Visszatér a valaha volt legszebb Volvo

Az XC90 stílusát vetíti előre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 08.00

A Volvo a P1800 szellemi örököseként tálalja az egyébként szerényen csupán Concept Coupéként említett tanulmányautót. Fordulópont lehet a márka életében az újdonság.

Szép, szép, de olyan semmilyen – sokan így gondolkodtak a Volvóról. Ennek azonban vége, legalábbis a gyár nagyon szeretné, hogy vége legyen. Kupétanulmányuk már ennek a törekvésnek a jegyében készült. 

Vadonatúj padlólemez, vadonatúj formatervező, vadonatúj szemlélet: minden adott ahhoz, hogy a Volvo radikálisan átalakítsa arculatát. 
“A Volvo Concept Coupé nem holmi futurisztikus álomautó. Az új platformban rejlő lehetőségeket hivatott demonstrálni, és bár egészen más kategóriába tartozik, formajegyei a jövőre színre lépő, új XC90 szabadidőjárművet vetítik előre” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo egy éve leigazolt új főtervezője, aki eddig a Volkswagen-csoportnál, azon belül is a Škodánál alkotott maradandót. “Ez az autó megmutatja, hogy fognak kinézni mostantól a Volvók: teli érzelemmel.” 
Alacsony gépházfedelével, az utascellától messze eltolt első tengelyével és méretes kerekeivel, no meg hagyományos felfogás szerinti, lépcsős hátú kupé formájával a tanulmány hamisítatlanul elegáns, nagyteljesítményű Grand Tourismo benyomását kelti. Nem véletlenül emlegeti vele kapcsolatban a hatvanas évek szépségkirálynőjét, a P1800 kupét a Volvo. 
A tervezők ugyanakkor elkerülték a retró dizájn olcsó csábítását: a klasszikus stílusjegyeken túl ízig-vérig modernt is hoz a kupé. Új rajzolatú motorházfedele és lebegni látszó hűtőmaszkja körül T alakú nappali fényeket találunk. Ezek ugyanúgy hozzátartoznak az új megjelenéshez, mint maga a maszk – utóbbit különösen gondosan kidolgozzák a XC90 megjelenéséig, hiszen a Volvo talán legfontosabb azonosító jegyéről van szó, amely régebbi, impozáns formájában látszik visszatérni. 
A beltérben szintén a Volvo múltja köszön vissza a kék szövetkárpitokkal és a fabetétekkel, ugyanakkor a bőrborítású műszerfal és a szépen megmunkált fém részletek mentesek minden nosztalgiától. Valahol azonban mégis csak muszáj volt szájba rágva kiemelni a skandináv kötődést: a sebességváltó karját kézzel csiszolt kristályból formázták meg 
Nem csak hangulatában, de az ember-gép interfész terén is újat igyekszik teremteni a Volvo Concept Coupé. A középen elhelyezett érintőképernyő összehangoltan működik együtt az adaptív, digitális műszeregységgel és a vezető előtti head-up display rendszerrel. 
A Volvo következő generációs padlólemezét a manapság uralkodó trend szerint rugalmasan átformálható, alkalmazkodóképes formában valósították meg. Ennek is köszönhetően már most előkészítik a csupán évek múltán esedékessé váló, autonóm (azaz a vezető beavatkozása nélküli) közlekedésre. Ennek első elemei már jövőre, az XC90 fedélzetén színre lépnek, a teljesen önjáró autót 2020-ra ígéri a Volvo.
A jövőhöz a környezetbarát, fenntartható hajtáslánc is hozzátartozik. A néhány napja bemutatott, új, nagy hatásfokú, négyhengeres Drive-E motorcsalád és a hálózatról tölthető elektromos hajtáslánc kombinációja révén a Volvo hibrid rendszere nyolchengereseket idéző menetteljesítményekre képes: a kétliteres benzinmotort kompresszor és turbó táplálja, a hátsó kerekeket villanymotor hajtja, így az összteljesítmény mintegy 400 lóerő, a forgatónyomaték meghaladja a 600 Nm-t.
És ugyanez bővebben, zene nélkül:

Kommentek

  • cddexter

    Látványos, akár csak a P1800-as. De ha gyártják remélhetőleg ezt már embereknek készítik majd. Abba még egy átlagos méretű ember se fért el :)

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.