Kecskeméti sportolók: profiknak és amatőröknek

Mercedes-Benz CLA 45 AMG Racing Series és CLA 250 Sport

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 08.00

Dögös versenyautót épített a Mercedes fronthajtású szedánjának gyári tuningváltozatából. A CLA 45 AMG alapú pályaautó egyelőre csupán tanulmány. Civileknek mindenesetre inkább a CLA 250 Sport való.

Még egyáltalán nem biztos, hogy csupán stílustanulmány vagy egy új sportprogram kezdete az az autó, amelyet hivatalosan jövő héten leplez le a Mercedes. A hivatalos kommüniké szerint “megfelelő mértékű érdeklődés esetén elképzelhető a gyártása”, de ha csak azt a célt szolgálta, hogy az alapmodellt népszerűsítse, már bejöhet a Mercedes számítása. 

A kétliteres turbómotorral szerelt autó teljesítményét nem adja meg a gyár, hiszen az szériától függően változhat – utcai kivitelben a CLA 45 AMG (amelyet nem Kecskeméten gyártanak) 360 lóerővel gazdálkodik. 
Az autó elöl és hátul szélesebb nyomtávon nyugszik, futóműve teljes mértékben állítható – módosítható a hasmagasság, a rugóelőfeszítés, a lengéscsillapító, de még a nyomtáv és a kerékdőlés mértéke is. A fékrendszert az AMG szállítja. 
A karosszéria szénszálas kompozit anyagból készült; új első és hátsó kötény, széles küszöbtoldatok, vaskos kerékdobok teszik ellenállhatatlan izompacsirtává az egykor kecses vonalú autót. Hatalmas, állítható hátsó légterelő és méretes motor- és fék-hűtőnyílások teszik teljessé a képet Az utastérben acél bukókeret, karbon versenyülés, versenykormány, Hans nyakvédő rendszer és beépített tűzoltó-berendezés várja a pilótát. 
Ennél nagyságrendekkel komfortosabb, igaz, a menetdinamikának csupán töredékét ígéri a CLA 250 Sport. Habár első ránézésre nem tűnik többnek optikailag csiszolt járműnél, az AMG átdolgozott futóművet és kormánygépet pakolt alá, és a hajtáslánc hangolásába is belenyúltak. 
A CLA 250 Sport ettől függetlenül megmaradt 211 lóerősnek, mint civil rokona, de 18 colos kerekeivel, piros féknyergeivel és ugyancsak piros biztonsági öveivel látványban és vezetési élményben is többet nyújt valamelyest. 
Hogy pontosan mennyivel, már idén decemberben kiderülhet, ekkortól vásárolható meg a sportosabb hangolású duplakuplungos váltóval szerelt modell.
AMG

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.