350-nel száguldó luxusiroda

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 14.00

Nem mindennapi belső kialakítással fejelte meg az embertelen motortuningot a német Brabus. A Mercedes S-osztályon alapuló szörny tele van a legmodernebb mobil telekommunikációs finomságokkal.

Néhány napon belül hivatalosan is piacra kerül a világ leggyorsabb Apple bemutatóterme – nehéz ugyanis máshogy megfogni a Brabus legújabb fejlesztését. A teljesség igénye nélkül iPad, Mac mini, iPod touch és Apple TV kapott helyet a Mercedes-Benz S-osztályon alapuló limuzinban, ráadásul mindezt egyetlen eszközről, a Brabus saját fejlesztésű alkalmazása segítségével vezérelhetjük. 

Ez még nem minden: az alkalmazás a Mercedes teljes fedélzeti információs és szórakoztató rendszerét is tudja irányítani, így a hátsó ülésnél elhelyezett iPad miniről mindent, de mindent kézben tarthat a drága elnök-vezérigazgató. 
Azaz egyetlen dolgot mégsem: az orrban dolgozó, V8-as blokk fojtószelepei fölött nincs hatalma. 
A Brabus munkatársai a jelenleg létező legjobb alaphoz nyúltak. Az S63 AMG erőforrását kibelezték, furatát megnövelték, majd egyedi fejlesztésű főtengelyt, hajtókarokat és dugattyúkat építettek be. Nyomócső méretű csatornákon ömlik be a friss levegő, és ki a kipufogógázok, és természetesen vadonatúj vezérlést írtak a motorhoz. 
Az eredményt szavakkal nehéz leírni: az eleve kiélezett motorból további 265 lóerőt csalogattak elő. Az S-osztályt most 850 lóerő repíti, a forgatónyomaték 1150 Nm – a blokk 1450-et tudna, de a derék német mérnökök inkább kímélnék az autót. Az erőfolyam szintén átdolgozott sebességváltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el az aszfaltig. 
A nehéz limuzin 3,5 másodperc alatt lő ki százra, a végsebesség 350 km/óra – limitálva! Ehhez persze nem ártanak a karbon-kerámia fékek, sem a 15 milliméterrel ültetett futómű. 
A Brabus limuzinja vadonatúj, aerodinamikailag optimalizált orr-részt kapott. A doblemezen elhelyezett Brabus logó kívánságra megvilágított kivitelben kerül a hűtőmaszkra. 
Visszatérve a kommunikációs tartalomra: a fedélzeti szórakoztató tartalom központi agya a csomagtartóban dokkolható Mac mini, az autóból nem hiányzik a fedélzeti wifi, a sok apró képernyőről pedig ízlés szerint egyetlen nagyra: a tetőből lenyitható 15,2 colos, szélesvásznú monitorra vezérelhető ki minden néznivaló. 
A motortuning és az infotainment-csomag egyébként külön-külön is megvásárolható a Brabusnál.

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.