350-nel száguldó luxusiroda

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 14.00

Nem mindennapi belső kialakítással fejelte meg az embertelen motortuningot a német Brabus. A Mercedes S-osztályon alapuló szörny tele van a legmodernebb mobil telekommunikációs finomságokkal.

Néhány napon belül hivatalosan is piacra kerül a világ leggyorsabb Apple bemutatóterme – nehéz ugyanis máshogy megfogni a Brabus legújabb fejlesztését. A teljesség igénye nélkül iPad, Mac mini, iPod touch és Apple TV kapott helyet a Mercedes-Benz S-osztályon alapuló limuzinban, ráadásul mindezt egyetlen eszközről, a Brabus saját fejlesztésű alkalmazása segítségével vezérelhetjük. 

Ez még nem minden: az alkalmazás a Mercedes teljes fedélzeti információs és szórakoztató rendszerét is tudja irányítani, így a hátsó ülésnél elhelyezett iPad miniről mindent, de mindent kézben tarthat a drága elnök-vezérigazgató. 
Azaz egyetlen dolgot mégsem: az orrban dolgozó, V8-as blokk fojtószelepei fölött nincs hatalma. 
A Brabus munkatársai a jelenleg létező legjobb alaphoz nyúltak. Az S63 AMG erőforrását kibelezték, furatát megnövelték, majd egyedi fejlesztésű főtengelyt, hajtókarokat és dugattyúkat építettek be. Nyomócső méretű csatornákon ömlik be a friss levegő, és ki a kipufogógázok, és természetesen vadonatúj vezérlést írtak a motorhoz. 
Az eredményt szavakkal nehéz leírni: az eleve kiélezett motorból további 265 lóerőt csalogattak elő. Az S-osztályt most 850 lóerő repíti, a forgatónyomaték 1150 Nm – a blokk 1450-et tudna, de a derék német mérnökök inkább kímélnék az autót. Az erőfolyam szintén átdolgozott sebességváltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el az aszfaltig. 
A nehéz limuzin 3,5 másodperc alatt lő ki százra, a végsebesség 350 km/óra – limitálva! Ehhez persze nem ártanak a karbon-kerámia fékek, sem a 15 milliméterrel ültetett futómű. 
A Brabus limuzinja vadonatúj, aerodinamikailag optimalizált orr-részt kapott. A doblemezen elhelyezett Brabus logó kívánságra megvilágított kivitelben kerül a hűtőmaszkra. 
Visszatérve a kommunikációs tartalomra: a fedélzeti szórakoztató tartalom központi agya a csomagtartóban dokkolható Mac mini, az autóból nem hiányzik a fedélzeti wifi, a sok apró képernyőről pedig ízlés szerint egyetlen nagyra: a tetőből lenyitható 15,2 colos, szélesvásznú monitorra vezérelhető ki minden néznivaló. 
A motortuning és az infotainment-csomag egyébként külön-külön is megvásárolható a Brabusnál.

Kommentek

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.