Kettős személyiségű hibrid Toyota

Versenypályára született a Yaris Hybrid R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 08.00

Közzétette városi ágyúgolyójának minden részletét a Toyota. A Yaris Hybrid R iszonyatos teljesítménnyel és intelligens összkerékhajtással lép színre.

Hajtásláncát vázlatosan már megismertük, most a részletekbe és a formai rafinériákba is beavat a Toyota Yaris Hybrid R. 

A Toyota friss arculatának morcosabb értelmezését új fényszórókkal, szélesebb hűtőmaszkkal és a hibrid lét egyetemes jelképének számító kék részletekkel egészíti ki a Hybrid R.
Az első lökhárítóban a hatdugattyús nyergek szorításában dolgozó fékek hűtésére szolgáló, két hatalmas légbeömlő nyílást vágtak, a nappali világítást kék színű LED-ek biztosítják, a harmonikus aerodinamikai teljesítményt a lökhárító alsó peremén kialakított légterelő segíti. 
A 18 colos kerekeken aszimmetrikus mintázatú sportabroncsok feszülnek, utalva a sport-Yaris kettős, az utca és a versenypálya között tépelődő személyiségére. 
Hátul szorosabb a kapcsolat a Yaris hibrid szériagyártású és pokolban edzett kivitelei között, ugyanakkor méretes légterelő, látványos diffúzor és a hibrideknél nem jellemző módon hangsúlyos kipufogó egyértelműen utal a Hybrid R eltérő küldetésére. 
A beltérben kétszínű Recaro kagylóülések és általában versenyhangulatú környezet fogad. Ezzel összhangban a felületeket kék Alcantara borítja. A civil hibrideknél majdhogynem felesleges váltókar is előkelő helyre került, ezt előre tolva válthat vissza, hátrahúzva fel a vezető. Az ugyancsak Alcantarával burkolt kormánykerékről kezelhető az utcai és pályaüzemmódok közötti átváltásra szolgáló kapcsoló. Ez csak álló helyzetben aktív, menet közben funkciót vált: innentől az a szerepe, hogy aktiválja a hibrid rásegítés funkciót.
Utcai üzemmódban az FIA specifikációi szerint megépített, 1,6 literes benzines turbómotor (amelyet hamarosan valóban versenycsapatok rendelkezésére bocsát a Toyota) kisebb töltőnyomással és módosított karakterrel dolgozik, a szuperkapacitású kondenzátorban tárolt elektromos energia a CO2-kibocsátást csökkentésére, nem pedig a teljesítmény növelésére szolgál. 
Kétszer húsz lóerővel, alkalmanként legfeljebb 10 másodpercig segítik a benzinmotor munkáját, miközben egy harmadik villanymotor folyamatosan tölti a kondenzátort. Az autó rövid ideig (mondjuk egy parkolás erejére) teljesen elektromos üzemben is képes haladni. 
Versenyüzemmódban más a kép. A benzinmotor teljes 300 lóerejét leadja, a vezérlés élesebbre vált, a hátsó villanymotorok összteljesítménye eléri a hirdetett 120 lóerőt – viszont csak öt másodpercen át működtethetők. A generátor a kondenzátor töltése helyett közvetlenül a hátsó villanymotorokat táplálja, ezzel a benzinmotor fölös energiáját a hátsó tengelyre átvezetve egyfajta menetstabilizáló szerepet is betölt. 
A hátsó villanymotorok teljesítménye egyenként szabályozható, gyakorlatilag aktív differenciálzárként működnek. 
A Yaris Hybrid R vezetője egy USB pendrive-ra vagy mobiltelefonjára kiírhatja a legutóbbi etap minden paraméterét, a motorfordulatszámtól a hossz- és keresztirányú gyorsuláson át a váltásokig, a kormányszögig vagy a vízhőmérsékletig. Így a versenypályán megtett kör valósághűen szimulálható a GranTurismo videojátékban: a tulajdonosok gyakorlatilag egymás ellen versenyezhetnek anélkül, hogy személyesen találkoztak volna; más felhasználók által feltöltött menetadatok segítségével pedig a Yaris képes “felkészíteni magát” egy adott versenypályára, mégpedig kanyarról kanyarra megállapítva az ideális üzemi paramétereket.

Kommentek

  • ,L Rómeo

    polo gti simmán le veri majd a gázra lépve megaláza!!
    szörényi és rác irrot kérem! ők megirrnák eszt nem diccsérnék it jakuza jappánt.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.