Megújult az Audi zászlóshajója

Erősebb és takarékosabb lett az A8, új vezetőtámogató rendszerekkel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 17.00

Teljes körűen átdolgozta zászlóshajóját az Audi. A szokásos hajtáslánc-optimalizáció mellett különleges, előremutató vezetőtámogató rendszerekkel fűszerezték a ráncfelvarrást.

Méreteiben változatlan (514 x 195 x 146 cm, 299 cm tengelytáv) maradt az Audi A8, de régről ismert formanyelvét 2014-re aktualizálták: a gépházfedél, a Single Frame hűtőmaszk és az első lökhárító még plasztikusabb kidolgozást kapott, a fényszórók alsó éle mostantól törés nélkül, egyenesen fut végig. 

A német piacon minden, V8-as motorral szerelt modellen alapfelszerelés a LED-es fényszóró, amelyet opcióként a különleges, dinamikus világítást kínáló Matrix LED technológiával lehet kiegészíteni: az oldalanként 25 diódacsomagból álló fényszóró egyes szegmensei külön-külön aktiválhatók, így szelektív világítással elkerülhető a szembejövő forgalom vakítása, kiemelhető az infravörös kamera által észlelt személy, illetve a hasonlóan szegmensekből álló indexlámpával animált irányjelzést adhat a nagy Audi. 
Hátul laposabbak lettek a LED-es lámpatestek. A kipufogóvégek rombusz keresztmetszetűek (kivéve S8), a sziluettet új krómsávozás és fényes fekete ablakkeretek dobják fel. A tizenkét tagú színpalettán öt új árnyalat található, a választható kerékméret az extrém 21 colosig terjed 
Miközben már korábbról mindent tudunk LED-es fényszórójáról, eddig nem voltak információk az A8 megújuló motorcsaládjáról. Ez alapvetően két benzines és két dízel erőforrást tartalmaz. A kompresszoros 3.0 TFSI 310 lóerőt, az ikerturbós 4.0 V8 TFSI 435 lóerőt teljesít, a 3.0 TDI teljesítménye 258 LE, míg a nyolchengeres 4.2 TDI 385 lóerővel kényeztet 
A nyolchengeres benzinmotor quattro hajtással 4,5 másodperc alatt parittyázza százra az alumínium vázával viszonylag könnyű építésű autót, ugyanakkor részterhelésnél csak négy henger üzemel, így csökken a fogyasztás. A legkisebb dízelmotor átlaga elismerésre méltó 5,9 l/100 km (papíron). Minden motor teljesíti az Euro6-os normát; fogyasztásuk elődeikhez képest átlagosan 10 százalékkal csökkent, hála a súrlódáscsökkentő megoldásoknak.
A kínálatban három új modellvariáns is megjelent: az Audi A8 L W12 quattro 13 centiméterrel nagyobb tengelytávot, 6,3 literes, 12 hengeres motorja 500 lóerőt kínál, a fogyasztást hathengeres részüzemmód csökkenti, a csendes utazásról aktív zajszűrő technológia gondoskodik. Az S8 ennél is erősebb; 520 lóerős 4.0 TFSI blokkja 4,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót; az imént említett két rendszer innen sem hiányozhat. Az S8-hoz alapáron kínált hátsó differenciálzár a nagyobbik dízelmotorhoz is alapfelszerelés 
Megújult az Audi zászlóshajója 1
Ezeknek a behemótoknak szöges ellentéte a 2.0 TFSI motort villanymotorral kombináló, 245 LE rendszerteljesítményű hibrid; ez kizárólag elsőkerék-hajtással és módosított tiptronic váltóval kapható; átlagfogyasztása 6,3 l/100 km.
Az autó utasterében továbbra is modern megoldásokban tobzódhatunk; a nyújtott tengelytávú változat hátul motoros lábtámaszú pihenőfotelt kínál, az opciós listán négyzónás klímaberendezés és motoros ajtózárás is szerepel. Megújult a kárpitok és dekorbetétek kínálata. 
Ami azonban ennél is fontosabb, egy sor innovatív vezetőtámogató rendszert kínál az új A8. Új az aktív sávtartó-automata, a körkörös képmegjelenítéssel megspékelt parkolóautomata, valamint a head-up display. Az éjjellátó berendezés mostantól nem csak az embereket, hanem a nagytestű állatokat is felismeri, és felhívja rájuk a figyelmet. A fedélzeten beépített wifi-hálózat, Google-szolgáltatások sora, valamint a megszokott Bang & Olufsen audiorendszer teszi teljessé az infotainment csomagot. 
A megújult Audi A8 novembertől kapható, a gazdagabb felszereltség ellenére várhatóan épp csak magasabb áron

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.