Feltámad az Audi legendás versenyautója!

Az Ur-Quattro szellemi utódja az új tanulmányautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.04. 09.00

Pár hete már felvázolták, most részletesebben bemutatták az Audi szeptember 10-én debütáló sportkupé-tanulmányát. A Sport Quattro Concept egy 700 lóerős hibrid.

Egyenes vonalakkal megrajzolt, erősen döntött C-oszlopával és dupla kockalámpájával le sem tagadhatná dicső ősét, a nyolcvanas évek mindent vivő Ur-Quattróját, az Audi összkerékhajtású hegemóniájának első teljhatalmú urát. A klasszikus látvány mögött persze modern technika rejlik: a fényszórók például az Audi A8 fedélzetén debütált, egy sor adaptív funkciót lehetővé tevő Matrix LED technológiát hasznosítják. 

A karosszéria sajátos, széles és lapos arányaival és a múltból táplálkozó stíluselemeivel – mindenekelőtt a kerékívek fölötti peremekkel – markánsan kiemeli a tanulmányt az Audi aktuális modellkínálatából: agresszívabb, ugyanakkor közvetlenebb is, mintha csupa ívből építkezne. Ezt a hatást erősítik a szénszálas műanyagból megformált aerodinamikai elemek, elsősorban a messze előre nyúló első légterelő is. A vázszerkezet egyébként nagy szakítószilárdságú acélból és alumíniumból van, az ajtók és a kerékdobok könnyűfémből, a tetőlemez, a gépházfedél és a csomagtérajtó szénszálas kompozitból készült.
A szintén karbonszálból építkező beltérben maximális célszerűség uralkodik. Minden a vezető kiszolgálásáról szól, a kormányról konfigurálható, digitális műszerfaltól kezdve a leegyszerűsített középkonzoli kezelőfelületen át az integrált fejtámlás kagylóülésekig. Hátul egybeszabott üléspad, mögötte 300 literes csomagtartó található, a kettőt plusz keresztmerevítő elem határolja a strukturális szilárdság jegyében. 
Érdekes kijelzőkoncepciókkal szolgál az Audi: a verseny üzemmódba is kapcsolható főműszeren például az egyes versenypályák statisztikai adatai is lekérhetők, míg a légkondicionáló berendezés kezelőszerveit és kijelzőjét közvetlenül a központi légbeömlőbe integrálták. 
A hibrid hajtásláncról már korábban megszellőztetett néhány részletet az Audi; ezek részben túlzónak, részben túl szerénynek bizonyultak. A 700 lóerős, 800 Nm nyomatékú hajtáslánc átdolgozott, nyolcfokozatú Tiptronic váltón keresztül hajtja a négy kereket. A hátsó tengelyen aktív sport differenciálmű dolgozik, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,5 l/100km. 
A belsőégésű komponens az Audi RS7 irgalmatlan 4.0 V8 TFSI egysége (560 LE, 700 Nm), amelynek fogyasztását start-stop és részterhelésen kiiktatott hengerek csökkentik. A villanymotor a váltó és a V8 között helyezkedik el, teljesítménye 150 LE, nyomatéka 400 Nm. 
A lítiumion akkumulátorok akár ötven kilométerre elegendő áramot képesek tárolni, amennyiben elektromos üzemmódban haladunk; a vezető további kettő: hibrid, illetve sport üzemmód közül választhat. Előbbi a navigációs rendszerrel összehangolva biztosítja az optimális energiagazdálkodást, míg sport üzemmódban a maximális vonóerő mindenkori biztosítása a feladat. 
Ilyenkor az 1850 kilós autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A Quattro concept dögösebb volt.

    Kiváncsi leszek sikerül-e összehoznia egy platformot a nagy gloáblis flexibilitásukkal.

    Szerintem pihentethetnék a TT-t pár évig és helyette egy ilyesmivel próbálkozni.

  • szaboata

    annak idején a Quattro nagyobb dobás volt,mint ez most.Kár az emlékét így elkoptatni.
    Látom a kínlódást,de ha már a bevállt nevet használják,akkor vártam volna valami hozzáillő,szívdobbantó retró formát.Egyébként az egész Audi flotta nagyon gagyi,transformeres.Überscheise

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.