Először hat évvel ezelőtt találkozhattunk a Cactusszal, akkor még C-Cactus néven. Az arra adott ügyfélreakciók, illetve az akkor megfogalmazott kérdések nyomán született meg a mai Cactus, amely a gyár információi szerint már egy új termékcsalád előszelének tekinthető. 

A Cactus praktikus, minimalista, mégis divatos. Tekintélyes hasmagassága (21 cm) viszonylag szerény karosszériamagassággal (153 cm) társul, az autó hossza csupán 4,2 méter. Az alacsony oldalüvegek dacára mégis levegős a beltér, hála az UV-szűrős kivitelű napfénytetőnek és a kortárs divatbútorokat idéző, világos kárpitozásnak. 
A Cactus számára egyébként is létfontosságú a levegő – végtére is az hajtja. Az AirHybrid rendszert alkalmazó hajtáslánc áram helyett sűrített levegő formájában tárolja a mozgási energiát. Az eredmény: három liter alatti átlagfogyasztás, drága akkumulátorok nélkül. 
Nem csak a felszín alatt, de a felszínen is sűrített levegővel van tele a Cactus: az ajtókon és lökhárítókon elhelyezett légbuborékok dekorációs elemnek sem rosszak, de az ütések ellen is hatékonyan óvják az autót.
Utolsó levegős gegként az utasoldali légzsák sem hétköznapi darab: a műszerfal helyett a tetőből nyílik alá. 
A kezelőfelületekre visszatérve, egyetlen, központi nyolccolos érintőképernyőn csoportosították minden fedélzeti rendszer kezelőszerveit, az első üléseket egybeszabott, kanapészerű kialakítás váltotta fel, a sebességváltó kar helyére pedig nyomógombos tasztatúra került. A kárpitok természetes anyagokból készültek.