Itt a Mercedes kompakt szabadidőjárműve

Alapkivitelben elsőkerék-hajtással

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 11.15

Hegymászó testvért kaptak a kecskeméti Mercedesek: a B- és CLA-osztályokkal műszakilag azonos GLA a BMW X1 és az Audi AQ3 ellenfeleként lép színre

Kifejezetten jól fogadja a piac a Mercedes új, elsőkerék-hajtású kompakt modellcsaládját, roskadoznak az íróasztalok a feldolgozandó megrendelések alatt, az A-osztály minden második vásárlója más márkától csábul át a stuttgartiakhoz 

Ideje volt tehát kihozni a család utolsó előtti tagját: a GLA szabadidőjárművet. Az Audi Q3-nál nagyobb, de a BMW X1-nél valamivel kisebb, mindkettőnél jóval alacsonyabb Mercedes az ellenfelek receptjét követi: viszonylag alacsony üvegfelületeivel inkább hat az A-osztály emelt hasú, szélsőségesen átdolgozott variánsának, mintsem terepre termett járműnek. 
Ez nem is baj, hiszen alaphelyzetben csupán első kerekei hajtottak: a 4MATIC rendszerért felárat kér a gyár – cserébe alapkivitelben olcsóbb és takarékosabb az autó. A hétfokozatú dupla kuplungos váltóval társuló összkerékhajtáshoz ereszkedés-szabályozó funkciót (DSR), valamint terepre optimalizált váltóprogramot is kínál a Mercedes; utóbbi megakadályozza, hogy idő előtt felkapcsoljon a sebességváltó, és laza talajon elveszítse a tapadást a hajtáslánc. 
A terepprogram aktiválásakor a központi kijelzőn megjelenik a kilencvenes évek kultikus offroad-kijelzőcsoportjainak modern változata: a rendszer kiírja a hossz- és kereszttengely körüli elfordulás mértékét, a kormányszöget, egy iránytűt, valamint a DSR állapotát 
A vásárlók többsége számára ennél sokkal fontosabbak lesznek a közútra optimalizált vezetőtámogató és biztonsági rendszerek: a vezető elbambulására figyelmeztető Attention Assist, az ütközést aktívan megelőző, radaros robotfékrendszer, a sávban tartó berendezés vagy a távolsági fényt önállóan szabályozó vakításgátló rendszer. Az opciók között parkolórobot is szerepel, és természetesen az online konnektivitási csomag sem maradhatott le a listáról
A GLA motorkínálata kezdetben kétféle benzines és két dízel erőforrásból áll. A GLA 200 01,6 literes motorja 156 lóerőt, a GLA 250 kétliterese 211 lóerőt ad le; a GLA 200 CDI 136 lóerőt és 300 Nm nyomatékot mozgósít a 2,2 literes motorból, míg ugyanez a blokk a GLA 220 CDI kivitelben 170 lóerőt és 350 Nm-t biztosít. 
A beltérben a modellcsaládtól megszokott műszerezettség szabadidőjárműre optimalizált kivitelével találkozhatunk. Az öt, kör alakú légbeömlőhöz most először kínálnak fémszínű keretet, amelyek a karosszéria morcosítására (kartervédő lemez, küszöbtoldatok) rímelnek. A műszeregység felárért sportosabb, kétcsövű kivitelben is megrendelhető; a műszerek mutatói nyugalmi helyzetben függőlegesen lefelé mutatnak, akárcsak a sportmotorkerékpárokon. 
Ami a praktikumot illeti, a hátsó ülések nem csak osztva dönthetők, de háttámlájuk dőlésszöge is variálható, mégpedig akár szélsőséges mértékben (“Csomagtér-csomag”), amivel az alaphelyzetben 421 literes csomagtartó kapacitása további 60 literrel növelhető. A rakodást alacsony küszöb és (opciós) motoros hátfal-mozgatás segíti 
A Mercedes-Benz GLA hivatalos világpremierjére szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon kerül sor, további részletekre akkor számíthatunk.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez nagyon állat lett. Ha annyira vacak autókkal is túlélt a Merci mi lesz ha ilyen dizájnra cseréli a mostaniakat…

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.