Megújult az Audi zászlóshajója

Erősebb és takarékosabb lett az A8, új vezetőtámogató rendszerekkel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 17.00

Teljes körűen átdolgozta zászlóshajóját az Audi. A szokásos hajtáslánc-optimalizáció mellett különleges, előremutató vezetőtámogató rendszerekkel fűszerezték a ráncfelvarrást.

Méreteiben változatlan (514 x 195 x 146 cm, 299 cm tengelytáv) maradt az Audi A8, de régről ismert formanyelvét 2014-re aktualizálták: a gépházfedél, a Single Frame hűtőmaszk és az első lökhárító még plasztikusabb kidolgozást kapott, a fényszórók alsó éle mostantól törés nélkül, egyenesen fut végig. 

A német piacon minden, V8-as motorral szerelt modellen alapfelszerelés a LED-es fényszóró, amelyet opcióként a különleges, dinamikus világítást kínáló Matrix LED technológiával lehet kiegészíteni: az oldalanként 25 diódacsomagból álló fényszóró egyes szegmensei külön-külön aktiválhatók, így szelektív világítással elkerülhető a szembejövő forgalom vakítása, kiemelhető az infravörös kamera által észlelt személy, illetve a hasonlóan szegmensekből álló indexlámpával animált irányjelzést adhat a nagy Audi. 
Hátul laposabbak lettek a LED-es lámpatestek. A kipufogóvégek rombusz keresztmetszetűek (kivéve S8), a sziluettet új krómsávozás és fényes fekete ablakkeretek dobják fel. A tizenkét tagú színpalettán öt új árnyalat található, a választható kerékméret az extrém 21 colosig terjed 
Miközben már korábbról mindent tudunk LED-es fényszórójáról, eddig nem voltak információk az A8 megújuló motorcsaládjáról. Ez alapvetően két benzines és két dízel erőforrást tartalmaz. A kompresszoros 3.0 TFSI 310 lóerőt, az ikerturbós 4.0 V8 TFSI 435 lóerőt teljesít, a 3.0 TDI teljesítménye 258 LE, míg a nyolchengeres 4.2 TDI 385 lóerővel kényeztet 
A nyolchengeres benzinmotor quattro hajtással 4,5 másodperc alatt parittyázza százra az alumínium vázával viszonylag könnyű építésű autót, ugyanakkor részterhelésnél csak négy henger üzemel, így csökken a fogyasztás. A legkisebb dízelmotor átlaga elismerésre méltó 5,9 l/100 km (papíron). Minden motor teljesíti az Euro6-os normát; fogyasztásuk elődeikhez képest átlagosan 10 százalékkal csökkent, hála a súrlódáscsökkentő megoldásoknak.
A kínálatban három új modellvariáns is megjelent: az Audi A8 L W12 quattro 13 centiméterrel nagyobb tengelytávot, 6,3 literes, 12 hengeres motorja 500 lóerőt kínál, a fogyasztást hathengeres részüzemmód csökkenti, a csendes utazásról aktív zajszűrő technológia gondoskodik. Az S8 ennél is erősebb; 520 lóerős 4.0 TFSI blokkja 4,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót; az imént említett két rendszer innen sem hiányozhat. Az S8-hoz alapáron kínált hátsó differenciálzár a nagyobbik dízelmotorhoz is alapfelszerelés 
Megújult az Audi zászlóshajója 1
Ezeknek a behemótoknak szöges ellentéte a 2.0 TFSI motort villanymotorral kombináló, 245 LE rendszerteljesítményű hibrid; ez kizárólag elsőkerék-hajtással és módosított tiptronic váltóval kapható; átlagfogyasztása 6,3 l/100 km.
Az autó utasterében továbbra is modern megoldásokban tobzódhatunk; a nyújtott tengelytávú változat hátul motoros lábtámaszú pihenőfotelt kínál, az opciós listán négyzónás klímaberendezés és motoros ajtózárás is szerepel. Megújult a kárpitok és dekorbetétek kínálata. 
Ami azonban ennél is fontosabb, egy sor innovatív vezetőtámogató rendszert kínál az új A8. Új az aktív sávtartó-automata, a körkörös képmegjelenítéssel megspékelt parkolóautomata, valamint a head-up display. Az éjjellátó berendezés mostantól nem csak az embereket, hanem a nagytestű állatokat is felismeri, és felhívja rájuk a figyelmet. A fedélzeten beépített wifi-hálózat, Google-szolgáltatások sora, valamint a megszokott Bang & Olufsen audiorendszer teszi teljessé az infotainment csomagot. 
A megújult Audi A8 novembertől kapható, a gazdagabb felszereltség ellenére várhatóan épp csak magasabb áron

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.