a Porsche Panamera konnektorról tölthető hibrid változata, illetve a Volkswagen egyliteres autója, az XL1, most a Frankfurti Autószalonon tartotta három környezetbarát technológiával felszerelt modellje világpremierjét a VW-csoport. 
Bemutatkozott a Porsche 918 Spyder sorozatgyártású változata, leleplezték a Volkswagen up! és a Volkswagen Golf villanymotorral szerelt kivitelét is. 
A sor azonban folytatódik, számos konnektorról tölthető modell érkezik. 2014-ben bemutatkozik az Audi A8 e-tron, majd jön az Audi Q7 e-tron, Volkswagen Passat TwinDrive, illetve Porsche Cayenne S E-Hybrid is. Ezt követően elkészül az Audi A6 e-tron, Audi A3 e-tron, és a Volkswagen Golf TwinDrive is. 
Mindez annak köszönhető, hogy az új moduláris padlólemezek lehetővé teszik, hogy bármelyik modellből készüljön, hibrid vagy elektromos-hajtású – ha igényli a piac. Az új építőkészletnek hála a belsőégésű modellekkel egy gyártósoron készülhetnek a környezetkímélőbb technológiával szerelt modellek.  
A cég azonban továbbra is leszögezi, hogy még hosszan megmaradnak a belsőégésű motorok az elektromosok mellett, azonban a jövőben a kőolaj helyet a földgáz lehet a fő hajtóanyag. A VW 2018-ra nemcsak a világelsőséget célozza, de villanyautókban is első helyre törnek, egyelőre azonban a hibrideké a főszerep.

Ne nagyja ki a bemutatókról készült videónkat se: