Jövőre érkezik az egyterű Golf

Volkswagen Golf Sportsvan Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.09. 08.00

A jelenlegi Golf Plus utódja minden irányban nagyobb lesz elődjénél. Belső tere nem csak tágasabb, de rugalmasan át is rendezhető.

Tizenhárom és fél centivel hosszabb közvetlen elődjénél a sikeres Golf Plus nyomdokaiba lépő Golf Sportsvan Concept (4338 mm). Az egyelőre még csak formatanulmányként kezelt, de jövő ilyenkor bizonyosan forgalomba kerülő modell a műszaki alapját adó, hetedik generációs Golfnál 83 mm-rel hosszabb, 80-nal szélesebb és tekintélyes 12,6 cm-rel magasabb. 

A Golf Sportsvan (a név alkalmazása ma még nem minden piacon eldöntött) nem csak nagyobb, tágasabb is: a Golf VII nyújtott tengelytávú (2685 mm, +48 mm) padlólemezén tisztes, 498 literes csomagtartónak jutott hely (Golf VII: 380 liter, Golf Plus: 424 liter). Ez azonban még nem minden, mert az új modellnél 18 centimétert tologathatjuk előre és hátra az osztott hátsó üléspadot; a raktérben így további 87 litert nyerhetünk. A hátsó ülést ledöntve 1512 liter a teljes kapacitás, ha pedig az első utasülést is elfektetjük (opció), 2484 mm hosszú tárgyakat is szállíthatunk. 
A Golf MQB padlólemezére épülő Sportsvan Concept új generációs biztonsági rendszerek bőséges választékát kínálja, elsősorban a megelőző és aktív berendezések száma és sokszínűsége (PreCrash rendszer, ütközés utáni robotfék, adaptív tempomat, városi vészfékezési rendszer, éberség-felügyeleti rendszer, stb). Az autó újdonsága a kiállást segítő, keresztirányú forgalomfelügyelet funkcióval kiegészített holttérfigyelő rendszer. 
A motorválaszték a Golféval vethető össze: elérhető az 1.4 TSI négy teljesítményszinten (85, 110, 125 és 150 LE), az 1.6 TDI 90 és 110 lóerővel, valamint a nagy, 150 lóerős 2.0 TDI. A legkisebb TSI kivételével minden erőforráshoz kérhető DSG duplakuplungos sebességváltó. 
A modell piaci bevezetése jövő nyáron várható.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.