Már most megnézzük 2014 új autóit

Fontos újdonságok Frankfurtból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.09.09. 15.00

12 éve a Frankfurti Autószalon sajtónapjára esett a repülős támadás az ikertornyok ellen. Ha ennyire nem is, az idei autó-kiállítás is emlékezetes lesz az alábbi autók miatt.

Ma hajnalban elindultunk Frankfurtba, hogy 12 évvel első szárnypróbálgatásunk után ismét tudósítsunk a monstre autószalonról. Az IAA-n a hazai gyártók rendszeresen megmutatják a világnak, hogy az autót ők találták fel, a világ meg nekik, hogy ez már régen volt. Az már most tisztán látszik, hogy a BMW 535d GT-ben fejedelmi körülmények között suhanunk a helyszínre, de cikktémának alkalmasabb, hogy mely autókra vagyunk a leginkább kíváncsiak.

Győri kabrió és hibrid sportkupé az Audinál

Az Audi standjára a Győrben gyártandó A3 Cabriolet miatt mindenképp elmennénk, de lesz ott más attrakció is. Bár a kocka Audi 80-90 kupéváltozata alapesetben elsőkerék-hajtású volt, a két-két márkavébé-győzelem és egyéni ralivilágbajnoki cím beleégette az emlékezetünkbe az összkerekes Audi quattrókat.
 

700 lóerős a Sport quattro Concept. Nem kockáztatták meg, hogy ne szóljon elég nagyot

Az idén 30 éves, legendává nemesült rövid quattro előtt tiszteleg az Audi hibrid koncepcióautója. Nem kockáztatták meg, hogy ne szóljon elég nagyot, ezért a belsőégésű komponens az Audi RS7-ből származik. A duplaturbós V8 ad 560 lóerőt és 700 Nm nyomatékot, amit a váltó és a V8 között elhelyezkedő villanymotor megtold 150 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Az összeredmény 700 LE és 800 Nm, mivel a kétféle motor nem egyszerre adja le nyomatékmaximumát. A konnektorról tölthető hibrid kupé átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2,5 l/100km. A 305-ig gyorsuló autóról ebből az anyagból tudhattok meg többet.

BMW: árammal a jövőért

Az Audi eltemette a nem hibrid elektromos autókat, de aztán Wolfgang Dürheimernek, a fejlesztésekért felelős igazgatósági tagnak mennie kellett, hiába alkotott nagyot a Porschénél. A BMW nem látja ennyire kilátástalannak az elektromos autók helyzetét, olyannyira, hogy a tisztán elektromos hajtású i3 szériaváltozata itt mutatkozik be. De a biztonság kedvéért rendelhető hozzá egy hatótávnövelő benzines a motorkerékpáros részlegtől.

Még nem hivatalos, de már kiszivárgott pár valódi kép a végleges i8-ról

Nem villanyautó, hanem konnektorról tölthető hibrid, de izgalmasabb az i8. A nagyjából 130 000 euróra (39 millió Ft) taksált sportautónak háromhengeres motorja van, mint egy alap régi Swiftnek. A közös vonások ezzel meg is szűnnek. A BMW i8 hátsó kerekeit egy 231 lóerős, ikerturbós benzinmotor, az elsőket egy 131 lovas villanymotor hajtja. A nem egészen másfél tonnás autó álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,5 liter/100 km. Tisztán elektromos üzemben 120 km/óra maximális sebességre képes a jármű, hatótávolsága 35 kilométer. További részletek ebben a cikkben.

Mi az az IAA?

Németül a Frankfurti Autókiállítást praktikusan IAA-nak ejtik. Az IAA az Internationale Automobil-Ausstellung rövidítése, amiből most a 65-iket rendezik a könyvvásáráról is híres Majna-parti bankvárosban.

1897-ben az első IAA még a berlini Bristol hotelben volt, összesen 8 ördögszekeret csodálhattak meg a látogatók. 1931-ben láthatott először elsőkerék-hajtású autókat a nagyérdemű, a Volkswagen Bogár prototípusa az 1939-es szalon fő attrakciója volt. A világégés után Hannoverbe, majd 1951-ben Frankfurtba költözött az IAA, ahol a szállodák jó ideje felverik az árakat az autókiállítás idejére. Az eseménytől függő árképzés elegáns neve event price, magyarul vérszívás.

1989-ben vált szét az addig közös kiállítás személyautókat és haszonjárműveket bemutató külön rendezvényekké, a páros években a teherautókat, a páratlanokban a személyautókat prezentálva. A páros években ősszel a Párizsi Autószalonon mutathatják be termékeiket az autógyártók. Az idei mottó “Die automobilste Show der Welt “, magyarul a világ legautósabb show-ja. Na ja, a németeket nem a szellemességükért tiszteljük.

Citroën Cactus: léghajtásos hibrid

A PSA konszern legfontosabb újdonsága nyilván a Peugeot 308, de azt már vezettük és kiderült róla, hogy igen jó autó lett. A Citroën Cactus izgalmasabb, hiszen még sosem láttuk. Ha nem lenne rajta a “double chevron”, a nyílfogazást idéző márkajelzés, simán lehetne Audi is. Én legalábbis Q2-es városi SUV-nak tippelném. Pedig Citroën, olyannyira, hogy a Bosch-sal közös fejlesztésű levegősűrítős hibridhajtás is benne van. Az eredmény: 3 l/100 km alatti átlagfogyasztás, drága akkumulátorok nélkül. Alábbi cikkünkből kiderül, mi mindenre szolgál még benne a levegő.

Csak én vagyok tévedésben vagy négy karikával szerintetek is elmenne Q2-es Audinak a Citroën Cactus?

EKG a Ford S-Maxban

Máig nagy talány számomra, hogyan tudott a karosszéria-választék nélküli, Mondeo-alapjaival innovációban szegény és nem is olcsó S-Max Év Autója címet nyerni a Fordnak. Az kevésbé meglepő, miért lett ennyire kapós a sikkes, tágas és jól vezethető családi autó. Második generációja az előd értékeit viszi tovább, de egy berendezés folyamatosan méri és rögzíti benne a vezető szívműködését, figyelmeztetve az infarktusveszélyre. Ez a rendszer télijózsiban nem működik, de egy hasselhoffos szőrös mellett még bőven elbír. Bővebben a linkre kattintva.

Még tanulmány az S-Max, de kisebb felnivel nagyon hasonló lesz a szériaautó is jövőre

Smart fourjoy – Végre egy életjel!

Itthon a smart a Lancianál is halottabb márkának tűnik, de a látszat csal! Legfrissebb életjelük egy négyüléses tanulmányautó. Kicsit az az érzésünk, hogy a BMW i3 ellenében kellett városi autót villantania a Mercedes-Benznek, amit jó érzékkel a smartra bíztak. A fourjoyt elektromos motor hajtja, 55 kW teljesítménye pont akkora, mint az okkersárga Ezeröcsié.

Nagy ötletként villanymotoros gördeszkák utaznak a tetőn, hogy az autóval megközelíthetetlen vagy agyonzsúfolt részeken ne vesszen oda az egyéni mobilitás. Mi örülnénk, ha a tanulmány alapján újra lenne 4-5 személyes smart, az egyedi forfour nyomán. Persze ne igyunk előre a medve bőrére! Anno a formore-ból sem lett semmi, pedig annál csak a Honda érzett rá hamarabb a HR-V-vel a terepesre vett kisautók divatjára. A cikkben elolvashatjátok, amit eddig megtudtunk az autóról.
 

Ha túl nagy a dugó vagy tilos behajtani, a tetőn lévő villanymotoros gördeszkára pattanhat a tulaj

Volvo Concept Coupé: mi köze az oroszlánhoz?

Kíváncsiak vagyunk, hogyan hat élőben a jövőbeli Volvók arculatát meghatározó Concept Coupé tanulmányautó. A koncepció Thomas Ingenlath első nyilvános munkája, amióta átigazolt a svéd prémiummárkához. Ha nevét nem is, autóit annál többen ismeritek: korábban a Škoda fődizájnere volt. Megnézzük, mennyit merített kupé-kabrió a P1800-ból és hogy ez az irány meglódíthatja-e úgy a Volvo szekerét, mint a Jaguarét a retrodizájn feladása. Már csak azért is körüljárjuk, mert a sajtóanyag szerint egy oroszlán erőt sugárzó, domináns nyugalmát idézi. Addig is, ebben a cikkben újraolvashatjátok, mit írtunk az egyszerre turbós és kompresszoros benzinessel és a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral megoldott hibridrendszerről. Mire a cikk kimegy, mi Nürnberg felé járunk, holnap reggeltől pedig jönnek a cikkek a magunkfajta autóbuzinak újra és újra varázslatos eseményről.

A formatervezők ugyanúgy sztárok ebben az iparágban, mint Messi vagy Dzsudzsák Balázs.Thomas Ingenlath a Škodától jött, első volvós munkája lesz látható a szalonon

Cikkeink a Frankfurti Autó-kiállítás újdonságairól folyamatosan frissülnek ebben a rovatban!

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.