Feltámad az Audi legendás versenyautója!

Az Ur-Quattro szellemi utódja az új tanulmányautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.04. 09.00

Pár hete már felvázolták, most részletesebben bemutatták az Audi szeptember 10-én debütáló sportkupé-tanulmányát. A Sport Quattro Concept egy 700 lóerős hibrid.

Egyenes vonalakkal megrajzolt, erősen döntött C-oszlopával és dupla kockalámpájával le sem tagadhatná dicső ősét, a nyolcvanas évek mindent vivő Ur-Quattróját, az Audi összkerékhajtású hegemóniájának első teljhatalmú urát. A klasszikus látvány mögött persze modern technika rejlik: a fényszórók például az Audi A8 fedélzetén debütált, egy sor adaptív funkciót lehetővé tevő Matrix LED technológiát hasznosítják. 

A karosszéria sajátos, széles és lapos arányaival és a múltból táplálkozó stíluselemeivel – mindenekelőtt a kerékívek fölötti peremekkel – markánsan kiemeli a tanulmányt az Audi aktuális modellkínálatából: agresszívabb, ugyanakkor közvetlenebb is, mintha csupa ívből építkezne. Ezt a hatást erősítik a szénszálas műanyagból megformált aerodinamikai elemek, elsősorban a messze előre nyúló első légterelő is. A vázszerkezet egyébként nagy szakítószilárdságú acélból és alumíniumból van, az ajtók és a kerékdobok könnyűfémből, a tetőlemez, a gépházfedél és a csomagtérajtó szénszálas kompozitból készült.
A szintén karbonszálból építkező beltérben maximális célszerűség uralkodik. Minden a vezető kiszolgálásáról szól, a kormányról konfigurálható, digitális műszerfaltól kezdve a leegyszerűsített középkonzoli kezelőfelületen át az integrált fejtámlás kagylóülésekig. Hátul egybeszabott üléspad, mögötte 300 literes csomagtartó található, a kettőt plusz keresztmerevítő elem határolja a strukturális szilárdság jegyében. 
Érdekes kijelzőkoncepciókkal szolgál az Audi: a verseny üzemmódba is kapcsolható főműszeren például az egyes versenypályák statisztikai adatai is lekérhetők, míg a légkondicionáló berendezés kezelőszerveit és kijelzőjét közvetlenül a központi légbeömlőbe integrálták. 
A hibrid hajtásláncról már korábban megszellőztetett néhány részletet az Audi; ezek részben túlzónak, részben túl szerénynek bizonyultak. A 700 lóerős, 800 Nm nyomatékú hajtáslánc átdolgozott, nyolcfokozatú Tiptronic váltón keresztül hajtja a négy kereket. A hátsó tengelyen aktív sport differenciálmű dolgozik, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,5 l/100km. 
A belsőégésű komponens az Audi RS7 irgalmatlan 4.0 V8 TFSI egysége (560 LE, 700 Nm), amelynek fogyasztását start-stop és részterhelésen kiiktatott hengerek csökkentik. A villanymotor a váltó és a V8 között helyezkedik el, teljesítménye 150 LE, nyomatéka 400 Nm. 
A lítiumion akkumulátorok akár ötven kilométerre elegendő áramot képesek tárolni, amennyiben elektromos üzemmódban haladunk; a vezető további kettő: hibrid, illetve sport üzemmód közül választhat. Előbbi a navigációs rendszerrel összehangolva biztosítja az optimális energiagazdálkodást, míg sport üzemmódban a maximális vonóerő mindenkori biztosítása a feladat. 
Ilyenkor az 1850 kilós autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A Quattro concept dögösebb volt.

    Kiváncsi leszek sikerül-e összehoznia egy platformot a nagy gloáblis flexibilitásukkal.

    Szerintem pihentethetnék a TT-t pár évig és helyette egy ilyesmivel próbálkozni.

  • szaboata

    annak idején a Quattro nagyobb dobás volt,mint ez most.Kár az emlékét így elkoptatni.
    Látom a kínlódást,de ha már a bevállt nevet használják,akkor vártam volna valami hozzáillő,szívdobbantó retró formát.Egyébként az egész Audi flotta nagyon gagyi,transformeres.Überscheise

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.