Az idén 103 éves férfidivatház immár negyedik generáció óta van a Zegna család kezében, világszerte 560 luxusbutikot üzemeltetnek. Évente 2300 kilométernyi ultrafinom szövetet állítanak elő, és külön díjat alapítottak, hogy a tenyésztők és feldolgozók felfoghatatlanul finom gyapjút szállítsanak nekik. Ennek kapcsán már Guinness világrekord is született, pedig nem akarnak ők mást, mint a világ megkérdőjelezhetetlenül legkiválóbb ruhagyártója lenni – egyébként nagyjából azok is. 

Szóval amikor a Maserati összeállt ezzel az olasz divatházzal, nem egyértelmű, hogy kit ért a nagyobb megtiszteltetés – alighanem a vásárlót, aki az egyelőre tanulmányként prezentált autót jövőre már meg is veheti. 
A koncepcióautó fejlesztésekor értelemszerűen az apró részletekre koncentráltak. Különleges hatású, platina színű fényezést dolgoztak ki, amely színtiszta, folyékony fém hatását kelti a karosszérián, és ezzel egyszerre kelt klasszikus és modern hatást. 
Az Ermenegildo Zegna igazi világa persze a szövet, ezért a beltérben nagyobbak a csodák. Az öltönyök világában honos, klasszikus, világos árnyalatok, a bőrkárpitot megszégyenítő finomságú, magas fényű szövetbetétek varázsolnak különös hangulatot. Más esetben aggódnánk, hogy a ruhaszövetből varrott üléskárpit kifényesedik, megkopik a használatban, de egy olyan manufaktúra, ahol egy konfekció öltönyért szerény 700 ezer forintot kérnek el, és egy százas a férfi ing, alighanem megoldja.