Megcsinálták: itt a Jaguar rég várt terepjárója!

...kár, hogy egyelőre nem tervezik a gyártását

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 17.00

Látványos, ötletes, kívánatos formatanulmányt vezetett fel a Jaguar. Mégse dobjunk el kapát-kaszát: két éven belül bizonyosan nem készít terepjárót a brit márka. A C-X17 azért megérdemli a figyelmünket.

Mintha szándékosan heccelné akarná közönségét: a Jaguar első dolga volt bejelenteni, hogy a C-X17 csupán arra szolgál, hogy bemutassák, milyen hallatlanul sokoldalú és rugalmasan alakítható a márka vadonatúj, alumínium szerkezetű padlólemeze. Erre a platformra azonban elsőként egy középkategóriás szedánt fognak felhúzni, azt is csak 2015-ben, így akárhogy reménykedünk, a következő 24 hónapban aligha valósul meg a 4,7 méteres terepjáró. 

Másfelől viszont később nagyon is van rá esély, hiszen a Jaguar pontosan a piaci igények gyors lekövetésére, a rövid időn belüli termékfejlesztésekre gondolva építette meg a minden irányban moduláris, átméretezhető, ráadásul 100 százalékban újrahasznosított alumíniumot tartalmazó, könnyű és merev architektúrát. 
De most kanyarodjunk vissza a tanulmányhoz: orra az XJ, fara talán az F-type vérrokonságát igyekszik bizonyítani, mégpedig hatásosan. Feltűnő, hogy hiányzik a csillogó króm az autóról: hűtőmaszkját a platinával rokon ruténiumból gyártották, a matt felületek vészjóslóvá teszik az autót. 
A motorok tekintetében optimista és elnagyolt a gyár: az F-type hathengeresét éppúgy el tudja képzelni a power dome-os gépházfedél alatt, mint a most fejlesztés alatt álló, méretcsökkentett négyhengereseket, amelyek hangolástól függően tudnak nagyon takarékosak (100 g/km CO2) vagy nagyon erősek (300 LE) is lenni – a kettő persze együtt nem megy. 
A fedélzeten természetesen új kezelőfelületeket találunk. A szabadon parametrizálható, dupla TFT műszerfalat opcióként head-up display egészítheti ki, a padlókonzol teljes hosszában érintőképernyők húzódnak végig. Ezeken keresztül képeket, videókat, hangokat küldhetnek egymásnak és online barátaiknak az utasok – a Jaguar hangsúlyozza a hagyományok fontosságát, ezért is rendelte a bőrkárpitozást a Connollytól, ehhez képest úgy tűnik, a beszélgetésnek végképp leáldozott…

Az utastér teljes hosszában húzódik az érintőképernyős kommunikációs központ

Bordázott szerkezet tartja a panorámatetőt

Kihajtható kempingszékek a csomagtartóban

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.