Kupéból csinál terepest a Volvo

Volvo Concept Coupé

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 15.00

Érdekes módon egy kupétanulmány formájában mutatja meg a Volvo, milyen lesz a következő új szabadidő-autója. Kár lenne azonban a kupé koncepciót csak az XC90-re elpazarolni.

Reméljük, megváltoztatja terveit a Volvo, és nem csak arra használja a Concept Coupét, hogy megmutassa, merre tart a márka formatervezése, milyenek lesznek a jövő Volvói. A Frankfurti Autószalonon leleplezett tanulmányautó hivatalosan az új XC90 formanyelvét mutatja meg nekünk.

 

A látottak alapján a svéd márka – jövő ősszel érkező – nagy szabadidő-autója izgalmas külsőt kap, a Concept Coupé ugyanis nagyon dögös.  Lapos, széles orra, rövid túlnyúlása és alacsonyan futó tetőíve igazán elegáns autót formáz. Sok tekintetben utal a Volvo frankfurti standján, fölötte-mögötte kiállított klasszikus modellre, a P1800-asra.  A tervezők ugyanakkor elkerülték a retró dizájn olcsó csábítását: a klasszikus stílusjegyeken túl ízig-vérig modernt is hoz a kupé.

 

Alatta az utódom: a P1800 és a még letakart Concept Coupé

“Ez az autó megmutatja, hogy fognak kinézni mostantól a Volvók: teli érzelemmel. Annak ellenére, hogy a vadonatúj XC90 egy más típusú autó, azonnal felismerhető lesz a kapcsolat” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo egy éve leigazolt új főtervezője, aki Škodától érkezett.  

 

Azt már a Volvo magyar PR-ese, Sztárcsevity Andrea árulta el nekünk a helyszínen, hogy bár a tanulmányból így egy az egyben biztosan nem készül szériaautó, de az új moduláris padlólemeznek köszönhetően könnyen kialakíthatnak belőle egy szedánt, akár az új S80-ast – mondta sokat sejtetően.

 

A Volvo következő generációs padlólemezét a manapság uralkodó trend szerint rugalmasan átformálható, alkalmazkodóképes formában valósították meg. Könnyen változtatható az autók tengelytávolsága, hossza stb.

 

Futurisztikus luxus a Concept Coupé utasterében

Nem csak hangulatában, de az ember-gép interfész terén is újat hoz a Volvo Concept Coupé. A középen elhelyezett érintőképernyő összehangoltan működik együtt az adaptív, digitális műszeregységgel és a vezető előtti head-up display rendszerrel. Ott, ahol korábban 75 kapcsoló volt, most már csupán hat. Ezek a rendszerek 2014 végétől minden új Volvo modellben elérhetőek lesznek, először az XC90-ben jelennek meg.

 

A Concept Coupé hajtásáról egy konnektorról is tölthető hibrid hajtómű gondoskodik. A 2,0 literes benzinmotorhoz turbó és kompresszor is kapcsolódik, illetve egy villanymotor teszi teljessé a rendszert. A belsőégésű motor az első, az elektromos a hátsó tengely kerekeit hajtja. A rendszer teljesítménye 400 lóerő, míg a maximális nyomaték meghaladja a 600 Nm-t.

 

A hibrid hajtómű a Volvo új Drive-E hajtáslánc-kínálatának tagja, amelynek első darabjai szintén a Frankfurti Autószalonon debütálnak. Az S60, V60 és XC60 modellekben az új motorcsalád három tagja jelenik meg: a T6 306 lóerős és a T5 245 lóerős benzines turbómotorok és a D4 181 lóerős turbódízel motor. Az új Volvo V70, XC70 és S80 modellekhez a T5 és a D4 motor lesz elérhető. A motorokhoz rendelhető új, 8 sebességes automata sebességváltó is.

 

Annak ellenére, hogy a vadonatúj XC90 egy más típusú autó, azonnal felismerhető lesz a kapcsolat" - mondta Thomas Ingenlath, a Volvo főtervezője

“Olyan kisebb, intelligensebb motorokat készítettünk, amelyek a többhengeres motoroknál izgalmasabb vezetési élményt nyújtó teljesítménygörbékkel rendelkeznek, azonban a négyhengeresek üzemanyag-takarékosságát biztosítják. A hálózatról tölthető hibrid technológiával és egyéb elektromos rendszerekkel ráadásul a nyolchengeres motorok teljesítménytartományát is el fogjuk majd érni” – jelentette ki Derek Crabb, a Volvo Cars hajtásrendszerek fejlesztéséért felelős részlegének alelnöke.

 

A Concept Coupét további két tanulmányautó követi majd, mielőtt az XC90-est megismerjük 2014-ben.

 


Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.