Ha valakit nem kötne le a villamos közlekedés, eláruljuk: az akkumulátoros Golf fedélzetén mutatkozik be a Volkswagen első LED-es fényszórója. Akkor is van tehát miért örülni, ha a közvetlen befecskendezéses turbómotorok elkötelezett hívei vagyunk és maradunk.

Ezen kívül persze sok mindent tudnak az elektromos üzemű Volkswagenek, amint azt már korábban többször megírtuk. Az e-Golf például 115 lóerős, 270 Nm nyomatékú villanymotorjával 10,4 mp alatt gyorsul százra, energiagazdálkodási okokból a végsebesség 140 km/óra. Autópályán sem feltétlenül jön tehát zavarba az elektromos Golf, nem úgy, mint az e-Up, amely legfeljebb 130 km/órával hajlandó haladni; 82 lóerős villanymotorjának 210 Nm nyomatéka 12,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az apró autót. 
Egy feltöltéssel az Up 160, a Golf 190 kilométert tud megtenni. Ez akkor is tekintélyes érték, ha nem vesszük figyelembe, hogy a német és uniós kutatások szerint az autósok többsége naponta nem megy többet 50 kilométernél. A gazdasági válság és a hetente (kétszer) változó benzinárak mellett egyre többen tankolják meg épp csak néhány napra, hétre elegendő üzemanyaggal autójukat, és ezzel a gyakorlattal máris a villanyautók szintjén mozgunk. 
Az is igaz persze, hogy ennek a tekintélyes hatótávolságnak az elérése érdekében gyakorlatilag hibernálnunk kell az autók minden kiegészítő funkcióját: összesen kétféle Öko-beállítás és (nagyon hasznos módon) négy fokozatban állítható regeneratív fékrendszer segít maximumra tornázni.
Az viszont kétségtelen, hogy hatásfokát tekintve mindkét jármű messze előrébb jár, mint bármilyen belső égésű motorral szerelt VW a Golf 12,7 kWh, az Up ennél is kevesebb: 11,7 kWh energiából tesz meg 100 kilométert – ez Magyarországon normál, nem kedvezményes árammal számolva a Golf esetében 611, az Upnál 563 forintra jön ki, ami kőkorszaki átszámítással élve akkor is bőven másfél liter alatti fogyasztásnak felel meg, ha az áramszolgáltatók járulékos, adminisztratív költségeit mind ráterheljük villanyautónkra.