Kész a BMW hibrid sportkupéja

Csak a belső tér változott

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 14.00

Egy héttel a világpremier előtt kiszivárogtak a BMW i8 szériaváltozatának első képei. Az autó majdnem pontos mása a két évvel ezelőtti előtanulmánynak.

Tudtuk, hogy jön, azt is sejtettük, hogy majdnem ugyanúgy fog kinézni, mint a 2011-es koncepciójármű, mégis más érzés hivatalos fotókon látni és bizonyosan tudni, miként fest a BMW konnektoros hibridje, az i8. 

Aki józan megoldásokra számított, csalódni fog: az i8 majdnem teljes egészében megőrizte előzményének extravagáns megoldásait, mindenekelőtt a szárnyas ajtót. Igaz, annak üvegbetétje eltűnt, megmaradt viszont a BMW i almárka hivatalos kékjével megbolondított küszöb és a bonyolult, érzéki kivitelű hátsó tetőoszlop. 
Az utastérben a BMW hagyományos kezelőfelülete kapott helyet, ismerős a váltókar, a kezelőfelületek, az iDrive és a kormány. Ugyanakkor a műszeregység teljesen digitális, a központi kijelző pedig határozottan a vezető felé fordul. A kék háttérvilágítás itt is megjelenik, a fénylő kormányközép azonban alighanem kikapcsolható geg. 
Mint korábban már megírtuk, a BMW i8 hátsó kerekeit egy 231 lóerős, háromhengeres, másfél literes ikerturbós benzinmotor, az elsőket egy 131 lovas villanymotor hajtja. A nem egészen másfél tonnás i8 álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,5 liter/100km. Tisztán elektromos üzemben 120 km/óra maximális sebességre képes a jármű, hatótávolsága 35 km.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.