Kettős személyiségű hibrid Toyota

Versenypályára született a Yaris Hybrid R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 08.00

Közzétette városi ágyúgolyójának minden részletét a Toyota. A Yaris Hybrid R iszonyatos teljesítménnyel és intelligens összkerékhajtással lép színre.

Hajtásláncát vázlatosan már megismertük, most a részletekbe és a formai rafinériákba is beavat a Toyota Yaris Hybrid R. 

A Toyota friss arculatának morcosabb értelmezését új fényszórókkal, szélesebb hűtőmaszkkal és a hibrid lét egyetemes jelképének számító kék részletekkel egészíti ki a Hybrid R.
Az első lökhárítóban a hatdugattyús nyergek szorításában dolgozó fékek hűtésére szolgáló, két hatalmas légbeömlő nyílást vágtak, a nappali világítást kék színű LED-ek biztosítják, a harmonikus aerodinamikai teljesítményt a lökhárító alsó peremén kialakított légterelő segíti. 
A 18 colos kerekeken aszimmetrikus mintázatú sportabroncsok feszülnek, utalva a sport-Yaris kettős, az utca és a versenypálya között tépelődő személyiségére. 
Hátul szorosabb a kapcsolat a Yaris hibrid szériagyártású és pokolban edzett kivitelei között, ugyanakkor méretes légterelő, látványos diffúzor és a hibrideknél nem jellemző módon hangsúlyos kipufogó egyértelműen utal a Hybrid R eltérő küldetésére. 
A beltérben kétszínű Recaro kagylóülések és általában versenyhangulatú környezet fogad. Ezzel összhangban a felületeket kék Alcantara borítja. A civil hibrideknél majdhogynem felesleges váltókar is előkelő helyre került, ezt előre tolva válthat vissza, hátrahúzva fel a vezető. Az ugyancsak Alcantarával burkolt kormánykerékről kezelhető az utcai és pályaüzemmódok közötti átváltásra szolgáló kapcsoló. Ez csak álló helyzetben aktív, menet közben funkciót vált: innentől az a szerepe, hogy aktiválja a hibrid rásegítés funkciót.
Utcai üzemmódban az FIA specifikációi szerint megépített, 1,6 literes benzines turbómotor (amelyet hamarosan valóban versenycsapatok rendelkezésére bocsát a Toyota) kisebb töltőnyomással és módosított karakterrel dolgozik, a szuperkapacitású kondenzátorban tárolt elektromos energia a CO2-kibocsátást csökkentésére, nem pedig a teljesítmény növelésére szolgál. 
Kétszer húsz lóerővel, alkalmanként legfeljebb 10 másodpercig segítik a benzinmotor munkáját, miközben egy harmadik villanymotor folyamatosan tölti a kondenzátort. Az autó rövid ideig (mondjuk egy parkolás erejére) teljesen elektromos üzemben is képes haladni. 
Versenyüzemmódban más a kép. A benzinmotor teljes 300 lóerejét leadja, a vezérlés élesebbre vált, a hátsó villanymotorok összteljesítménye eléri a hirdetett 120 lóerőt – viszont csak öt másodpercen át működtethetők. A generátor a kondenzátor töltése helyett közvetlenül a hátsó villanymotorokat táplálja, ezzel a benzinmotor fölös energiáját a hátsó tengelyre átvezetve egyfajta menetstabilizáló szerepet is betölt. 
A hátsó villanymotorok teljesítménye egyenként szabályozható, gyakorlatilag aktív differenciálzárként működnek. 
A Yaris Hybrid R vezetője egy USB pendrive-ra vagy mobiltelefonjára kiírhatja a legutóbbi etap minden paraméterét, a motorfordulatszámtól a hossz- és keresztirányú gyorsuláson át a váltásokig, a kormányszögig vagy a vízhőmérsékletig. Így a versenypályán megtett kör valósághűen szimulálható a GranTurismo videojátékban: a tulajdonosok gyakorlatilag egymás ellen versenyezhetnek anélkül, hogy személyesen találkoztak volna; más felhasználók által feltöltött menetadatok segítségével pedig a Yaris képes “felkészíteni magát” egy adott versenypályára, mégpedig kanyarról kanyarra megállapítva az ideális üzemi paramétereket.

Kommentek

  • ,L Rómeo

    polo gti simmán le veri majd a gázra lépve megaláza!!
    szörényi és rác irrot kérem! ők megirrnák eszt nem diccsérnék it jakuza jappánt.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

25 éves, dögös vörös japán

Ha valaki vonzódik az öregebb autókhoz, de szeretne garantáltan megkímélt, karbantartott példányt szerezni magának, akkor bölcs dolog megnézni pár leszerelt tűzoltóautót

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.