Már most megnézzük 2014 új autóit

Fontos újdonságok Frankfurtból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.09.09. 15.00

12 éve a Frankfurti Autószalon sajtónapjára esett a repülős támadás az ikertornyok ellen. Ha ennyire nem is, az idei autó-kiállítás is emlékezetes lesz az alábbi autók miatt.

Ma hajnalban elindultunk Frankfurtba, hogy 12 évvel első szárnypróbálgatásunk után ismét tudósítsunk a monstre autószalonról. Az IAA-n a hazai gyártók rendszeresen megmutatják a világnak, hogy az autót ők találták fel, a világ meg nekik, hogy ez már régen volt. Az már most tisztán látszik, hogy a BMW 535d GT-ben fejedelmi körülmények között suhanunk a helyszínre, de cikktémának alkalmasabb, hogy mely autókra vagyunk a leginkább kíváncsiak.

Győri kabrió és hibrid sportkupé az Audinál

Az Audi standjára a Győrben gyártandó A3 Cabriolet miatt mindenképp elmennénk, de lesz ott más attrakció is. Bár a kocka Audi 80-90 kupéváltozata alapesetben elsőkerék-hajtású volt, a két-két márkavébé-győzelem és egyéni ralivilágbajnoki cím beleégette az emlékezetünkbe az összkerekes Audi quattrókat.
 

700 lóerős a Sport quattro Concept. Nem kockáztatták meg, hogy ne szóljon elég nagyot

Az idén 30 éves, legendává nemesült rövid quattro előtt tiszteleg az Audi hibrid koncepcióautója. Nem kockáztatták meg, hogy ne szóljon elég nagyot, ezért a belsőégésű komponens az Audi RS7-ből származik. A duplaturbós V8 ad 560 lóerőt és 700 Nm nyomatékot, amit a váltó és a V8 között elhelyezkedő villanymotor megtold 150 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Az összeredmény 700 LE és 800 Nm, mivel a kétféle motor nem egyszerre adja le nyomatékmaximumát. A konnektorról tölthető hibrid kupé átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2,5 l/100km. A 305-ig gyorsuló autóról ebből az anyagból tudhattok meg többet.

BMW: árammal a jövőért

Az Audi eltemette a nem hibrid elektromos autókat, de aztán Wolfgang Dürheimernek, a fejlesztésekért felelős igazgatósági tagnak mennie kellett, hiába alkotott nagyot a Porschénél. A BMW nem látja ennyire kilátástalannak az elektromos autók helyzetét, olyannyira, hogy a tisztán elektromos hajtású i3 szériaváltozata itt mutatkozik be. De a biztonság kedvéért rendelhető hozzá egy hatótávnövelő benzines a motorkerékpáros részlegtől.

Még nem hivatalos, de már kiszivárgott pár valódi kép a végleges i8-ról

Nem villanyautó, hanem konnektorról tölthető hibrid, de izgalmasabb az i8. A nagyjából 130 000 euróra (39 millió Ft) taksált sportautónak háromhengeres motorja van, mint egy alap régi Swiftnek. A közös vonások ezzel meg is szűnnek. A BMW i8 hátsó kerekeit egy 231 lóerős, ikerturbós benzinmotor, az elsőket egy 131 lovas villanymotor hajtja. A nem egészen másfél tonnás autó álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,5 liter/100 km. Tisztán elektromos üzemben 120 km/óra maximális sebességre képes a jármű, hatótávolsága 35 kilométer. További részletek ebben a cikkben.

Mi az az IAA?

Németül a Frankfurti Autókiállítást praktikusan IAA-nak ejtik. Az IAA az Internationale Automobil-Ausstellung rövidítése, amiből most a 65-iket rendezik a könyvvásáráról is híres Majna-parti bankvárosban.

1897-ben az első IAA még a berlini Bristol hotelben volt, összesen 8 ördögszekeret csodálhattak meg a látogatók. 1931-ben láthatott először elsőkerék-hajtású autókat a nagyérdemű, a Volkswagen Bogár prototípusa az 1939-es szalon fő attrakciója volt. A világégés után Hannoverbe, majd 1951-ben Frankfurtba költözött az IAA, ahol a szállodák jó ideje felverik az árakat az autókiállítás idejére. Az eseménytől függő árképzés elegáns neve event price, magyarul vérszívás.

1989-ben vált szét az addig közös kiállítás személyautókat és haszonjárműveket bemutató külön rendezvényekké, a páros években a teherautókat, a páratlanokban a személyautókat prezentálva. A páros években ősszel a Párizsi Autószalonon mutathatják be termékeiket az autógyártók. Az idei mottó “Die automobilste Show der Welt “, magyarul a világ legautósabb show-ja. Na ja, a németeket nem a szellemességükért tiszteljük.

Citroën Cactus: léghajtásos hibrid

A PSA konszern legfontosabb újdonsága nyilván a Peugeot 308, de azt már vezettük és kiderült róla, hogy igen jó autó lett. A Citroën Cactus izgalmasabb, hiszen még sosem láttuk. Ha nem lenne rajta a “double chevron”, a nyílfogazást idéző márkajelzés, simán lehetne Audi is. Én legalábbis Q2-es városi SUV-nak tippelném. Pedig Citroën, olyannyira, hogy a Bosch-sal közös fejlesztésű levegősűrítős hibridhajtás is benne van. Az eredmény: 3 l/100 km alatti átlagfogyasztás, drága akkumulátorok nélkül. Alábbi cikkünkből kiderül, mi mindenre szolgál még benne a levegő.

Csak én vagyok tévedésben vagy négy karikával szerintetek is elmenne Q2-es Audinak a Citroën Cactus?

EKG a Ford S-Maxban

Máig nagy talány számomra, hogyan tudott a karosszéria-választék nélküli, Mondeo-alapjaival innovációban szegény és nem is olcsó S-Max Év Autója címet nyerni a Fordnak. Az kevésbé meglepő, miért lett ennyire kapós a sikkes, tágas és jól vezethető családi autó. Második generációja az előd értékeit viszi tovább, de egy berendezés folyamatosan méri és rögzíti benne a vezető szívműködését, figyelmeztetve az infarktusveszélyre. Ez a rendszer télijózsiban nem működik, de egy hasselhoffos szőrös mellett még bőven elbír. Bővebben a linkre kattintva.

Még tanulmány az S-Max, de kisebb felnivel nagyon hasonló lesz a szériaautó is jövőre

Smart fourjoy – Végre egy életjel!

Itthon a smart a Lancianál is halottabb márkának tűnik, de a látszat csal! Legfrissebb életjelük egy négyüléses tanulmányautó. Kicsit az az érzésünk, hogy a BMW i3 ellenében kellett városi autót villantania a Mercedes-Benznek, amit jó érzékkel a smartra bíztak. A fourjoyt elektromos motor hajtja, 55 kW teljesítménye pont akkora, mint az okkersárga Ezeröcsié.

Nagy ötletként villanymotoros gördeszkák utaznak a tetőn, hogy az autóval megközelíthetetlen vagy agyonzsúfolt részeken ne vesszen oda az egyéni mobilitás. Mi örülnénk, ha a tanulmány alapján újra lenne 4-5 személyes smart, az egyedi forfour nyomán. Persze ne igyunk előre a medve bőrére! Anno a formore-ból sem lett semmi, pedig annál csak a Honda érzett rá hamarabb a HR-V-vel a terepesre vett kisautók divatjára. A cikkben elolvashatjátok, amit eddig megtudtunk az autóról.
 

Ha túl nagy a dugó vagy tilos behajtani, a tetőn lévő villanymotoros gördeszkára pattanhat a tulaj

Volvo Concept Coupé: mi köze az oroszlánhoz?

Kíváncsiak vagyunk, hogyan hat élőben a jövőbeli Volvók arculatát meghatározó Concept Coupé tanulmányautó. A koncepció Thomas Ingenlath első nyilvános munkája, amióta átigazolt a svéd prémiummárkához. Ha nevét nem is, autóit annál többen ismeritek: korábban a Škoda fődizájnere volt. Megnézzük, mennyit merített kupé-kabrió a P1800-ból és hogy ez az irány meglódíthatja-e úgy a Volvo szekerét, mint a Jaguarét a retrodizájn feladása. Már csak azért is körüljárjuk, mert a sajtóanyag szerint egy oroszlán erőt sugárzó, domináns nyugalmát idézi. Addig is, ebben a cikkben újraolvashatjátok, mit írtunk az egyszerre turbós és kompresszoros benzinessel és a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral megoldott hibridrendszerről. Mire a cikk kimegy, mi Nürnberg felé járunk, holnap reggeltől pedig jönnek a cikkek a magunkfajta autóbuzinak újra és újra varázslatos eseményről.

A formatervezők ugyanúgy sztárok ebben az iparágban, mint Messi vagy Dzsudzsák Balázs.Thomas Ingenlath a Škodától jött, első volvós munkája lesz látható a szalonon

Cikkeink a Frankfurti Autó-kiállítás újdonságairól folyamatosan frissülnek ebben a rovatban!

Kommentek

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.