Feltámad az Audi legendás versenyautója!

Az Ur-Quattro szellemi utódja az új tanulmányautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.04. 09.00

Pár hete már felvázolták, most részletesebben bemutatták az Audi szeptember 10-én debütáló sportkupé-tanulmányát. A Sport Quattro Concept egy 700 lóerős hibrid.

Egyenes vonalakkal megrajzolt, erősen döntött C-oszlopával és dupla kockalámpájával le sem tagadhatná dicső ősét, a nyolcvanas évek mindent vivő Ur-Quattróját, az Audi összkerékhajtású hegemóniájának első teljhatalmú urát. A klasszikus látvány mögött persze modern technika rejlik: a fényszórók például az Audi A8 fedélzetén debütált, egy sor adaptív funkciót lehetővé tevő Matrix LED technológiát hasznosítják. 

A karosszéria sajátos, széles és lapos arányaival és a múltból táplálkozó stíluselemeivel – mindenekelőtt a kerékívek fölötti peremekkel – markánsan kiemeli a tanulmányt az Audi aktuális modellkínálatából: agresszívabb, ugyanakkor közvetlenebb is, mintha csupa ívből építkezne. Ezt a hatást erősítik a szénszálas műanyagból megformált aerodinamikai elemek, elsősorban a messze előre nyúló első légterelő is. A vázszerkezet egyébként nagy szakítószilárdságú acélból és alumíniumból van, az ajtók és a kerékdobok könnyűfémből, a tetőlemez, a gépházfedél és a csomagtérajtó szénszálas kompozitból készült.
A szintén karbonszálból építkező beltérben maximális célszerűség uralkodik. Minden a vezető kiszolgálásáról szól, a kormányról konfigurálható, digitális műszerfaltól kezdve a leegyszerűsített középkonzoli kezelőfelületen át az integrált fejtámlás kagylóülésekig. Hátul egybeszabott üléspad, mögötte 300 literes csomagtartó található, a kettőt plusz keresztmerevítő elem határolja a strukturális szilárdság jegyében. 
Érdekes kijelzőkoncepciókkal szolgál az Audi: a verseny üzemmódba is kapcsolható főműszeren például az egyes versenypályák statisztikai adatai is lekérhetők, míg a légkondicionáló berendezés kezelőszerveit és kijelzőjét közvetlenül a központi légbeömlőbe integrálták. 
A hibrid hajtásláncról már korábban megszellőztetett néhány részletet az Audi; ezek részben túlzónak, részben túl szerénynek bizonyultak. A 700 lóerős, 800 Nm nyomatékú hajtáslánc átdolgozott, nyolcfokozatú Tiptronic váltón keresztül hajtja a négy kereket. A hátsó tengelyen aktív sport differenciálmű dolgozik, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,5 l/100km. 
A belsőégésű komponens az Audi RS7 irgalmatlan 4.0 V8 TFSI egysége (560 LE, 700 Nm), amelynek fogyasztását start-stop és részterhelésen kiiktatott hengerek csökkentik. A villanymotor a váltó és a V8 között helyezkedik el, teljesítménye 150 LE, nyomatéka 400 Nm. 
A lítiumion akkumulátorok akár ötven kilométerre elegendő áramot képesek tárolni, amennyiben elektromos üzemmódban haladunk; a vezető további kettő: hibrid, illetve sport üzemmód közül választhat. Előbbi a navigációs rendszerrel összehangolva biztosítja az optimális energiagazdálkodást, míg sport üzemmódban a maximális vonóerő mindenkori biztosítása a feladat. 
Ilyenkor az 1850 kilós autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A Quattro concept dögösebb volt.

    Kiváncsi leszek sikerül-e összehoznia egy platformot a nagy gloáblis flexibilitásukkal.

    Szerintem pihentethetnék a TT-t pár évig és helyette egy ilyesmivel próbálkozni.

  • szaboata

    annak idején a Quattro nagyobb dobás volt,mint ez most.Kár az emlékét így elkoptatni.
    Látom a kínlódást,de ha már a bevállt nevet használják,akkor vártam volna valami hozzáillő,szívdobbantó retró formát.Egyébként az egész Audi flotta nagyon gagyi,transformeres.Überscheise

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.