Extrém szülinapos

Abarth 595 50° Anniversario

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 08.00

180 lóerővel, versenyváltóval lép színre az eredeti Abarth 595 ötvenedik születésnapján minden idők legerősebb Abarth törpéje. Csupán 299 példány készül belőle.

Pontosan fél évszázada lépett színre az eredeti Abarth 500 nagyobb, erősebb (még ha csupán egy lóerővel is) és kívánatosabb testvére, a 479 helyett 594 köbcentiméteres motorral hajtott, 120 km/óra végsebességre képes, 27 lóerős Abarth 959. Egy évvel később aztán jött az 595 SS, további tíz lóerővel és 130-as csúcssebességgel. Ez minden szempontból lenyűgözőbb ugyan, ám a legenda születési anyakönyvébe mégis csak 1963 szeptemberét jegyezték fel, így nem jövőre, hanem idén jött el az ünneplés ideje. 

Az évfordulóra létrehozott Abarth 595 50°Anniversario nem puszta optikai csomag: 1,4 literes turbómotorját, ami a normál 595 fedélzetén az Abarth 500 135 lóereje helyett 160-at tudott, most nem kevesebb, mint 180 lóerősre húzták fel. Ha a motorba belenyúltak, megtették ezt a futóművel is: 305 mm-es, úszótárcsás Brembo rendszert szereltek fel, fix négydugattyús nyergekkel, a lengéscsillapítókat egyedi darabokra cserélték. 
Az aránytalanul nagy, 17 colos felnikre szerelt autó különleges, kétfázisú kipufogót kapott, amely városban (3000/perc fordulatszám alatt) diszkréten duruzsol, a fölött viszont kiereszti a hangját, egyben szabadabb lélegzést biztosítva a motornak is, amely kormányról vezérelhető, nyomógombos kezelőfelületű sebességváltón át hajtja az első kerekeket. 
Kivitelében sem hétköznapi az ötvenes: háromrétegű fehér fényezés, látványos matricázás, xenon fényszórók és napfénytető teremt különleges hangulatot a mindössze 299 példányban készülő autó körül. 
Az utastérben fehér betétes piros bőr sportülések emlékeztetnek az apró ősre, a kormányon és a műszerfalon a fekete-piros kombináció dominál, az Abarth skorpiója pedig nem csak a volán agyán, hanem a fékpedálon is feltűnik.
Az ünnepi Abarth 595 szeptember 15-től rendelhető – ugyanúgy, mint neves felmenője, ötven évvel ezelőtt.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.