Tizenhárom és fél centivel hosszabb közvetlen elődjénél a sikeres Golf Plus nyomdokaiba lépő Golf Sportsvan Concept (4338 mm). Az egyelőre még csak formatanulmányként kezelt, de jövő ilyenkor bizonyosan forgalomba kerülő modell a műszaki alapját adó, hetedik generációs Golfnál 83 mm-rel hosszabb, 80-nal szélesebb és tekintélyes 12,6 cm-rel magasabb. 

A Golf Sportsvan (a név alkalmazása ma még nem minden piacon eldöntött) nem csak nagyobb, tágasabb is: a Golf VII nyújtott tengelytávú (2685 mm, +48 mm) padlólemezén tisztes, 498 literes csomagtartónak jutott hely (Golf VII: 380 liter, Golf Plus: 424 liter). Ez azonban még nem minden, mert az új modellnél 18 centimétert tologathatjuk előre és hátra az osztott hátsó üléspadot; a raktérben így további 87 litert nyerhetünk. A hátsó ülést ledöntve 1512 liter a teljes kapacitás, ha pedig az első utasülést is elfektetjük (opció), 2484 mm hosszú tárgyakat is szállíthatunk. 
A Golf MQB padlólemezére épülő Sportsvan Concept új generációs biztonsági rendszerek bőséges választékát kínálja, elsősorban a megelőző és aktív berendezések száma és sokszínűsége (PreCrash rendszer, ütközés utáni robotfék, adaptív tempomat, városi vészfékezési rendszer, éberség-felügyeleti rendszer, stb). Az autó újdonsága a kiállást segítő, keresztirányú forgalomfelügyelet funkcióval kiegészített holttérfigyelő rendszer. 
A motorválaszték a Golféval vethető össze: elérhető az 1.4 TSI négy teljesítményszinten (85, 110, 125 és 150 LE), az 1.6 TDI 90 és 110 lóerővel, valamint a nagy, 150 lóerős 2.0 TDI. A legkisebb TSI kivételével minden erőforráshoz kérhető DSG duplakuplungos sebességváltó. 
A modell piaci bevezetése jövő nyáron várható.