Extrém szülinapos

Abarth 595 50° Anniversario

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 08.00

180 lóerővel, versenyváltóval lép színre az eredeti Abarth 595 ötvenedik születésnapján minden idők legerősebb Abarth törpéje. Csupán 299 példány készül belőle.

Pontosan fél évszázada lépett színre az eredeti Abarth 500 nagyobb, erősebb (még ha csupán egy lóerővel is) és kívánatosabb testvére, a 479 helyett 594 köbcentiméteres motorral hajtott, 120 km/óra végsebességre képes, 27 lóerős Abarth 959. Egy évvel később aztán jött az 595 SS, további tíz lóerővel és 130-as csúcssebességgel. Ez minden szempontból lenyűgözőbb ugyan, ám a legenda születési anyakönyvébe mégis csak 1963 szeptemberét jegyezték fel, így nem jövőre, hanem idén jött el az ünneplés ideje. 

Az évfordulóra létrehozott Abarth 595 50°Anniversario nem puszta optikai csomag: 1,4 literes turbómotorját, ami a normál 595 fedélzetén az Abarth 500 135 lóereje helyett 160-at tudott, most nem kevesebb, mint 180 lóerősre húzták fel. Ha a motorba belenyúltak, megtették ezt a futóművel is: 305 mm-es, úszótárcsás Brembo rendszert szereltek fel, fix négydugattyús nyergekkel, a lengéscsillapítókat egyedi darabokra cserélték. 
Az aránytalanul nagy, 17 colos felnikre szerelt autó különleges, kétfázisú kipufogót kapott, amely városban (3000/perc fordulatszám alatt) diszkréten duruzsol, a fölött viszont kiereszti a hangját, egyben szabadabb lélegzést biztosítva a motornak is, amely kormányról vezérelhető, nyomógombos kezelőfelületű sebességváltón át hajtja az első kerekeket. 
Kivitelében sem hétköznapi az ötvenes: háromrétegű fehér fényezés, látványos matricázás, xenon fényszórók és napfénytető teremt különleges hangulatot a mindössze 299 példányban készülő autó körül. 
Az utastérben fehér betétes piros bőr sportülések emlékeztetnek az apró ősre, a kormányon és a műszerfalon a fekete-piros kombináció dominál, az Abarth skorpiója pedig nem csak a volán agyán, hanem a fékpedálon is feltűnik.
Az ünnepi Abarth 595 szeptember 15-től rendelhető – ugyanúgy, mint neves felmenője, ötven évvel ezelőtt.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.