Kecskeméti sportolók: profiknak és amatőröknek

Mercedes-Benz CLA 45 AMG Racing Series és CLA 250 Sport

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 08.00

Dögös versenyautót épített a Mercedes fronthajtású szedánjának gyári tuningváltozatából. A CLA 45 AMG alapú pályaautó egyelőre csupán tanulmány. Civileknek mindenesetre inkább a CLA 250 Sport való.

Még egyáltalán nem biztos, hogy csupán stílustanulmány vagy egy új sportprogram kezdete az az autó, amelyet hivatalosan jövő héten leplez le a Mercedes. A hivatalos kommüniké szerint “megfelelő mértékű érdeklődés esetén elképzelhető a gyártása”, de ha csak azt a célt szolgálta, hogy az alapmodellt népszerűsítse, már bejöhet a Mercedes számítása. 

A kétliteres turbómotorral szerelt autó teljesítményét nem adja meg a gyár, hiszen az szériától függően változhat – utcai kivitelben a CLA 45 AMG (amelyet nem Kecskeméten gyártanak) 360 lóerővel gazdálkodik. 
Az autó elöl és hátul szélesebb nyomtávon nyugszik, futóműve teljes mértékben állítható – módosítható a hasmagasság, a rugóelőfeszítés, a lengéscsillapító, de még a nyomtáv és a kerékdőlés mértéke is. A fékrendszert az AMG szállítja. 
A karosszéria szénszálas kompozit anyagból készült; új első és hátsó kötény, széles küszöbtoldatok, vaskos kerékdobok teszik ellenállhatatlan izompacsirtává az egykor kecses vonalú autót. Hatalmas, állítható hátsó légterelő és méretes motor- és fék-hűtőnyílások teszik teljessé a képet Az utastérben acél bukókeret, karbon versenyülés, versenykormány, Hans nyakvédő rendszer és beépített tűzoltó-berendezés várja a pilótát. 
Ennél nagyságrendekkel komfortosabb, igaz, a menetdinamikának csupán töredékét ígéri a CLA 250 Sport. Habár első ránézésre nem tűnik többnek optikailag csiszolt járműnél, az AMG átdolgozott futóművet és kormánygépet pakolt alá, és a hajtáslánc hangolásába is belenyúltak. 
A CLA 250 Sport ettől függetlenül megmaradt 211 lóerősnek, mint civil rokona, de 18 colos kerekeivel, piros féknyergeivel és ugyancsak piros biztonsági öveivel látványban és vezetési élményben is többet nyújt valamelyest. 
Hogy pontosan mennyivel, már idén decemberben kiderülhet, ekkortól vásárolható meg a sportosabb hangolású duplakuplungos váltóval szerelt modell.
AMG

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.