Kettős személyiségű hibrid Toyota

Versenypályára született a Yaris Hybrid R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 08.00

Közzétette városi ágyúgolyójának minden részletét a Toyota. A Yaris Hybrid R iszonyatos teljesítménnyel és intelligens összkerékhajtással lép színre.

Hajtásláncát vázlatosan már megismertük, most a részletekbe és a formai rafinériákba is beavat a Toyota Yaris Hybrid R. 

A Toyota friss arculatának morcosabb értelmezését új fényszórókkal, szélesebb hűtőmaszkkal és a hibrid lét egyetemes jelképének számító kék részletekkel egészíti ki a Hybrid R.
Az első lökhárítóban a hatdugattyús nyergek szorításában dolgozó fékek hűtésére szolgáló, két hatalmas légbeömlő nyílást vágtak, a nappali világítást kék színű LED-ek biztosítják, a harmonikus aerodinamikai teljesítményt a lökhárító alsó peremén kialakított légterelő segíti. 
A 18 colos kerekeken aszimmetrikus mintázatú sportabroncsok feszülnek, utalva a sport-Yaris kettős, az utca és a versenypálya között tépelődő személyiségére. 
Hátul szorosabb a kapcsolat a Yaris hibrid szériagyártású és pokolban edzett kivitelei között, ugyanakkor méretes légterelő, látványos diffúzor és a hibrideknél nem jellemző módon hangsúlyos kipufogó egyértelműen utal a Hybrid R eltérő küldetésére. 
A beltérben kétszínű Recaro kagylóülések és általában versenyhangulatú környezet fogad. Ezzel összhangban a felületeket kék Alcantara borítja. A civil hibrideknél majdhogynem felesleges váltókar is előkelő helyre került, ezt előre tolva válthat vissza, hátrahúzva fel a vezető. Az ugyancsak Alcantarával burkolt kormánykerékről kezelhető az utcai és pályaüzemmódok közötti átváltásra szolgáló kapcsoló. Ez csak álló helyzetben aktív, menet közben funkciót vált: innentől az a szerepe, hogy aktiválja a hibrid rásegítés funkciót.
Utcai üzemmódban az FIA specifikációi szerint megépített, 1,6 literes benzines turbómotor (amelyet hamarosan valóban versenycsapatok rendelkezésére bocsát a Toyota) kisebb töltőnyomással és módosított karakterrel dolgozik, a szuperkapacitású kondenzátorban tárolt elektromos energia a CO2-kibocsátást csökkentésére, nem pedig a teljesítmény növelésére szolgál. 
Kétszer húsz lóerővel, alkalmanként legfeljebb 10 másodpercig segítik a benzinmotor munkáját, miközben egy harmadik villanymotor folyamatosan tölti a kondenzátort. Az autó rövid ideig (mondjuk egy parkolás erejére) teljesen elektromos üzemben is képes haladni. 
Versenyüzemmódban más a kép. A benzinmotor teljes 300 lóerejét leadja, a vezérlés élesebbre vált, a hátsó villanymotorok összteljesítménye eléri a hirdetett 120 lóerőt – viszont csak öt másodpercen át működtethetők. A generátor a kondenzátor töltése helyett közvetlenül a hátsó villanymotorokat táplálja, ezzel a benzinmotor fölös energiáját a hátsó tengelyre átvezetve egyfajta menetstabilizáló szerepet is betölt. 
A hátsó villanymotorok teljesítménye egyenként szabályozható, gyakorlatilag aktív differenciálzárként működnek. 
A Yaris Hybrid R vezetője egy USB pendrive-ra vagy mobiltelefonjára kiírhatja a legutóbbi etap minden paraméterét, a motorfordulatszámtól a hossz- és keresztirányú gyorsuláson át a váltásokig, a kormányszögig vagy a vízhőmérsékletig. Így a versenypályán megtett kör valósághűen szimulálható a GranTurismo videojátékban: a tulajdonosok gyakorlatilag egymás ellen versenyezhetnek anélkül, hogy személyesen találkoztak volna; más felhasználók által feltöltött menetadatok segítségével pedig a Yaris képes “felkészíteni magát” egy adott versenypályára, mégpedig kanyarról kanyarra megállapítva az ideális üzemi paramétereket.

Kommentek

  • ,L Rómeo

    polo gti simmán le veri majd a gázra lépve megaláza!!
    szörényi és rác irrot kérem! ők megirrnák eszt nem diccsérnék it jakuza jappánt.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.