Kecskeméti sportolók: profiknak és amatőröknek

Mercedes-Benz CLA 45 AMG Racing Series és CLA 250 Sport

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 08.00

Dögös versenyautót épített a Mercedes fronthajtású szedánjának gyári tuningváltozatából. A CLA 45 AMG alapú pályaautó egyelőre csupán tanulmány. Civileknek mindenesetre inkább a CLA 250 Sport való.

Még egyáltalán nem biztos, hogy csupán stílustanulmány vagy egy új sportprogram kezdete az az autó, amelyet hivatalosan jövő héten leplez le a Mercedes. A hivatalos kommüniké szerint “megfelelő mértékű érdeklődés esetén elképzelhető a gyártása”, de ha csak azt a célt szolgálta, hogy az alapmodellt népszerűsítse, már bejöhet a Mercedes számítása. 

A kétliteres turbómotorral szerelt autó teljesítményét nem adja meg a gyár, hiszen az szériától függően változhat – utcai kivitelben a CLA 45 AMG (amelyet nem Kecskeméten gyártanak) 360 lóerővel gazdálkodik. 
Az autó elöl és hátul szélesebb nyomtávon nyugszik, futóműve teljes mértékben állítható – módosítható a hasmagasság, a rugóelőfeszítés, a lengéscsillapító, de még a nyomtáv és a kerékdőlés mértéke is. A fékrendszert az AMG szállítja. 
A karosszéria szénszálas kompozit anyagból készült; új első és hátsó kötény, széles küszöbtoldatok, vaskos kerékdobok teszik ellenállhatatlan izompacsirtává az egykor kecses vonalú autót. Hatalmas, állítható hátsó légterelő és méretes motor- és fék-hűtőnyílások teszik teljessé a képet Az utastérben acél bukókeret, karbon versenyülés, versenykormány, Hans nyakvédő rendszer és beépített tűzoltó-berendezés várja a pilótát. 
Ennél nagyságrendekkel komfortosabb, igaz, a menetdinamikának csupán töredékét ígéri a CLA 250 Sport. Habár első ránézésre nem tűnik többnek optikailag csiszolt járműnél, az AMG átdolgozott futóművet és kormánygépet pakolt alá, és a hajtáslánc hangolásába is belenyúltak. 
A CLA 250 Sport ettől függetlenül megmaradt 211 lóerősnek, mint civil rokona, de 18 colos kerekeivel, piros féknyergeivel és ugyancsak piros biztonsági öveivel látványban és vezetési élményben is többet nyújt valamelyest. 
Hogy pontosan mennyivel, már idén decemberben kiderülhet, ekkortól vásárolható meg a sportosabb hangolású duplakuplungos váltóval szerelt modell.
AMG

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.