300 lóerős dízel a Porschétől

Húsz százalékkal erősebb elődjénél a vadonatúj motor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.02. 14.00

A jövő héten mutatja be új, 3.0 V6 dízelmotorját a Porsche. A Panamerában debütáló erőforráshoz alapfelszerelésként jár az aktív hátsó differenciálmű.

Erősebb, gyorsabb és fürgébb is lesz a következő modellévtől a Porsche Panamera dízel változata. Az eddigi 250 lóerős motor helyébe lépő friss fejlesztésű 3.0 V6 pontosan ötödével izmosabb: 300 lóereje az eddigi 244 helyett 259 km/óra végsebességet tesz lehetővé, a 0-100 km/óra gyorsulás 6,8-ról 6,0 másodpercre rövidül. 

Miközben a blokk sarokszámai nem változtak, a mérnökök a semmiből alkották újra a motor gyakorlatilag minden mozgó elemét, a forgattyús tengelytől a dugattyúkig. Emellett most először alkalmaztak vízhűtésű turbófeltöltőt, ez a nagyobb légtömeg mellett megnövelt töltőnyomást (2,5 helyett 3,0 bar) biztosít. 
Mindez jelentős mértékben megnövelte a forgatónyomatékot (650 Nm 1750-2500/perc között, szemben a korábbi 550 Nm-rel). Ez viszont a sebességváltó áthangolását is lehetővé tette: a hosszabb végáttétel csendesebbé és takarékosabbá teszi az autót, ugyanakkor az első négy fokozatot rövidebbre vehették. 
Részben innen, részben az alapkivitelben kínált, kanyarban szelektív nyomatékmegosztást alkalmazó, aktív differenciálzár (Porsche Torque Vectoring Plus, PTV+) alkalmazásából adódnak a menetdinamikai mérőszámok javulásai. 
A Panamera szabványos átlagfogyasztása 6,4 l/100km, a CO2-kibocsátás 169 g/km. 
A dinamikusabb autó áthangolt futóművet is kapott: mindkét tengelyen merevebbek lettek a stabilizátorok. Emellett a vontatókapacitás is megnőtt, immár 2,6 tonnát cipelhet maga után a Porsche Gran Turismója. 
Az új dízelmotor 2014 januárjától vásárolható meg a Panamerához. A modell tervezett németországi fogyasztói ára 85 300 euró, szemben a jelenlegi dízel variáns 81 849 eurós árával (+4,2%).

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.