Elektromos hadjáratot hirdetett a Volkswagen

Tizennégy villamos vagy hibrid modell egy éven belül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.10. 08.55

Öt év múlva piacvezetőként tervezi uralni az elektromos mobilitási szcénát – sőt, tulajdonképpen az egész globális autóipart a Volkswagen. Összeszedtük, frissiben milyen új modellekkel bővült a célhoz vezető eszközök sora.

Jövő év végére tizennégy-, de szükség esetén akár negyventagúra is bővítheti elektromos és hibrid járműveinek kínálatát a Volkswagen-csoport. Évente több milliárd eurós értékben költenek az emissziómentes mobilitáshoz kapcsolódó kutatásra és fejlesztésre, és mintegy hetvenezer munkatársat készítettek fel a villamos hajtással kapcsolatos feladatokra, mondta el tegnap este Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport teljhatalmú ura. 
Nem a levegőbe beszélt: a most induló Frankurti Autószalonon számtalan elektromos és hibrid modellel lép színre a konszern. A Volkswagen rögtön dupla premierrel kezd: egy városi és egy családi villanyautóval. Az e-Up (amelynek rögtön teherszállító kivitelét is bemutatták) 82 lóerős villanymotorjával legfeljebb 130 km/óra sebességgel tud haladni, százra 12,4 mp alatt gyorsul, hatótávolsága 160 kilométer. A Golf villanymotoros verziója messzebbre, gyorsabban képes utazni: 115 lóerős erőforrása 10,4 mp alatt gyorsítja 100 km/órára, a végsebesség 140 km/óra, a hatótávolság 190 km. 
Az Audi is kínál részben elektromos járművet. Az A3 e-tron hibrid már nem újdonság, tavasszal megismerhettük 1,4 TFSI-ből és egy villanymotorból álló hajtásláncát: másfél literes átlagfogyasztást és 35 g/km CO2-kibocsátást ígér az 50 kilométeren át elektromos üzemű haladásra alkalmas gépkocsi. Hogy a brutális, 700 lóerős Sport Quattro Concept mellett ezt a józan modellt is újra elhozták Frankfurtba, azt mutatja, minden fegyvert bevet az emissziócsökkentés érdekében a konszern. 


Hibridből a csoport ékkövének, a Porschénak is van mit felmutatnia. A végre sorozatgyártásba álló 918 Hybrid szupersportkocsi mellett ott van a tavaszi modelldömping sztárja, a viszonylag megfizethetőbb Panamera S-E Hybrid a maga hálózatról is tölthető akkumulátorcsomagjával (3,1 l/100 km átlagfogyasztás, 416 lóerő  rendszerteljesítmény).
A Volkswagen-csoport jelenlegi, 420 modellből álló palettájának súlyozott átlagos CO2-kibocsátása 130 g/km. 302 modell csupán 120, ötven pedig kevesebb mint 100 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. Ezen a téren verhetetlen a zászlóvivő Volkswagen XL1, amely kilenc deciliter üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren, széndioxid-kibocsátása pedig 21 g/km.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Újabb Veyron féle pénznyelő projekt ?

    Nehogy belebukcizzanak…..

  • Alasseo

    “szükség esetén akár negyventagúra is bővítheti elektromos és hibrid járműveinek kínálatát a Volkswagen-csoport.”

    Sok sikert. :) Persze ettől a 40-től azért nem kell hasra esni, biztos sok gyártómnak összejönne, ha ők is 6 márkanéven forgalmaznának egy modellt. Muhahaha.

  • Kempelen10.

    Na, megszólalt a két szusifosó. Bezzeg mikor a japánok szarnak egy rózsaszín bogyót, akkor ott tocsogtok az odvas fogaitokkal a seggüknél.

  • PluginHibrid

    “szükség esetén akár negyventagúra is bővítheti elektromos és hibrid járműveinek kínálatát a Volkswagen-csoport.”

    5 vill
    35 hibrid

    Ha más lesz az arány azt megszívják szerintem.

    Gazdaságilag a 0 – 40 lenne a legjobb….

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.