Tágas űrkupé-tanulmány az Opeltől

Minden részletében újat mutat a Monza

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 13.00

Előremutató hajtáslánc, forradalmi kijelzőtechnológia, áttörést hozó helykihasználás és egy legendás név: az Opel Monza tanulmányban minden megvan, ami a közelgő Frankfurti Autószalon sztárjává teheti a kupét.

Amikor másfél hónapja először írtunk a Monzáról, még csak találgathattunk részleteivel kapcsolatban, de szép emlékű nevével, csábító vonalaival és vélelmezett hátsókerék-hajtásával már akkor is felettébb izgalmasnak ígérkezett az Opel kupétanulmánya

Most, a világpremier előtt három héttel az Opel néhány igazán ínycsiklandó jellemzőről rántotta le a leplet, és bár az esetleges, leendő nagy kupéjuk legfontosabb ismérvére (hogy tudniillik tényleg hátul hajt-e az autó) nem derült fény, egyéb megoldásaiban igazán különlegesnek ígérkezik az autó.
A formatervezők sikeresen ötvöztek két, egymásnak eredendően ellent mondó jellemzőt: a bőséges helykínálatot és a kecses, sportos sziluettet. Ennek érdekében a szokásosnál 15 centiméterrel mélyebbre süllyesztették a vezetőállást. Így maradt hely a hátsó utasoknak és a csomagoknak is: a 4,69 méteres, szárnyas ajtós kupé csupán 1,31 méteres magassága ellenére fél köbméteres (500 l) üreget kínál a poggyásznak
Nem csak a helykihasználás terén hoz újat a Monza. Műszerfalának tervezésekor a szokásos TFT technológiát is túlhaladottnak tekintették a mérnökök, helyette egy teljesen újszerű, LED-es vetítőrendszert építettek ki az autóban, ami a science-fiction filmekben ismert módon, térbeli képek formájában jeleníti meg a vezető előtt a menetadatokat, a navigációs és audiorendszerek információt és minden egyéb, a vezető által szóban vagy a kormánygombokon keresztül lekért paramétert.
A konnektivitás fogalomkörét is továbbgondolta a Monza. A vezető háromféle profil közül választhat: kérheti a telekommunikáció korlátozását, ha a vezetésre szeretne koncentrálni, megengedheti utasainak, hogy hordozható készülékeikkel a fedélzeti rendszerre csatlakozva megosszák képeiket, zeneszámaikat, és üzeneteket hagyhassanak egymásnak, vagy nyithat a külvilág és a közösségi hálózatok felé – ilyenkor a közösség tagjai például útvonalát is láthatják, és telekocsiként be is ugorhatnak mellé egy darabon. 
A Monza tanulmány utolsó nagy ötlete a hatótáv-növelős elektromos járművek hajtásláncának evolúciója. Az Ampera technológiáját sűrített földgáz-üzemmel (CNG) gazdagító rendszer egy háromhengeres, egyliteres turbómotort alkalmaz áramfejlesztőként, ami még kedvezőbb energiamérleget eredményez.

Kommentek

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.