Csinos volt, apró és formás, mégsem maradhatott életben: az Audi Európán túli piacain nem volt keresni valója a ferdehátú A3-ból kiképzett kabrió modellnek. Amerika és Ázsia lépcsőshátú vászontetőst kért, hát megkapták, az új generációt már az A3 limuzinból készítik, ugyanott, mint az alapmodellt: Győrött. 
Ez a változtatás alapvető átlényegülést hozott. 4,24 méteres elődjéhez képest 18 centiméterrel nyúlt az autó, amiből csupán két centi jutott a tengelytávra: egyrészt a csomagtartó kapacitása komoly hatvan literrel nőtt, nyílása is nagyobb lett, másrészt a nagyobb hátsó túlnyúlás komoly, erőteljes arányokkal ruházta fel az autót. 
Az A3 kabrió kétféle tetővel készül. Az alapkivitel motoros, automata mozgatású vásznat kap, 18 másodperces nyitási idővel, üveg hátsó szélvédővel. Az alumínium vázra feszülő, fekete tető helyett tökéletesített hangszigetelésű változat is vásárolható, vastagabb habtöltettel, háromféle színben (fekete, szürke, barna); nyitott tetővel opciós fejtér-fűtés javítja az utazási komfortot. 
Hiába nagyobb, átlagosan ötven kilogrammal könnyebb elődjénél az autó. Kezdetben háromféle motorral forgalmazzák: az 1.4 TFSI 140 lóerős, 9,1 másodperc alatt gyorsul százra, átlagfogyasztása 5,0 l/100km. Az 1.8 TFSI 180, a 2.0 TDI pedig 150 lóerőt ad le, ám hamarosan érkeznek a még kisebb (1.6 TDI 110 LE), illetve még nagyobb (2.0 TFSI 300 LE, Audi S3 Cabriolet, 5,4 mp alatt százra) motorok. Az indító motormix átlagfogyasztása 12%-kal javult az előző generációs modellhez képest. 
Az opciók sorában ültetett futómű (-15, illetve -25 mm), LED-es fényszórók, negyedik generációs mobil internet fedélzeti wifi hotspottal, adaptív tempomat, sávban tartó rendszer, közlekedési tábla felismerő rendszer, és egy sor multimédiás berendezés, köztük Bang & Olufsen luxus-audiorendszer is található. Az A3 Cabriolet ősztől rendelhető a német piacon, a kiszállítás 2014 első negyedévében kezdődik.