Óriási lóvé a kisebb fogyasztásért

A Volkswagen-csoport újdonságai

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 09.05

A Pet Shop Boys zenei nyitányával, techno-subájával és elképesztő látványtechnikával mutatta meg a Frankfurti Autószalon előestéjén a Volkswagen, merre tart a márka. Villanyautóké és a hibrideké a jövő.

Bár a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a Hungexpo méretével vetekedő kiállítóterületen várja a látogatókat a Volkswagen konszern a szokásoknak megfelelően már a nyitást megelőző estén gigantikus rendezvényt tartott. A Vezess.hu is ott volt az exkluzív eseményen. 
A több ezer meghívott vendéget és újságírót elképesztő méretű kivetítőkön futó grafikával, zseniális fénytechnikával, látványos táncshow-val, no meg a Pet Shop Boys élő  – haha – fellépésével igyekezett elkápráztatni a világelsőségre törő német csoport. 

Újabb és újabb vizuális sokk vár ránk

Számos új modell mutatkozott be hétfő este (a linkre kattintva részleteket tudhat meg az egyes modellekről):

Škoda Rapid Sportback,
SEAT Leon ST,
Volkswagen Golf Sportsvan,
Audi A3 Cabrio,
Bentley Continental GT V8 S,
Porsche 918 Spyder,
Lamborghini Gallardo Squadra Corse,
VW up! és Golf elektromos hajtású kivitele,
az up! áruszállító változata is,
Audi A3 e-tron.

A legizgalmasabb modell azonban mindenképpen az Audi Nanuk (részletek itt) volt. Az eszkimó nyelven jegesmedvét jelentő járgány egy szupersportkocsi és egy terepjáró nászából született Giorgetto Giugiaro tollából. Fara V10-es dízelmotort rejt, 544 LE-s teljesítményt és 1000 Nm-s nyomatékot produkáló motorjával 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 
A fő mondanivaló azonban nem ez a járgány volt, a cég vezetője, Martin Winternkorn a környezetkímélő technológiák térhódításáról beszélt.   
Ma a VW-nek már 302 olyan modellje van, amely kevesebb mint 120 g széndioxidot bocsát ki kilométerenként, azaz dízel esetében  4,5, benzines esetében 5,1 liternél kevesebbet fogyaszt. És 50 olyan modellje, amely 100 g/km-nél jobb értékkel bír, ami a fentieknek megfelelően 3,8, illetve 4,3 literes fogyasztásnak felel meg. 

Elképesztő fénytechnika

A Volkswagen-csoport azonban tovább megy előre, 2015-ig 33 milliárd eurót (9900 milliárd forint – kb. a magyar költségvetés fele) fektetnek be üzemanyag-takarékos technológiákba és a hozzájuk tartozó gyártásba. Azt követően, hogy idén bemutatkozott a Porsche Panamera konnektorról tölthető hibrid változata, illetve a Volkswagen egyliteres autója, az XL1, most a Frankfurti Autószalonon tartotta három környezetbarát technológiával felszerelt modellje világpremierjét a VW-csoport. 
Bemutatkozott a Porsche 918 Spyder sorozatgyártású változata, leleplezték a Volkswagen up! és a Volkswagen Golf villanymotorral szerelt kivitelét is. 
A sor azonban folytatódik, számos konnektorról tölthető modell érkezik. 2014-ben bemutatkozik az Audi A8 e-tron, majd jön az Audi Q7 e-tron, Volkswagen Passat TwinDrive, illetve Porsche Cayenne S E-Hybrid is. Ezt követően elkészül az Audi A6 e-tron, Audi A3 e-tron, és a Volkswagen Golf TwinDrive is. 
Mindez annak köszönhető, hogy az új moduláris padlólemezek lehetővé teszik, hogy bármelyik modellből készüljön, hibrid vagy elektromos-hajtású – ha igényli a piac. Az új építőkészletnek hála a belsőégésű modellekkel egy gyártósoron készülhetnek a környezetkímélőbb technológiával szerelt modellek.  
A cég azonban továbbra is leszögezi, hogy még hosszan megmaradnak a belsőégésű motorok az elektromosok mellett, azonban a jövőben a kőolaj helyet a földgáz lehet a fő hajtóanyag. A VW 2018-ra nemcsak a világelsőséget célozza, de villanyautókban is első helyre törnek, egyelőre azonban a hibrideké a főszerep.

Ne nagyja ki a bemutatókról készült videónkat se:

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.