Jönnek az elektromos Volkswagenek

E-Golf és e-Up világpremier szeptemberben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.27. 19.00

Létezésük már nem meglepetés, de piaci bevezetésük fontos mérföldkő lehet az elektromos mobilitás most fogalmazódó történetében. Városi közlekedésre optimalizált Volkswagenek, kicsiben és nagyban

Ha valakit nem kötne le a villamos közlekedés, eláruljuk: az akkumulátoros Golf fedélzetén mutatkozik be a Volkswagen első LED-es fényszórója. Akkor is van tehát miért örülni, ha a közvetlen befecskendezéses turbómotorok elkötelezett hívei vagyunk és maradunk.

Ezen kívül persze sok mindent tudnak az elektromos üzemű Volkswagenek, amint azt már korábban többször megírtuk. Az e-Golf például 115 lóerős, 270 Nm nyomatékú villanymotorjával 10,4 mp alatt gyorsul százra, energiagazdálkodási okokból a végsebesség 140 km/óra. Autópályán sem feltétlenül jön tehát zavarba az elektromos Golf, nem úgy, mint az e-Up, amely legfeljebb 130 km/órával hajlandó haladni; 82 lóerős villanymotorjának 210 Nm nyomatéka 12,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az apró autót. 
Egy feltöltéssel az Up 160, a Golf 190 kilométert tud megtenni. Ez akkor is tekintélyes érték, ha nem vesszük figyelembe, hogy a német és uniós kutatások szerint az autósok többsége naponta nem megy többet 50 kilométernél. A gazdasági válság és a hetente (kétszer) változó benzinárak mellett egyre többen tankolják meg épp csak néhány napra, hétre elegendő üzemanyaggal autójukat, és ezzel a gyakorlattal máris a villanyautók szintjén mozgunk. 
Az is igaz persze, hogy ennek a tekintélyes hatótávolságnak az elérése érdekében gyakorlatilag hibernálnunk kell az autók minden kiegészítő funkcióját: összesen kétféle Öko-beállítás és (nagyon hasznos módon) négy fokozatban állítható regeneratív fékrendszer segít maximumra tornázni.
Az viszont kétségtelen, hogy hatásfokát tekintve mindkét jármű messze előrébb jár, mint bármilyen belső égésű motorral szerelt VW a Golf 12,7 kWh, az Up ennél is kevesebb: 11,7 kWh energiából tesz meg 100 kilométert – ez Magyarországon normál, nem kedvezményes árammal számolva a Golf esetében 611, az Upnál 563 forintra jön ki, ami kőkorszaki átszámítással élve akkor is bőven másfél liter alatti fogyasztásnak felel meg, ha az áramszolgáltatók járulékos, adminisztratív költségeit mind ráterheljük villanyautónkra.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Tipikus..

    Nesze semmi fogd meg jól….

    Pont mint a Peug.208 Hybrid FE…

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.