Megjött: Audi kabrió Győrből!

Nagyobb, könnyebb, fényűzőbb elődjénél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.08. 11.00

Modern technológiákkal felvértezve, az új lépcsőshátú modell alapjaira építette fel kompakt kabriójának második generációját az Audi.

Csinos volt, apró és formás, mégsem maradhatott életben: az Audi Európán túli piacain nem volt keresni valója a ferdehátú A3-ból kiképzett kabrió modellnek. Amerika és Ázsia lépcsőshátú vászontetőst kért, hát megkapták, az új generációt már az A3 limuzinból készítik, ugyanott, mint az alapmodellt: Győrött. 
Ez a változtatás alapvető átlényegülést hozott. 4,24 méteres elődjéhez képest 18 centiméterrel nyúlt az autó, amiből csupán két centi jutott a tengelytávra: egyrészt a csomagtartó kapacitása komoly hatvan literrel nőtt, nyílása is nagyobb lett, másrészt a nagyobb hátsó túlnyúlás komoly, erőteljes arányokkal ruházta fel az autót. 
Az A3 kabrió kétféle tetővel készül. Az alapkivitel motoros, automata mozgatású vásznat kap, 18 másodperces nyitási idővel, üveg hátsó szélvédővel. Az alumínium vázra feszülő, fekete tető helyett tökéletesített hangszigetelésű változat is vásárolható, vastagabb habtöltettel, háromféle színben (fekete, szürke, barna); nyitott tetővel opciós fejtér-fűtés javítja az utazási komfortot. 
Hiába nagyobb, átlagosan ötven kilogrammal könnyebb elődjénél az autó. Kezdetben háromféle motorral forgalmazzák: az 1.4 TFSI 140 lóerős, 9,1 másodperc alatt gyorsul százra, átlagfogyasztása 5,0 l/100km. Az 1.8 TFSI 180, a 2.0 TDI pedig 150 lóerőt ad le, ám hamarosan érkeznek a még kisebb (1.6 TDI 110 LE), illetve még nagyobb (2.0 TFSI 300 LE, Audi S3 Cabriolet, 5,4 mp alatt százra) motorok. Az indító motormix átlagfogyasztása 12%-kal javult az előző generációs modellhez képest. 
Az opciók sorában ültetett futómű (-15, illetve -25 mm), LED-es fényszórók, negyedik generációs mobil internet fedélzeti wifi hotspottal, adaptív tempomat, sávban tartó rendszer, közlekedési tábla felismerő rendszer, és egy sor multimédiás berendezés, köztük Bang & Olufsen luxus-audiorendszer is található. Az A3 Cabriolet ősztől rendelhető a német piacon, a kiszállítás 2014 első negyedévében kezdődik.

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.