Tágas űrkupé-tanulmány az Opeltől

Minden részletében újat mutat a Monza

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 13.00

Előremutató hajtáslánc, forradalmi kijelzőtechnológia, áttörést hozó helykihasználás és egy legendás név: az Opel Monza tanulmányban minden megvan, ami a közelgő Frankfurti Autószalon sztárjává teheti a kupét.

Amikor másfél hónapja először írtunk a Monzáról, még csak találgathattunk részleteivel kapcsolatban, de szép emlékű nevével, csábító vonalaival és vélelmezett hátsókerék-hajtásával már akkor is felettébb izgalmasnak ígérkezett az Opel kupétanulmánya

Most, a világpremier előtt három héttel az Opel néhány igazán ínycsiklandó jellemzőről rántotta le a leplet, és bár az esetleges, leendő nagy kupéjuk legfontosabb ismérvére (hogy tudniillik tényleg hátul hajt-e az autó) nem derült fény, egyéb megoldásaiban igazán különlegesnek ígérkezik az autó.
A formatervezők sikeresen ötvöztek két, egymásnak eredendően ellent mondó jellemzőt: a bőséges helykínálatot és a kecses, sportos sziluettet. Ennek érdekében a szokásosnál 15 centiméterrel mélyebbre süllyesztették a vezetőállást. Így maradt hely a hátsó utasoknak és a csomagoknak is: a 4,69 méteres, szárnyas ajtós kupé csupán 1,31 méteres magassága ellenére fél köbméteres (500 l) üreget kínál a poggyásznak
Nem csak a helykihasználás terén hoz újat a Monza. Műszerfalának tervezésekor a szokásos TFT technológiát is túlhaladottnak tekintették a mérnökök, helyette egy teljesen újszerű, LED-es vetítőrendszert építettek ki az autóban, ami a science-fiction filmekben ismert módon, térbeli képek formájában jeleníti meg a vezető előtt a menetadatokat, a navigációs és audiorendszerek információt és minden egyéb, a vezető által szóban vagy a kormánygombokon keresztül lekért paramétert.
A konnektivitás fogalomkörét is továbbgondolta a Monza. A vezető háromféle profil közül választhat: kérheti a telekommunikáció korlátozását, ha a vezetésre szeretne koncentrálni, megengedheti utasainak, hogy hordozható készülékeikkel a fedélzeti rendszerre csatlakozva megosszák képeiket, zeneszámaikat, és üzeneteket hagyhassanak egymásnak, vagy nyithat a külvilág és a közösségi hálózatok felé – ilyenkor a közösség tagjai például útvonalát is láthatják, és telekocsiként be is ugorhatnak mellé egy darabon. 
A Monza tanulmány utolsó nagy ötlete a hatótáv-növelős elektromos járművek hajtásláncának evolúciója. Az Ampera technológiáját sűrített földgáz-üzemmel (CNG) gazdagító rendszer egy háromhengeres, egyliteres turbómotort alkalmaz áramfejlesztőként, ami még kedvezőbb energiamérleget eredményez.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.