Megcsinálták: itt a Jaguar rég várt terepjárója!

...kár, hogy egyelőre nem tervezik a gyártását

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 17.00

Látványos, ötletes, kívánatos formatanulmányt vezetett fel a Jaguar. Mégse dobjunk el kapát-kaszát: két éven belül bizonyosan nem készít terepjárót a brit márka. A C-X17 azért megérdemli a figyelmünket.

Mintha szándékosan heccelné akarná közönségét: a Jaguar első dolga volt bejelenteni, hogy a C-X17 csupán arra szolgál, hogy bemutassák, milyen hallatlanul sokoldalú és rugalmasan alakítható a márka vadonatúj, alumínium szerkezetű padlólemeze. Erre a platformra azonban elsőként egy középkategóriás szedánt fognak felhúzni, azt is csak 2015-ben, így akárhogy reménykedünk, a következő 24 hónapban aligha valósul meg a 4,7 méteres terepjáró. 

Másfelől viszont később nagyon is van rá esély, hiszen a Jaguar pontosan a piaci igények gyors lekövetésére, a rövid időn belüli termékfejlesztésekre gondolva építette meg a minden irányban moduláris, átméretezhető, ráadásul 100 százalékban újrahasznosított alumíniumot tartalmazó, könnyű és merev architektúrát. 
De most kanyarodjunk vissza a tanulmányhoz: orra az XJ, fara talán az F-type vérrokonságát igyekszik bizonyítani, mégpedig hatásosan. Feltűnő, hogy hiányzik a csillogó króm az autóról: hűtőmaszkját a platinával rokon ruténiumból gyártották, a matt felületek vészjóslóvá teszik az autót. 
A motorok tekintetében optimista és elnagyolt a gyár: az F-type hathengeresét éppúgy el tudja képzelni a power dome-os gépházfedél alatt, mint a most fejlesztés alatt álló, méretcsökkentett négyhengereseket, amelyek hangolástól függően tudnak nagyon takarékosak (100 g/km CO2) vagy nagyon erősek (300 LE) is lenni – a kettő persze együtt nem megy. 
A fedélzeten természetesen új kezelőfelületeket találunk. A szabadon parametrizálható, dupla TFT műszerfalat opcióként head-up display egészítheti ki, a padlókonzol teljes hosszában érintőképernyők húzódnak végig. Ezeken keresztül képeket, videókat, hangokat küldhetnek egymásnak és online barátaiknak az utasok – a Jaguar hangsúlyozza a hagyományok fontosságát, ezért is rendelte a bőrkárpitozást a Connollytól, ehhez képest úgy tűnik, a beszélgetésnek végképp leáldozott…

Az utastér teljes hosszában húzódik az érintőképernyős kommunikációs központ

Bordázott szerkezet tartja a panorámatetőt

Kihajtható kempingszékek a csomagtartóban

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.