Négyhengeres, ikerturbós belső égésű motorját 95 lóerős villanymotorral és nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorral támogatja meg, és összkerékhajtással kombinálja a BMW Concept X5 eDrive, a márka PHEV terepjáró-tanulmánya 

Hibrid üzemben 7,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,8 l/100 km
A BMW mérnökei az ütközésbiztonság és a helykihasználás szempontjából egyaránt kedvező helyen, a csomagtartó alatt helyezték el új koncepciójárművük nagykapacitású akkumulátorcsomagját. Szinte csak a töltőkábel-köteg rabol helyet a raktérből, amely a változatlan, 4:2:4 arányú ülésosztással továbbra is praktikusan kihasználható 

Kék fényben világít, amíg tölt

Az egyszerű háztartási aljzatról feltölthető akkuk akár 30 kilométerre elegendő töltést tárolnak, a tisztán elektromos üzemben elérhető legnagyobb sebesség 120 km/óra. Az elektromos hatótávolság pontos várható mértékét a navigációs rendszer adatai és a vezetési stílus alapján határozza meg a rendszer 

A tavalyi BMW Concept Active Tourer tanulmányban debütált eDrive konnektoros hibrid hajtás energiagazdálkodásába a vezető is beleszólhat: választhatja a teljesen automatikus hibrid konfigurációt, a tisztán elektromos üzemet, vagy az utóbbit előkészítendő a Battery Save funkcionalitást, ami adott töltöttségi szinten tartja az akkumulátort 
Utóbbi állapotáról, illetve a töltési folyamatról okostelefonján keresztül tájékozódhat a felhasználó. A töltés egyébként távvezérléssel indítható vagy programozható, és a BMW is bevetette az elektromos autók okos trükkjét, a hálózati áramforrásról intézhető, ezáltal az akkumulátort menet közben kevésbé terhelő elő-klimatizálást

A BMW i márkájának jellegzetes kék színében pompázó stíluselemekkel, egyedi tetősínnel, 21 colos kerékkel lép fel Frankfurtban az X5 eDrive