Elektromos hadjáratot hirdetett a Volkswagen

Tizennégy villamos vagy hibrid modell egy éven belül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 08.55

Öt év múlva piacvezetőként tervezi uralni az elektromos mobilitási szcénát – sőt, tulajdonképpen az egész globális autóipart a Volkswagen. Összeszedtük, frissiben milyen új modellekkel bővült a célhoz vezető eszközök sora.

Jövő év végére tizennégy-, de szükség esetén akár negyventagúra is bővítheti elektromos és hibrid járműveinek kínálatát a Volkswagen-csoport. Évente több milliárd eurós értékben költenek az emissziómentes mobilitáshoz kapcsolódó kutatásra és fejlesztésre, és mintegy hetvenezer munkatársat készítettek fel a villamos hajtással kapcsolatos feladatokra, mondta el tegnap este Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport teljhatalmú ura. 
Nem a levegőbe beszélt: a most induló Frankurti Autószalonon számtalan elektromos és hibrid modellel lép színre a konszern. A Volkswagen rögtön dupla premierrel kezd: egy városi és egy családi villanyautóval. Az e-Up (amelynek rögtön teherszállító kivitelét is bemutatták) 82 lóerős villanymotorjával legfeljebb 130 km/óra sebességgel tud haladni, százra 12,4 mp alatt gyorsul, hatótávolsága 160 kilométer. A Golf villanymotoros verziója messzebbre, gyorsabban képes utazni: 115 lóerős erőforrása 10,4 mp alatt gyorsítja 100 km/órára, a végsebesség 140 km/óra, a hatótávolság 190 km. 
Az Audi is kínál részben elektromos járművet. Az A3 e-tron hibrid már nem újdonság, tavasszal megismerhettük 1,4 TFSI-ből és egy villanymotorból álló hajtásláncát: másfél literes átlagfogyasztást és 35 g/km CO2-kibocsátást ígér az 50 kilométeren át elektromos üzemű haladásra alkalmas gépkocsi. Hogy a brutális, 700 lóerős Sport Quattro Concept mellett ezt a józan modellt is újra elhozták Frankfurtba, azt mutatja, minden fegyvert bevet az emissziócsökkentés érdekében a konszern. 


Hibridből a csoport ékkövének, a Porschénak is van mit felmutatnia. A végre sorozatgyártásba álló 918 Hybrid szupersportkocsi mellett ott van a tavaszi modelldömping sztárja, a viszonylag megfizethetőbb Panamera S-E Hybrid a maga hálózatról is tölthető akkumulátorcsomagjával (3,1 l/100 km átlagfogyasztás, 416 lóerő  rendszerteljesítmény).
A Volkswagen-csoport jelenlegi, 420 modellből álló palettájának súlyozott átlagos CO2-kibocsátása 130 g/km. 302 modell csupán 120, ötven pedig kevesebb mint 100 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. Ezen a téren verhetetlen a zászlóvivő Volkswagen XL1, amely kilenc deciliter üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren, széndioxid-kibocsátása pedig 21 g/km.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Újabb Veyron féle pénznyelő projekt ?

    Nehogy belebukcizzanak…..

  • Alasseo

    “szükség esetén akár negyventagúra is bővítheti elektromos és hibrid járműveinek kínálatát a Volkswagen-csoport.”

    Sok sikert. :) Persze ettől a 40-től azért nem kell hasra esni, biztos sok gyártómnak összejönne, ha ők is 6 márkanéven forgalmaznának egy modellt. Muhahaha.

  • Kempelen10.

    Na, megszólalt a két szusifosó. Bezzeg mikor a japánok szarnak egy rózsaszín bogyót, akkor ott tocsogtok az odvas fogaitokkal a seggüknél.

  • PluginHibrid

    “szükség esetén akár negyventagúra is bővítheti elektromos és hibrid járműveinek kínálatát a Volkswagen-csoport.”

    5 vill
    35 hibrid

    Ha más lesz az arány azt megszívják szerintem.

    Gazdaságilag a 0 – 40 lenne a legjobb….

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.