Itt a Mercedes kompakt szabadidőjárműve

Alapkivitelben elsőkerék-hajtással

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 11.15

Hegymászó testvért kaptak a kecskeméti Mercedesek: a B- és CLA-osztályokkal műszakilag azonos GLA a BMW X1 és az Audi AQ3 ellenfeleként lép színre

Kifejezetten jól fogadja a piac a Mercedes új, elsőkerék-hajtású kompakt modellcsaládját, roskadoznak az íróasztalok a feldolgozandó megrendelések alatt, az A-osztály minden második vásárlója más márkától csábul át a stuttgartiakhoz 

Ideje volt tehát kihozni a család utolsó előtti tagját: a GLA szabadidőjárművet. Az Audi Q3-nál nagyobb, de a BMW X1-nél valamivel kisebb, mindkettőnél jóval alacsonyabb Mercedes az ellenfelek receptjét követi: viszonylag alacsony üvegfelületeivel inkább hat az A-osztály emelt hasú, szélsőségesen átdolgozott variánsának, mintsem terepre termett járműnek. 
Ez nem is baj, hiszen alaphelyzetben csupán első kerekei hajtottak: a 4MATIC rendszerért felárat kér a gyár – cserébe alapkivitelben olcsóbb és takarékosabb az autó. A hétfokozatú dupla kuplungos váltóval társuló összkerékhajtáshoz ereszkedés-szabályozó funkciót (DSR), valamint terepre optimalizált váltóprogramot is kínál a Mercedes; utóbbi megakadályozza, hogy idő előtt felkapcsoljon a sebességváltó, és laza talajon elveszítse a tapadást a hajtáslánc. 
A terepprogram aktiválásakor a központi kijelzőn megjelenik a kilencvenes évek kultikus offroad-kijelzőcsoportjainak modern változata: a rendszer kiírja a hossz- és kereszttengely körüli elfordulás mértékét, a kormányszöget, egy iránytűt, valamint a DSR állapotát 
A vásárlók többsége számára ennél sokkal fontosabbak lesznek a közútra optimalizált vezetőtámogató és biztonsági rendszerek: a vezető elbambulására figyelmeztető Attention Assist, az ütközést aktívan megelőző, radaros robotfékrendszer, a sávban tartó berendezés vagy a távolsági fényt önállóan szabályozó vakításgátló rendszer. Az opciók között parkolórobot is szerepel, és természetesen az online konnektivitási csomag sem maradhatott le a listáról
A GLA motorkínálata kezdetben kétféle benzines és két dízel erőforrásból áll. A GLA 200 01,6 literes motorja 156 lóerőt, a GLA 250 kétliterese 211 lóerőt ad le; a GLA 200 CDI 136 lóerőt és 300 Nm nyomatékot mozgósít a 2,2 literes motorból, míg ugyanez a blokk a GLA 220 CDI kivitelben 170 lóerőt és 350 Nm-t biztosít. 
A beltérben a modellcsaládtól megszokott műszerezettség szabadidőjárműre optimalizált kivitelével találkozhatunk. Az öt, kör alakú légbeömlőhöz most először kínálnak fémszínű keretet, amelyek a karosszéria morcosítására (kartervédő lemez, küszöbtoldatok) rímelnek. A műszeregység felárért sportosabb, kétcsövű kivitelben is megrendelhető; a műszerek mutatói nyugalmi helyzetben függőlegesen lefelé mutatnak, akárcsak a sportmotorkerékpárokon. 
Ami a praktikumot illeti, a hátsó ülések nem csak osztva dönthetők, de háttámlájuk dőlésszöge is variálható, mégpedig akár szélsőséges mértékben (“Csomagtér-csomag”), amivel az alaphelyzetben 421 literes csomagtartó kapacitása további 60 literrel növelhető. A rakodást alacsony küszöb és (opciós) motoros hátfal-mozgatás segíti 
A Mercedes-Benz GLA hivatalos világpremierjére szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon kerül sor, további részletekre akkor számíthatunk.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez nagyon állat lett. Ha annyira vacak autókkal is túlélt a Merci mi lesz ha ilyen dizájnra cseréli a mostaniakat…

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.