Citroën Cactus: kívül-belül levegő

Sallangmentes, könnyen kezelhető, barátságos

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 14.00

Alapvető fogalmakat írt át a Citroën, hogy megalkothassa a Cactus tanulmányt. Egy jövőbeli megfizethető modell előszeleként a koncepcióautó mindentől megszabadult, ami nélkülözhető volt.

Először hat évvel ezelőtt találkozhattunk a Cactusszal, akkor még C-Cactus néven. Az arra adott ügyfélreakciók, illetve az akkor megfogalmazott kérdések nyomán született meg a mai Cactus, amely a gyár információi szerint már egy új termékcsalád előszelének tekinthető. 

A Cactus praktikus, minimalista, mégis divatos. Tekintélyes hasmagassága (21 cm) viszonylag szerény karosszériamagassággal (153 cm) társul, az autó hossza csupán 4,2 méter. Az alacsony oldalüvegek dacára mégis levegős a beltér, hála az UV-szűrős kivitelű napfénytetőnek és a kortárs divatbútorokat idéző, világos kárpitozásnak. 
A Cactus számára egyébként is létfontosságú a levegő – végtére is az hajtja. Az AirHybrid rendszert alkalmazó hajtáslánc áram helyett sűrített levegő formájában tárolja a mozgási energiát. Az eredmény: három liter alatti átlagfogyasztás, drága akkumulátorok nélkül. 
Nem csak a felszín alatt, de a felszínen is sűrített levegővel van tele a Cactus: az ajtókon és lökhárítókon elhelyezett légbuborékok dekorációs elemnek sem rosszak, de az ütések ellen is hatékonyan óvják az autót.
Utolsó levegős gegként az utasoldali légzsák sem hétköznapi darab: a műszerfal helyett a tetőből nyílik alá. 
A kezelőfelületekre visszatérve, egyetlen, központi nyolccolos érintőképernyőn csoportosították minden fedélzeti rendszer kezelőszerveit, az első üléseket egybeszabott, kanapészerű kialakítás váltotta fel, a sebességváltó kar helyére pedig nyomógombos tasztatúra került. A kárpitok természetes anyagokból készültek.

Kommentek

  • Specialized78

    Várom a széria típust.Remélem,hogy a Dacia Duster-nél nem lesz drágább.Vagy nem sokkal….

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.