Visszatér a valaha volt legszebb Volvo

Az XC90 stílusát vetíti előre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 08.00

A Volvo a P1800 szellemi örököseként tálalja az egyébként szerényen csupán Concept Coupéként említett tanulmányautót. Fordulópont lehet a márka életében az újdonság.

Szép, szép, de olyan semmilyen – sokan így gondolkodtak a Volvóról. Ennek azonban vége, legalábbis a gyár nagyon szeretné, hogy vége legyen. Kupétanulmányuk már ennek a törekvésnek a jegyében készült. 

Vadonatúj padlólemez, vadonatúj formatervező, vadonatúj szemlélet: minden adott ahhoz, hogy a Volvo radikálisan átalakítsa arculatát. 
“A Volvo Concept Coupé nem holmi futurisztikus álomautó. Az új platformban rejlő lehetőségeket hivatott demonstrálni, és bár egészen más kategóriába tartozik, formajegyei a jövőre színre lépő, új XC90 szabadidőjárművet vetítik előre” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo egy éve leigazolt új főtervezője, aki eddig a Volkswagen-csoportnál, azon belül is a Škodánál alkotott maradandót. “Ez az autó megmutatja, hogy fognak kinézni mostantól a Volvók: teli érzelemmel.” 
Alacsony gépházfedelével, az utascellától messze eltolt első tengelyével és méretes kerekeivel, no meg hagyományos felfogás szerinti, lépcsős hátú kupé formájával a tanulmány hamisítatlanul elegáns, nagyteljesítményű Grand Tourismo benyomását kelti. Nem véletlenül emlegeti vele kapcsolatban a hatvanas évek szépségkirálynőjét, a P1800 kupét a Volvo. 
A tervezők ugyanakkor elkerülték a retró dizájn olcsó csábítását: a klasszikus stílusjegyeken túl ízig-vérig modernt is hoz a kupé. Új rajzolatú motorházfedele és lebegni látszó hűtőmaszkja körül T alakú nappali fényeket találunk. Ezek ugyanúgy hozzátartoznak az új megjelenéshez, mint maga a maszk – utóbbit különösen gondosan kidolgozzák a XC90 megjelenéséig, hiszen a Volvo talán legfontosabb azonosító jegyéről van szó, amely régebbi, impozáns formájában látszik visszatérni. 
A beltérben szintén a Volvo múltja köszön vissza a kék szövetkárpitokkal és a fabetétekkel, ugyanakkor a bőrborítású műszerfal és a szépen megmunkált fém részletek mentesek minden nosztalgiától. Valahol azonban mégis csak muszáj volt szájba rágva kiemelni a skandináv kötődést: a sebességváltó karját kézzel csiszolt kristályból formázták meg 
Nem csak hangulatában, de az ember-gép interfész terén is újat igyekszik teremteni a Volvo Concept Coupé. A középen elhelyezett érintőképernyő összehangoltan működik együtt az adaptív, digitális műszeregységgel és a vezető előtti head-up display rendszerrel. 
A Volvo következő generációs padlólemezét a manapság uralkodó trend szerint rugalmasan átformálható, alkalmazkodóképes formában valósították meg. Ennek is köszönhetően már most előkészítik a csupán évek múltán esedékessé váló, autonóm (azaz a vezető beavatkozása nélküli) közlekedésre. Ennek első elemei már jövőre, az XC90 fedélzetén színre lépnek, a teljesen önjáró autót 2020-ra ígéri a Volvo.
A jövőhöz a környezetbarát, fenntartható hajtáslánc is hozzátartozik. A néhány napja bemutatott, új, nagy hatásfokú, négyhengeres Drive-E motorcsalád és a hálózatról tölthető elektromos hajtáslánc kombinációja révén a Volvo hibrid rendszere nyolchengereseket idéző menetteljesítményekre képes: a kétliteres benzinmotort kompresszor és turbó táplálja, a hátsó kerekeket villanymotor hajtja, így az összteljesítmény mintegy 400 lóerő, a forgatónyomaték meghaladja a 600 Nm-t.
És ugyanez bővebben, zene nélkül:

Kommentek

  • cddexter

    Látványos, akár csak a P1800-as. De ha gyártják remélhetőleg ezt már embereknek készítik majd. Abba még egy átlagos méretű ember se fért el :)

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.