Visszatér a valaha volt legszebb Volvo

Az XC90 stílusát vetíti előre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 08.00

A Volvo a P1800 szellemi örököseként tálalja az egyébként szerényen csupán Concept Coupéként említett tanulmányautót. Fordulópont lehet a márka életében az újdonság.

Szép, szép, de olyan semmilyen – sokan így gondolkodtak a Volvóról. Ennek azonban vége, legalábbis a gyár nagyon szeretné, hogy vége legyen. Kupétanulmányuk már ennek a törekvésnek a jegyében készült. 

Vadonatúj padlólemez, vadonatúj formatervező, vadonatúj szemlélet: minden adott ahhoz, hogy a Volvo radikálisan átalakítsa arculatát. 
“A Volvo Concept Coupé nem holmi futurisztikus álomautó. Az új platformban rejlő lehetőségeket hivatott demonstrálni, és bár egészen más kategóriába tartozik, formajegyei a jövőre színre lépő, új XC90 szabadidőjárművet vetítik előre” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo egy éve leigazolt új főtervezője, aki eddig a Volkswagen-csoportnál, azon belül is a Škodánál alkotott maradandót. “Ez az autó megmutatja, hogy fognak kinézni mostantól a Volvók: teli érzelemmel.” 
Alacsony gépházfedelével, az utascellától messze eltolt első tengelyével és méretes kerekeivel, no meg hagyományos felfogás szerinti, lépcsős hátú kupé formájával a tanulmány hamisítatlanul elegáns, nagyteljesítményű Grand Tourismo benyomását kelti. Nem véletlenül emlegeti vele kapcsolatban a hatvanas évek szépségkirálynőjét, a P1800 kupét a Volvo. 
A tervezők ugyanakkor elkerülték a retró dizájn olcsó csábítását: a klasszikus stílusjegyeken túl ízig-vérig modernt is hoz a kupé. Új rajzolatú motorházfedele és lebegni látszó hűtőmaszkja körül T alakú nappali fényeket találunk. Ezek ugyanúgy hozzátartoznak az új megjelenéshez, mint maga a maszk – utóbbit különösen gondosan kidolgozzák a XC90 megjelenéséig, hiszen a Volvo talán legfontosabb azonosító jegyéről van szó, amely régebbi, impozáns formájában látszik visszatérni. 
A beltérben szintén a Volvo múltja köszön vissza a kék szövetkárpitokkal és a fabetétekkel, ugyanakkor a bőrborítású műszerfal és a szépen megmunkált fém részletek mentesek minden nosztalgiától. Valahol azonban mégis csak muszáj volt szájba rágva kiemelni a skandináv kötődést: a sebességváltó karját kézzel csiszolt kristályból formázták meg 
Nem csak hangulatában, de az ember-gép interfész terén is újat igyekszik teremteni a Volvo Concept Coupé. A középen elhelyezett érintőképernyő összehangoltan működik együtt az adaptív, digitális műszeregységgel és a vezető előtti head-up display rendszerrel. 
A Volvo következő generációs padlólemezét a manapság uralkodó trend szerint rugalmasan átformálható, alkalmazkodóképes formában valósították meg. Ennek is köszönhetően már most előkészítik a csupán évek múltán esedékessé váló, autonóm (azaz a vezető beavatkozása nélküli) közlekedésre. Ennek első elemei már jövőre, az XC90 fedélzetén színre lépnek, a teljesen önjáró autót 2020-ra ígéri a Volvo.
A jövőhöz a környezetbarát, fenntartható hajtáslánc is hozzátartozik. A néhány napja bemutatott, új, nagy hatásfokú, négyhengeres Drive-E motorcsalád és a hálózatról tölthető elektromos hajtáslánc kombinációja révén a Volvo hibrid rendszere nyolchengereseket idéző menetteljesítményekre képes: a kétliteres benzinmotort kompresszor és turbó táplálja, a hátsó kerekeket villanymotor hajtja, így az összteljesítmény mintegy 400 lóerő, a forgatónyomaték meghaladja a 600 Nm-t.
És ugyanez bővebben, zene nélkül:

Kommentek

  • cddexter

    Látványos, akár csak a P1800-as. De ha gyártják remélhetőleg ezt már embereknek készítik majd. Abba még egy átlagos méretű ember se fért el :)

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.