Egyenes vonalakkal megrajzolt, erősen döntött C-oszlopával és dupla kockalámpájával le sem tagadhatná dicső ősét, a nyolcvanas évek mindent vivő Ur-Quattróját, az Audi összkerékhajtású hegemóniájának első teljhatalmú urát. A klasszikus látvány mögött persze modern technika rejlik: a fényszórók például az Audi A8 fedélzetén debütált, egy sor adaptív funkciót lehetővé tevő Matrix LED technológiát hasznosítják. 

A karosszéria sajátos, széles és lapos arányaival és a múltból táplálkozó stíluselemeivel – mindenekelőtt a kerékívek fölötti peremekkel – markánsan kiemeli a tanulmányt az Audi aktuális modellkínálatából: agresszívabb, ugyanakkor közvetlenebb is, mintha csupa ívből építkezne. Ezt a hatást erősítik a szénszálas műanyagból megformált aerodinamikai elemek, elsősorban a messze előre nyúló első légterelő is. A vázszerkezet egyébként nagy szakítószilárdságú acélból és alumíniumból van, az ajtók és a kerékdobok könnyűfémből, a tetőlemez, a gépházfedél és a csomagtérajtó szénszálas kompozitból készült.

A szintén karbonszálból építkező beltérben maximális célszerűség uralkodik. Minden a vezető kiszolgálásáról szól, a kormányról konfigurálható, digitális műszerfaltól kezdve a leegyszerűsített középkonzoli kezelőfelületen át az integrált fejtámlás kagylóülésekig. Hátul egybeszabott üléspad, mögötte 300 literes csomagtartó található, a kettőt plusz keresztmerevítő elem határolja a strukturális szilárdság jegyében. 
Érdekes kijelzőkoncepciókkal szolgál az Audi: a verseny üzemmódba is kapcsolható főműszeren például az egyes versenypályák statisztikai adatai is lekérhetők, míg a légkondicionáló berendezés kezelőszerveit és kijelzőjét közvetlenül a központi légbeömlőbe integrálták. 
A hibrid hajtásláncról már korábban megszellőztetett néhány részletet az Audi; ezek részben túlzónak, részben túl szerénynek bizonyultak. A 700 lóerős, 800 Nm nyomatékú hajtáslánc átdolgozott, nyolcfokozatú Tiptronic váltón keresztül hajtja a négy kereket. A hátsó tengelyen aktív sport differenciálmű dolgozik, az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 2,5 l/100km. 
A belsőégésű komponens az Audi RS7 irgalmatlan 4.0 V8 TFSI egysége (560 LE, 700 Nm), amelynek fogyasztását start-stop és részterhelésen kiiktatott hengerek csökkentik. A villanymotor a váltó és a V8 között helyezkedik el, teljesítménye 150 LE, nyomatéka 400 Nm. 
A lítiumion akkumulátorok akár ötven kilométerre elegendő áramot képesek tárolni, amennyiben elektromos üzemmódban haladunk; a vezető további kettő: hibrid, illetve sport üzemmód közül választhat. Előbbi a navigációs rendszerrel összehangolva biztosítja az optimális energiagazdálkodást, míg sport üzemmódban a maximális vonóerő mindenkori biztosítása a feladat. 
Ilyenkor az 1850 kilós autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 305 km/óra.