Méreteiben változatlan (514 x 195 x 146 cm, 299 cm tengelytáv) maradt az Audi A8, de régről ismert formanyelvét 2014-re aktualizálták: a gépházfedél, a Single Frame hűtőmaszk és az első lökhárító még plasztikusabb kidolgozást kapott, a fényszórók alsó éle mostantól törés nélkül, egyenesen fut végig. 

A német piacon minden, V8-as motorral szerelt modellen alapfelszerelés a LED-es fényszóró, amelyet opcióként a különleges, dinamikus világítást kínáló Matrix LED technológiával lehet kiegészíteni: az oldalanként 25 diódacsomagból álló fényszóró egyes szegmensei külön-külön aktiválhatók, így szelektív világítással elkerülhető a szembejövő forgalom vakítása, kiemelhető az infravörös kamera által észlelt személy, illetve a hasonlóan szegmensekből álló indexlámpával animált irányjelzést adhat a nagy Audi. 
Hátul laposabbak lettek a LED-es lámpatestek. A kipufogóvégek rombusz keresztmetszetűek (kivéve S8), a sziluettet új krómsávozás és fényes fekete ablakkeretek dobják fel. A tizenkét tagú színpalettán öt új árnyalat található, a választható kerékméret az extrém 21 colosig terjed 
Miközben már korábbról mindent tudunk LED-es fényszórójáról, eddig nem voltak információk az A8 megújuló motorcsaládjáról. Ez alapvetően két benzines és két dízel erőforrást tartalmaz. A kompresszoros 3.0 TFSI 310 lóerőt, az ikerturbós 4.0 V8 TFSI 435 lóerőt teljesít, a 3.0 TDI teljesítménye 258 LE, míg a nyolchengeres 4.2 TDI 385 lóerővel kényeztet 
A nyolchengeres benzinmotor quattro hajtással 4,5 másodperc alatt parittyázza százra az alumínium vázával viszonylag könnyű építésű autót, ugyanakkor részterhelésnél csak négy henger üzemel, így csökken a fogyasztás. A legkisebb dízelmotor átlaga elismerésre méltó 5,9 l/100 km (papíron). Minden motor teljesíti az Euro6-os normát; fogyasztásuk elődeikhez képest átlagosan 10 százalékkal csökkent, hála a súrlódáscsökkentő megoldásoknak.
A kínálatban három új modellvariáns is megjelent: az Audi A8 L W12 quattro 13 centiméterrel nagyobb tengelytávot, 6,3 literes, 12 hengeres motorja 500 lóerőt kínál, a fogyasztást hathengeres részüzemmód csökkenti, a csendes utazásról aktív zajszűrő technológia gondoskodik. Az S8 ennél is erősebb; 520 lóerős 4.0 TFSI blokkja 4,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót; az imént említett két rendszer innen sem hiányozhat. Az S8-hoz alapáron kínált hátsó differenciálzár a nagyobbik dízelmotorhoz is alapfelszerelés 
Megújult az Audi zászlóshajója 1
Ezeknek a behemótoknak szöges ellentéte a 2.0 TFSI motort villanymotorral kombináló, 245 LE rendszerteljesítményű hibrid; ez kizárólag elsőkerék-hajtással és módosított tiptronic váltóval kapható; átlagfogyasztása 6,3 l/100 km.
Az autó utasterében továbbra is modern megoldásokban tobzódhatunk; a nyújtott tengelytávú változat hátul motoros lábtámaszú pihenőfotelt kínál, az opciós listán négyzónás klímaberendezés és motoros ajtózárás is szerepel. Megújult a kárpitok és dekorbetétek kínálata. 
Ami azonban ennél is fontosabb, egy sor innovatív vezetőtámogató rendszert kínál az új A8. Új az aktív sávtartó-automata, a körkörös képmegjelenítéssel megspékelt parkolóautomata, valamint a head-up display. Az éjjellátó berendezés mostantól nem csak az embereket, hanem a nagytestű állatokat is felismeri, és felhívja rájuk a figyelmet. A fedélzeten beépített wifi-hálózat, Google-szolgáltatások sora, valamint a megszokott Bang & Olufsen audiorendszer teszi teljessé az infotainment csomagot. 
A megújult Audi A8 novembertől kapható, a gazdagabb felszereltség ellenére várhatóan épp csak magasabb áron