Kifejezetten jól fogadja a piac a Mercedes új, elsőkerék-hajtású kompakt modellcsaládját, roskadoznak az íróasztalok a feldolgozandó megrendelések alatt, az A-osztály minden második vásárlója más márkától csábul át a stuttgartiakhoz 

Ideje volt tehát kihozni a család utolsó előtti tagját: a GLA szabadidőjárművet. Az Audi Q3-nál nagyobb, de a BMW X1-nél valamivel kisebb, mindkettőnél jóval alacsonyabb Mercedes az ellenfelek receptjét követi: viszonylag alacsony üvegfelületeivel inkább hat az A-osztály emelt hasú, szélsőségesen átdolgozott variánsának, mintsem terepre termett járműnek. 
Ez nem is baj, hiszen alaphelyzetben csupán első kerekei hajtottak: a 4MATIC rendszerért felárat kér a gyár – cserébe alapkivitelben olcsóbb és takarékosabb az autó. A hétfokozatú dupla kuplungos váltóval társuló összkerékhajtáshoz ereszkedés-szabályozó funkciót (DSR), valamint terepre optimalizált váltóprogramot is kínál a Mercedes; utóbbi megakadályozza, hogy idő előtt felkapcsoljon a sebességváltó, és laza talajon elveszítse a tapadást a hajtáslánc. 
A terepprogram aktiválásakor a központi kijelzőn megjelenik a kilencvenes évek kultikus offroad-kijelzőcsoportjainak modern változata: a rendszer kiírja a hossz- és kereszttengely körüli elfordulás mértékét, a kormányszöget, egy iránytűt, valamint a DSR állapotát 
A vásárlók többsége számára ennél sokkal fontosabbak lesznek a közútra optimalizált vezetőtámogató és biztonsági rendszerek: a vezető elbambulására figyelmeztető Attention Assist, az ütközést aktívan megelőző, radaros robotfékrendszer, a sávban tartó berendezés vagy a távolsági fényt önállóan szabályozó vakításgátló rendszer. Az opciók között parkolórobot is szerepel, és természetesen az online konnektivitási csomag sem maradhatott le a listáról
A GLA motorkínálata kezdetben kétféle benzines és két dízel erőforrásból áll. A GLA 200 01,6 literes motorja 156 lóerőt, a GLA 250 kétliterese 211 lóerőt ad le; a GLA 200 CDI 136 lóerőt és 300 Nm nyomatékot mozgósít a 2,2 literes motorból, míg ugyanez a blokk a GLA 220 CDI kivitelben 170 lóerőt és 350 Nm-t biztosít. 
A beltérben a modellcsaládtól megszokott műszerezettség szabadidőjárműre optimalizált kivitelével találkozhatunk. Az öt, kör alakú légbeömlőhöz most először kínálnak fémszínű keretet, amelyek a karosszéria morcosítására (kartervédő lemez, küszöbtoldatok) rímelnek. A műszeregység felárért sportosabb, kétcsövű kivitelben is megrendelhető; a műszerek mutatói nyugalmi helyzetben függőlegesen lefelé mutatnak, akárcsak a sportmotorkerékpárokon. 
Ami a praktikumot illeti, a hátsó ülések nem csak osztva dönthetők, de háttámlájuk dőlésszöge is variálható, mégpedig akár szélsőséges mértékben (“Csomagtér-csomag”), amivel az alaphelyzetben 421 literes csomagtartó kapacitása további 60 literrel növelhető. A rakodást alacsony küszöb és (opciós) motoros hátfal-mozgatás segíti 
A Mercedes-Benz GLA hivatalos világpremierjére szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon kerül sor, további részletekre akkor számíthatunk.