Kupéból csinál terepest a Volvo

Volvo Concept Coupé

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 15.00

Érdekes módon egy kupétanulmány formájában mutatja meg a Volvo, milyen lesz a következő új szabadidő-autója. Kár lenne azonban a kupé koncepciót csak az XC90-re elpazarolni.

Reméljük, megváltoztatja terveit a Volvo, és nem csak arra használja a Concept Coupét, hogy megmutassa, merre tart a márka formatervezése, milyenek lesznek a jövő Volvói. A Frankfurti Autószalonon leleplezett tanulmányautó hivatalosan az új XC90 formanyelvét mutatja meg nekünk.

 

A látottak alapján a svéd márka – jövő ősszel érkező – nagy szabadidő-autója izgalmas külsőt kap, a Concept Coupé ugyanis nagyon dögös.  Lapos, széles orra, rövid túlnyúlása és alacsonyan futó tetőíve igazán elegáns autót formáz. Sok tekintetben utal a Volvo frankfurti standján, fölötte-mögötte kiállított klasszikus modellre, a P1800-asra.  A tervezők ugyanakkor elkerülték a retró dizájn olcsó csábítását: a klasszikus stílusjegyeken túl ízig-vérig modernt is hoz a kupé.

 

Alatta az utódom: a P1800 és a még letakart Concept Coupé

“Ez az autó megmutatja, hogy fognak kinézni mostantól a Volvók: teli érzelemmel. Annak ellenére, hogy a vadonatúj XC90 egy más típusú autó, azonnal felismerhető lesz a kapcsolat” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo egy éve leigazolt új főtervezője, aki Škodától érkezett.  

 

Azt már a Volvo magyar PR-ese, Sztárcsevity Andrea árulta el nekünk a helyszínen, hogy bár a tanulmányból így egy az egyben biztosan nem készül szériaautó, de az új moduláris padlólemeznek köszönhetően könnyen kialakíthatnak belőle egy szedánt, akár az új S80-ast – mondta sokat sejtetően.

 

A Volvo következő generációs padlólemezét a manapság uralkodó trend szerint rugalmasan átformálható, alkalmazkodóképes formában valósították meg. Könnyen változtatható az autók tengelytávolsága, hossza stb.

 

Futurisztikus luxus a Concept Coupé utasterében

Nem csak hangulatában, de az ember-gép interfész terén is újat hoz a Volvo Concept Coupé. A középen elhelyezett érintőképernyő összehangoltan működik együtt az adaptív, digitális műszeregységgel és a vezető előtti head-up display rendszerrel. Ott, ahol korábban 75 kapcsoló volt, most már csupán hat. Ezek a rendszerek 2014 végétől minden új Volvo modellben elérhetőek lesznek, először az XC90-ben jelennek meg.

 

A Concept Coupé hajtásáról egy konnektorról is tölthető hibrid hajtómű gondoskodik. A 2,0 literes benzinmotorhoz turbó és kompresszor is kapcsolódik, illetve egy villanymotor teszi teljessé a rendszert. A belsőégésű motor az első, az elektromos a hátsó tengely kerekeit hajtja. A rendszer teljesítménye 400 lóerő, míg a maximális nyomaték meghaladja a 600 Nm-t.

 

A hibrid hajtómű a Volvo új Drive-E hajtáslánc-kínálatának tagja, amelynek első darabjai szintén a Frankfurti Autószalonon debütálnak. Az S60, V60 és XC60 modellekben az új motorcsalád három tagja jelenik meg: a T6 306 lóerős és a T5 245 lóerős benzines turbómotorok és a D4 181 lóerős turbódízel motor. Az új Volvo V70, XC70 és S80 modellekhez a T5 és a D4 motor lesz elérhető. A motorokhoz rendelhető új, 8 sebességes automata sebességváltó is.

 

Annak ellenére, hogy a vadonatúj XC90 egy más típusú autó, azonnal felismerhető lesz a kapcsolat" - mondta Thomas Ingenlath, a Volvo főtervezője

“Olyan kisebb, intelligensebb motorokat készítettünk, amelyek a többhengeres motoroknál izgalmasabb vezetési élményt nyújtó teljesítménygörbékkel rendelkeznek, azonban a négyhengeresek üzemanyag-takarékosságát biztosítják. A hálózatról tölthető hibrid technológiával és egyéb elektromos rendszerekkel ráadásul a nyolchengeres motorok teljesítménytartományát is el fogjuk majd érni” – jelentette ki Derek Crabb, a Volvo Cars hajtásrendszerek fejlesztéséért felelős részlegének alelnöke.

 

A Concept Coupét további két tanulmányautó követi majd, mielőtt az XC90-est megismerjük 2014-ben.

 


Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.