Megjött: Audi kabrió Győrből!

Nagyobb, könnyebb, fényűzőbb elődjénél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.08. 11.00

Modern technológiákkal felvértezve, az új lépcsőshátú modell alapjaira építette fel kompakt kabriójának második generációját az Audi.

Csinos volt, apró és formás, mégsem maradhatott életben: az Audi Európán túli piacain nem volt keresni valója a ferdehátú A3-ból kiképzett kabrió modellnek. Amerika és Ázsia lépcsőshátú vászontetőst kért, hát megkapták, az új generációt már az A3 limuzinból készítik, ugyanott, mint az alapmodellt: Győrött. 
Ez a változtatás alapvető átlényegülést hozott. 4,24 méteres elődjéhez képest 18 centiméterrel nyúlt az autó, amiből csupán két centi jutott a tengelytávra: egyrészt a csomagtartó kapacitása komoly hatvan literrel nőtt, nyílása is nagyobb lett, másrészt a nagyobb hátsó túlnyúlás komoly, erőteljes arányokkal ruházta fel az autót. 
Az A3 kabrió kétféle tetővel készül. Az alapkivitel motoros, automata mozgatású vásznat kap, 18 másodperces nyitási idővel, üveg hátsó szélvédővel. Az alumínium vázra feszülő, fekete tető helyett tökéletesített hangszigetelésű változat is vásárolható, vastagabb habtöltettel, háromféle színben (fekete, szürke, barna); nyitott tetővel opciós fejtér-fűtés javítja az utazási komfortot. 
Hiába nagyobb, átlagosan ötven kilogrammal könnyebb elődjénél az autó. Kezdetben háromféle motorral forgalmazzák: az 1.4 TFSI 140 lóerős, 9,1 másodperc alatt gyorsul százra, átlagfogyasztása 5,0 l/100km. Az 1.8 TFSI 180, a 2.0 TDI pedig 150 lóerőt ad le, ám hamarosan érkeznek a még kisebb (1.6 TDI 110 LE), illetve még nagyobb (2.0 TFSI 300 LE, Audi S3 Cabriolet, 5,4 mp alatt százra) motorok. Az indító motormix átlagfogyasztása 12%-kal javult az előző generációs modellhez képest. 
Az opciók sorában ültetett futómű (-15, illetve -25 mm), LED-es fényszórók, negyedik generációs mobil internet fedélzeti wifi hotspottal, adaptív tempomat, sávban tartó rendszer, közlekedési tábla felismerő rendszer, és egy sor multimédiás berendezés, köztük Bang & Olufsen luxus-audiorendszer is található. Az A3 Cabriolet ősztől rendelhető a német piacon, a kiszállítás 2014 első negyedévében kezdődik.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.