33 millió forint az egyliteres Volkswagen

Hivatalos ár Frankfurtban lesz

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 11.00

A Volkswagen XL1 ára 111 ezer euró (33 millió forint) lesz. A gyártó szerint ez csak spekuláció.

A német kormány tervei szerint 2020-ban már egymillió elektromos autó közlekedik majd a német utakon, ez azonban a kocsik magas ára és viszonylag rövid hatótávolsága miatt egyelőre nehezen megvalósítható célnak tűnik. Ahogy arra Martin Winterkorn, a Volkswagen elnöke néhány hete az Automobilwoche című lapnak adott interjúban rámutatott, az olyan tisztán elektromos hajtású autók, mint például az e-Up és az e-Golf vagy háztartások második autójaként, vagy vállalati flottaautóként szolgálnak majd.

A két elektromos autót a Frankfurti Autószalonon mutatja be a Volkswagen. Az e-Up alapára 27 ezer euró (8,1 millió forint) lesz, szemben a benzinmotoros verzió kevesebb mint 10 ezer eurós (hárommillió forint) alapárával. Az e-Golf a WiWo értesülése szerint alapáron 35 ezer euróba (10,5 millió forintba) fog kerülni, míg benzinmotorral a Golf alapáron kevesebb, mint feleennyibe kerül.
    
A BMW az elektromos i3-ast mutatja be a szalonon, amely alapáron 35 ezer euróba kerül, pont annyiba, mint az e-Golf. Frankfurtban lehet közelebbről megismerkedni az “egyliteres autóként” reklámozott, dízel- és villanymotorral hajtott hibrid VW XL1-gyel is, amely amellett, hogy csak kiválasztott vevők számára lesz elérhető, még csak olcsó sem lesz: lapértesülés szerint 111 ezer eurót (33 millió forintot) kérnek érte. Csak összehasonlításképpen: egy Porsche 911-es ára 90 ezer eurónál (27 millió forintnál) kezdődik Németországban.
   
A Volkswagen szóvivője spekulációnak minősítette az árról szóló híreket, és közölte, hogy az XL1 árát a Frankfurti Autószalonon teszik közzé. Az XL1-ből a Volkswagen osnabrücki üzeme eddig 50 példányt készített, amelyek próbaüzemben járnak a német utakon. A modellből további 200 példányt terveznek legyártani, amelyek 2014 elején kerülnek piacra. A VW a magas ár ellenére is nagy érdeklődésre számít a gyűjtők részéről.

A Volkswagen számára a XL1 presztízsprojekt. A kocsi fejlesztésében nem játszott szerepet a tömegmodellek, mint például a Golf fejlesztésére jellemző költségcsökkentési kényszer. A fejlesztés célja kizárólag a későbbiekben a tömeggyártásban is adaptálható technológiai innováció volt.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • ,L Rómeo

    33?
    nemis sokk egy VW-jér!
    monttuk ráccal és szörényivel hogy VW leveri jappánokat hibridben is!

  • Ambrus Gergely

    Hát ez nem sok ahhoz képest, hogy limitált kiadásban készül.
    Ez egy hosszú távú befektetésnek is jó lehet akár, 20-30 év múlva, már javában futnak majd az elektromos hibrid autók, egy első generációs koncepcióért, ami megkímélt, talán még többet is fognak fizetni, mint a jelenlegi vételára.
    Olyan ez, mint az Enzo Ferrari, többet ér használtan, mint újonnan, mert akárkinek nem adják el.

  • Ambrus Gergely

    Rómeó, azért egy Vw-t ne hasonlítsunk már egy egyszerű Toyotához.
    A Toyota az olcsóságot, és az egyszerűséget képviseli, a Vw pedig a minőséget ötvözi az alacsony árfekvéssel, ezzel biztosítja a luxust az átlag emberek számára is.
    Egy Toyota sosem lesz az emberek vágyálma, csak a melósoké, meg a plázacicáké (Yaris)

  • menőmanó

    Ambrus Gergely
    Az a baj, hogy te meg a hülyeséget ötvözöd a tapasztalatlansággal és a tájékozatlansággal így nem lógsz ki a sorból. :D

  • ,L Rómeo

    elengedett kézzel vezető részeg de büszke bmw-s tessókám, Gergö!
    a szavamból szájalsz!
    én sossem hassolítannék egy über VW-t egy underjappóhoz!!
    VW lukszus autó!

    33M-jjér szabájjosan alkalmi vétel, inkáb 2 ijjen lukszus mindegy ferari(spagettievö) enzo!

  • ,L Rómeo

    OV ojjan lukszus, hogy ugytudom mercedes s is azér csuszot mer új golfot meg kelet várniuk, hogy le tugyák másolni!

    azér öszinntén szóllalva megnéznéllek tuti alami nagyon tulképzet tezsvér lehecc, öszefutunk?
    melyik kerületben/kistérségben lakol báttya? emailcimmed?

  • Ambrus Gergely

    Rómeó!
    Hát, ha a mérnöki diploma annak számít, akkor igen :)
    Jelenleg Budán lakom, nemrég költöztem ide.

  • ,L Rómeo

    emailcimed van vagy a postás még nem tuggya az új cimed?
    irrnék neked

  • ,L Rómeo

    mérnökki dipploma:))
    meg lila kocsi:))
    hát persze
    hüjje mérnököket szerinntem tejis ugyan ugy lefelé nézed mer raj csávók csak mink vagyunk

  • Ambrus Gergely

    Postafiókot bérlek, nem szeretem ha zavar a postás

  • ,L Rómeo

    no, akor ad meg a cimed irrok neked priviben

  • Ambrus Gergely

    Hát már rég nem azzal foglalkozom aminek a diplomám szól.
    Anno faterom ragaszkodott hozzá, és letettem, dolgoztam pár évet a szakmában, de nem nekem való.
    Amúgy metál kék az X5, van benne egy kis lilás beütés, de nem lila.

  • ,L Rómeo

    irrok neked szervezünk egy talit. kivánccsi letem kijaz a szagi aki krumplipucolást tanult egyetemen

  • Ambrus Gergely

    emil74@gmail.hu
    emil74[kukac]gmail[dot]hu

  • Ambrus Gergely

    Sűrű mostanában a programom, szeptember végén érek rá, pont akkora időzítettem az új S osztály próbáját, 1 hétig nálam lesz.
    Akkor majd összefuthatunk, de mailbe megbeszéljük.

  • ,L Rómeo

    ok, én meg über 1.9 pd tdi golfal megyek majd,csippes, ültetet, söttét ablakkos, alul neonlila fénnyes(éjjszaka), ledcsikkal elöl, és fekete 18as kerekekel.
    megismered majd(neked is van érzékked a rajjsághoz)

  • ,L Rómeo

    irrtam.
    már csak 3an vagyunk(rác itton és szörénnyi irro kívül) akik nagy VW-ssek vagyunk.
    én mind szagi.
    te mind cizellált úrijember(aki szpattya a csajokat)
    és kempellen tessókám(ő kicsit durvább, ő seprüvel intézi a csajokat)
    egy 3as tallálkozó kéne.
    irrtam emailt

  • oest

    AAAztak rvaa :D :D

  • cddexter

    “A gyártó szerint ez csak spekuláció.” A gyártó valószínűleg nagyon jól tudja mennyiért fogja adni :) Magyar árban én olyan 15-20 millióra-ra saccolnám. Mondjuk azt az 50 darabot biztos elvinnék 33ért is de szerintem azért túlzás. Majd meglátjuk jövő héten.

  • cddexter

    *200 darabot

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.