Szép, szép, de olyan semmilyen – sokan így gondolkodtak a Volvóról. Ennek azonban vége, legalábbis a gyár nagyon szeretné, hogy vége legyen. Kupétanulmányuk már ennek a törekvésnek a jegyében készült. 

Vadonatúj padlólemez, vadonatúj formatervező, vadonatúj szemlélet: minden adott ahhoz, hogy a Volvo radikálisan átalakítsa arculatát. 
“A Volvo Concept Coupé nem holmi futurisztikus álomautó. Az új platformban rejlő lehetőségeket hivatott demonstrálni, és bár egészen más kategóriába tartozik, formajegyei a jövőre színre lépő, új XC90 szabadidőjárművet vetítik előre” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo egy éve leigazolt új főtervezője, aki eddig a Volkswagen-csoportnál, azon belül is a Škodánál alkotott maradandót. “Ez az autó megmutatja, hogy fognak kinézni mostantól a Volvók: teli érzelemmel.” 
Alacsony gépházfedelével, az utascellától messze eltolt első tengelyével és méretes kerekeivel, no meg hagyományos felfogás szerinti, lépcsős hátú kupé formájával a tanulmány hamisítatlanul elegáns, nagyteljesítményű Grand Tourismo benyomását kelti. Nem véletlenül emlegeti vele kapcsolatban a hatvanas évek szépségkirálynőjét, a P1800 kupét a Volvo. 
A tervezők ugyanakkor elkerülték a retró dizájn olcsó csábítását: a klasszikus stílusjegyeken túl ízig-vérig modernt is hoz a kupé. Új rajzolatú motorházfedele és lebegni látszó hűtőmaszkja körül T alakú nappali fényeket találunk. Ezek ugyanúgy hozzátartoznak az új megjelenéshez, mint maga a maszk – utóbbit különösen gondosan kidolgozzák a XC90 megjelenéséig, hiszen a Volvo talán legfontosabb azonosító jegyéről van szó, amely régebbi, impozáns formájában látszik visszatérni. 
A beltérben szintén a Volvo múltja köszön vissza a kék szövetkárpitokkal és a fabetétekkel, ugyanakkor a bőrborítású műszerfal és a szépen megmunkált fém részletek mentesek minden nosztalgiától. Valahol azonban mégis csak muszáj volt szájba rágva kiemelni a skandináv kötődést: a sebességváltó karját kézzel csiszolt kristályból formázták meg 
Nem csak hangulatában, de az ember-gép interfész terén is újat igyekszik teremteni a Volvo Concept Coupé. A középen elhelyezett érintőképernyő összehangoltan működik együtt az adaptív, digitális műszeregységgel és a vezető előtti head-up display rendszerrel. 
A Volvo következő generációs padlólemezét a manapság uralkodó trend szerint rugalmasan átformálható, alkalmazkodóképes formában valósították meg. Ennek is köszönhetően már most előkészítik a csupán évek múltán esedékessé váló, autonóm (azaz a vezető beavatkozása nélküli) közlekedésre. Ennek első elemei már jövőre, az XC90 fedélzetén színre lépnek, a teljesen önjáró autót 2020-ra ígéri a Volvo.
A jövőhöz a környezetbarát, fenntartható hajtáslánc is hozzátartozik. A néhány napja bemutatott, új, nagy hatásfokú, négyhengeres Drive-E motorcsalád és a hálózatról tölthető elektromos hajtáslánc kombinációja révén a Volvo hibrid rendszere nyolchengereseket idéző menetteljesítményekre képes: a kétliteres benzinmotort kompresszor és turbó táplálja, a hátsó kerekeket villanymotor hajtja, így az összteljesítmény mintegy 400 lóerő, a forgatónyomaték meghaladja a 600 Nm-t.
És ugyanez bővebben, zene nélkül: