Pontosan fél évszázada lépett színre az eredeti Abarth 500 nagyobb, erősebb (még ha csupán egy lóerővel is) és kívánatosabb testvére, a 479 helyett 594 köbcentiméteres motorral hajtott, 120 km/óra végsebességre képes, 27 lóerős Abarth 959. Egy évvel később aztán jött az 595 SS, további tíz lóerővel és 130-as csúcssebességgel. Ez minden szempontból lenyűgözőbb ugyan, ám a legenda születési anyakönyvébe mégis csak 1963 szeptemberét jegyezték fel, így nem jövőre, hanem idén jött el az ünneplés ideje. 

Az évfordulóra létrehozott Abarth 595 50°Anniversario nem puszta optikai csomag: 1,4 literes turbómotorját, ami a normál 595 fedélzetén az Abarth 500 135 lóereje helyett 160-at tudott, most nem kevesebb, mint 180 lóerősre húzták fel. Ha a motorba belenyúltak, megtették ezt a futóművel is: 305 mm-es, úszótárcsás Brembo rendszert szereltek fel, fix négydugattyús nyergekkel, a lengéscsillapítókat egyedi darabokra cserélték. 
Az aránytalanul nagy, 17 colos felnikre szerelt autó különleges, kétfázisú kipufogót kapott, amely városban (3000/perc fordulatszám alatt) diszkréten duruzsol, a fölött viszont kiereszti a hangját, egyben szabadabb lélegzést biztosítva a motornak is, amely kormányról vezérelhető, nyomógombos kezelőfelületű sebességváltón át hajtja az első kerekeket. 
Kivitelében sem hétköznapi az ötvenes: háromrétegű fehér fényezés, látványos matricázás, xenon fényszórók és napfénytető teremt különleges hangulatot a mindössze 299 példányban készülő autó körül. 
Az utastérben fehér betétes piros bőr sportülések emlékeztetnek az apró ősre, a kormányon és a műszerfalon a fekete-piros kombináció dominál, az Abarth skorpiója pedig nem csak a volán agyán, hanem a fékpedálon is feltűnik.
Az ünnepi Abarth 595 szeptember 15-től rendelhető – ugyanúgy, mint neves felmenője, ötven évvel ezelőtt.