Lassan nehezebb mezei kivitelű FIAT-ot kapni, mint belenyúlni egy aktuális limitált szériába. Hogy ezt jól teszik-e az olaszok, vagy csak értelmetlenül hígítják a modellpalettát, és kiszámíthatatlanná teszik típusaik használtpiaci értékét, nem tisztünk eldönteni. 

Az viszont biztos, hogy az immár egyáltalán nem cukifalat, inkább masszív Panda stílusához jól passzol a most kifundált télies fazon. 
Ahogy a konszerntárs Jeep döntéshozói, a FIAT stilisztái is a Déli-sarkban gondolkodtak. Torinóban viszont legalább a színt eltalálták: a Panda Antarctica fehér-feketéjének egyszerűségét csupán néhány, stratégiailag elhelyezett narancssárga folt oldja. 
A B-oszlop tövében egyedi emblémát helyeztek el, ez azonban nem az Antarktiszra, hanem magára a Panda 4×4-re emlékeztet, hiszen az összkerekes városi járgány pontosan harminc éve született meg. 
A még idén forgalomba kerülő Antarctica kétféle motorral, a 85 lovas 0,9 TwinAir Turbo benzinmotorral vagy a 75 lóerős 1.3 MultiJet II dízelmotorral rendelhető. Alapfelszerelés a start-stop automatika, és magától értetődő az összkerékhajtás, az ESP pedig összefékezi az azonos tengelyen lévő kerekeket, ami sokat segít, ha csúszós úton kell elindulnunk. 
Az Antarcticát egyébként M+S négyévszakos abroncsokkal szerelik a gyárban, ami pont kapóra jön, amikor az év végén piacra dobja a FIAT.