Még egyáltalán nem biztos, hogy csupán stílustanulmány vagy egy új sportprogram kezdete az az autó, amelyet hivatalosan jövő héten leplez le a Mercedes. A hivatalos kommüniké szerint “megfelelő mértékű érdeklődés esetén elképzelhető a gyártása”, de ha csak azt a célt szolgálta, hogy az alapmodellt népszerűsítse, már bejöhet a Mercedes számítása. 

A kétliteres turbómotorral szerelt autó teljesítményét nem adja meg a gyár, hiszen az szériától függően változhat – utcai kivitelben a CLA 45 AMG (amelyet nem Kecskeméten gyártanak) 360 lóerővel gazdálkodik. 
Az autó elöl és hátul szélesebb nyomtávon nyugszik, futóműve teljes mértékben állítható – módosítható a hasmagasság, a rugóelőfeszítés, a lengéscsillapító, de még a nyomtáv és a kerékdőlés mértéke is. A fékrendszert az AMG szállítja. 
A karosszéria szénszálas kompozit anyagból készült; új első és hátsó kötény, széles küszöbtoldatok, vaskos kerékdobok teszik ellenállhatatlan izompacsirtává az egykor kecses vonalú autót. Hatalmas, állítható hátsó légterelő és méretes motor- és fék-hűtőnyílások teszik teljessé a képet Az utastérben acél bukókeret, karbon versenyülés, versenykormány, Hans nyakvédő rendszer és beépített tűzoltó-berendezés várja a pilótát. 
Ennél nagyságrendekkel komfortosabb, igaz, a menetdinamikának csupán töredékét ígéri a CLA 250 Sport. Habár első ránézésre nem tűnik többnek optikailag csiszolt járműnél, az AMG átdolgozott futóművet és kormánygépet pakolt alá, és a hajtáslánc hangolásába is belenyúltak. 
A CLA 250 Sport ettől függetlenül megmaradt 211 lóerősnek, mint civil rokona, de 18 colos kerekeivel, piros féknyergeivel és ugyancsak piros biztonsági öveivel látványban és vezetési élményben is többet nyújt valamelyest. 
Hogy pontosan mennyivel, már idén decemberben kiderülhet, ekkortól vásárolható meg a sportosabb hangolású duplakuplungos váltóval szerelt modell.