Tágas űrkupé-tanulmány az Opeltől

Minden részletében újat mutat a Monza

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 13.00

Előremutató hajtáslánc, forradalmi kijelzőtechnológia, áttörést hozó helykihasználás és egy legendás név: az Opel Monza tanulmányban minden megvan, ami a közelgő Frankfurti Autószalon sztárjává teheti a kupét.

Amikor másfél hónapja először írtunk a Monzáról, még csak találgathattunk részleteivel kapcsolatban, de szép emlékű nevével, csábító vonalaival és vélelmezett hátsókerék-hajtásával már akkor is felettébb izgalmasnak ígérkezett az Opel kupétanulmánya

Most, a világpremier előtt három héttel az Opel néhány igazán ínycsiklandó jellemzőről rántotta le a leplet, és bár az esetleges, leendő nagy kupéjuk legfontosabb ismérvére (hogy tudniillik tényleg hátul hajt-e az autó) nem derült fény, egyéb megoldásaiban igazán különlegesnek ígérkezik az autó.
A formatervezők sikeresen ötvöztek két, egymásnak eredendően ellent mondó jellemzőt: a bőséges helykínálatot és a kecses, sportos sziluettet. Ennek érdekében a szokásosnál 15 centiméterrel mélyebbre süllyesztették a vezetőállást. Így maradt hely a hátsó utasoknak és a csomagoknak is: a 4,69 méteres, szárnyas ajtós kupé csupán 1,31 méteres magassága ellenére fél köbméteres (500 l) üreget kínál a poggyásznak
Nem csak a helykihasználás terén hoz újat a Monza. Műszerfalának tervezésekor a szokásos TFT technológiát is túlhaladottnak tekintették a mérnökök, helyette egy teljesen újszerű, LED-es vetítőrendszert építettek ki az autóban, ami a science-fiction filmekben ismert módon, térbeli képek formájában jeleníti meg a vezető előtt a menetadatokat, a navigációs és audiorendszerek információt és minden egyéb, a vezető által szóban vagy a kormánygombokon keresztül lekért paramétert.
A konnektivitás fogalomkörét is továbbgondolta a Monza. A vezető háromféle profil közül választhat: kérheti a telekommunikáció korlátozását, ha a vezetésre szeretne koncentrálni, megengedheti utasainak, hogy hordozható készülékeikkel a fedélzeti rendszerre csatlakozva megosszák képeiket, zeneszámaikat, és üzeneteket hagyhassanak egymásnak, vagy nyithat a külvilág és a közösségi hálózatok felé – ilyenkor a közösség tagjai például útvonalát is láthatják, és telekocsiként be is ugorhatnak mellé egy darabon. 
A Monza tanulmány utolsó nagy ötlete a hatótáv-növelős elektromos járművek hajtásláncának evolúciója. Az Ampera technológiáját sűrített földgáz-üzemmel (CNG) gazdagító rendszer egy háromhengeres, egyliteres turbómotort alkalmaz áramfejlesztőként, ami még kedvezőbb energiamérleget eredményez.

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.