Kész a BMW hibrid sportkupéja

Csak a belső tér változott

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 14.00

Egy héttel a világpremier előtt kiszivárogtak a BMW i8 szériaváltozatának első képei. Az autó majdnem pontos mása a két évvel ezelőtti előtanulmánynak.

Tudtuk, hogy jön, azt is sejtettük, hogy majdnem ugyanúgy fog kinézni, mint a 2011-es koncepciójármű, mégis más érzés hivatalos fotókon látni és bizonyosan tudni, miként fest a BMW konnektoros hibridje, az i8. 

Aki józan megoldásokra számított, csalódni fog: az i8 majdnem teljes egészében megőrizte előzményének extravagáns megoldásait, mindenekelőtt a szárnyas ajtót. Igaz, annak üvegbetétje eltűnt, megmaradt viszont a BMW i almárka hivatalos kékjével megbolondított küszöb és a bonyolult, érzéki kivitelű hátsó tetőoszlop. 
Az utastérben a BMW hagyományos kezelőfelülete kapott helyet, ismerős a váltókar, a kezelőfelületek, az iDrive és a kormány. Ugyanakkor a műszeregység teljesen digitális, a központi kijelző pedig határozottan a vezető felé fordul. A kék háttérvilágítás itt is megjelenik, a fénylő kormányközép azonban alighanem kikapcsolható geg. 
Mint korábban már megírtuk, a BMW i8 hátsó kerekeit egy 231 lóerős, háromhengeres, másfél literes ikerturbós benzinmotor, az elsőket egy 131 lovas villanymotor hajtja. A nem egészen másfél tonnás i8 álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,5 liter/100km. Tisztán elektromos üzemben 120 km/óra maximális sebességre képes a jármű, hatótávolsága 35 km.

Kommentek

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.