Citroën Cactus: kívül-belül levegő

Sallangmentes, könnyen kezelhető, barátságos

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 14.00

Alapvető fogalmakat írt át a Citroën, hogy megalkothassa a Cactus tanulmányt. Egy jövőbeli megfizethető modell előszeleként a koncepcióautó mindentől megszabadult, ami nélkülözhető volt.

Először hat évvel ezelőtt találkozhattunk a Cactusszal, akkor még C-Cactus néven. Az arra adott ügyfélreakciók, illetve az akkor megfogalmazott kérdések nyomán született meg a mai Cactus, amely a gyár információi szerint már egy új termékcsalád előszelének tekinthető. 

A Cactus praktikus, minimalista, mégis divatos. Tekintélyes hasmagassága (21 cm) viszonylag szerény karosszériamagassággal (153 cm) társul, az autó hossza csupán 4,2 méter. Az alacsony oldalüvegek dacára mégis levegős a beltér, hála az UV-szűrős kivitelű napfénytetőnek és a kortárs divatbútorokat idéző, világos kárpitozásnak. 
A Cactus számára egyébként is létfontosságú a levegő – végtére is az hajtja. Az AirHybrid rendszert alkalmazó hajtáslánc áram helyett sűrített levegő formájában tárolja a mozgási energiát. Az eredmény: három liter alatti átlagfogyasztás, drága akkumulátorok nélkül. 
Nem csak a felszín alatt, de a felszínen is sűrített levegővel van tele a Cactus: az ajtókon és lökhárítókon elhelyezett légbuborékok dekorációs elemnek sem rosszak, de az ütések ellen is hatékonyan óvják az autót.
Utolsó levegős gegként az utasoldali légzsák sem hétköznapi darab: a műszerfal helyett a tetőből nyílik alá. 
A kezelőfelületekre visszatérve, egyetlen, központi nyolccolos érintőképernyőn csoportosították minden fedélzeti rendszer kezelőszerveit, az első üléseket egybeszabott, kanapészerű kialakítás váltotta fel, a sebességváltó kar helyére pedig nyomógombos tasztatúra került. A kárpitok természetes anyagokból készültek.

Kommentek

  • Specialized78

    Várom a széria típust.Remélem,hogy a Dacia Duster-nél nem lesz drágább.Vagy nem sokkal….

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.