Amikor másfél hónapja először írtunk a Monzáról, még csak találgathattunk részleteivel kapcsolatban, de szép emlékű nevével, csábító vonalaival és vélelmezett hátsókerék-hajtásával már akkor is felettébb izgalmasnak ígérkezett az Opel kupétanulmánya

Most, a világpremier előtt három héttel az Opel néhány igazán ínycsiklandó jellemzőről rántotta le a leplet, és bár az esetleges, leendő nagy kupéjuk legfontosabb ismérvére (hogy tudniillik tényleg hátul hajt-e az autó) nem derült fény, egyéb megoldásaiban igazán különlegesnek ígérkezik az autó.
A formatervezők sikeresen ötvöztek két, egymásnak eredendően ellent mondó jellemzőt: a bőséges helykínálatot és a kecses, sportos sziluettet. Ennek érdekében a szokásosnál 15 centiméterrel mélyebbre süllyesztették a vezetőállást. Így maradt hely a hátsó utasoknak és a csomagoknak is: a 4,69 méteres, szárnyas ajtós kupé csupán 1,31 méteres magassága ellenére fél köbméteres (500 l) üreget kínál a poggyásznak
Nem csak a helykihasználás terén hoz újat a Monza. Műszerfalának tervezésekor a szokásos TFT technológiát is túlhaladottnak tekintették a mérnökök, helyette egy teljesen újszerű, LED-es vetítőrendszert építettek ki az autóban, ami a science-fiction filmekben ismert módon, térbeli képek formájában jeleníti meg a vezető előtt a menetadatokat, a navigációs és audiorendszerek információt és minden egyéb, a vezető által szóban vagy a kormánygombokon keresztül lekért paramétert.
A konnektivitás fogalomkörét is továbbgondolta a Monza. A vezető háromféle profil közül választhat: kérheti a telekommunikáció korlátozását, ha a vezetésre szeretne koncentrálni, megengedheti utasainak, hogy hordozható készülékeikkel a fedélzeti rendszerre csatlakozva megosszák képeiket, zeneszámaikat, és üzeneteket hagyhassanak egymásnak, vagy nyithat a külvilág és a közösségi hálózatok felé – ilyenkor a közösség tagjai például útvonalát is láthatják, és telekocsiként be is ugorhatnak mellé egy darabon. 
A Monza tanulmány utolsó nagy ötlete a hatótáv-növelős elektromos járművek hajtásláncának evolúciója. Az Ampera technológiáját sűrített földgáz-üzemmel (CNG) gazdagító rendszer egy háromhengeres, egyliteres turbómotort alkalmaz áramfejlesztőként, ami még kedvezőbb energiamérleget eredményez.