3,7 litert fogyaszt az új Insignia!

Két teljesítményszinten az új 2.0 CDTI

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 15.00

Újabb részletek derülnek ki a szeptemberben debütáló, megújult Insigniával kapcsolatban. Ezúttal az energiatakarékossági megoldásokról lebbent fel a fátyol

Ahogy már júniusban megírtuk, a szeptemberben színre lépő, új Insignia különösen takarékos és tiszta üzemű motorokkal gazdagodik 

Szenzációsan alacsony, 99 (kombi: 104) g/km széndioxid-kibocsátást kínál a kétliteres CDTI dízelmotor legújabb változata; a 3,7 (kombi: 3,9) liter/100km átlagfogyasztás elérésében a start-stop automata és a 0,25-re (kombi: 0,28) javított, kategóriarekord közegellenállási együttható is hozzájárul 
Utóbbi eléréshez kiterjedt fenéklemez-borítást, szélesebb első légterelőt alkalmaztak, áramvonalas kialakítást kapott a hátsó lámpatest és a csomagtéredél kilépő éle. A CDTI 120 és 140 lóerős kivitele aktív lamellás légbeömlőt kapott, amely a hidegindítást követően lezárja a hűtőmaszkot, amivel mintegy 8 százalékkal javítja a karosszéria légellenállását
A kétliteres dízelmotor 120 és 140 lóerős kivitelben kapható. Utóbbi tíz lóerővel erősebb az eddig kapható variánsnál, ugyanakkor fogyasztása (szedán 4,3 / kombi 4,5 liter/100km) 14 százalékkal kedvezőbb, mint a korábbi, 130 lóerős motoré
A 2.0 CDTI forgatónyomatéka alapkivitelben 320, a nagyobb teljesítményű változatban 370 Nm (túltöltéssel). A korábbi modelltől megörökölt, 163 lóerős verzió 380 Nm nyomatéka első- vagy összkerékhajtáson át jut az aszfaltra 
A benzines motorok választékában változatlanul az 1.4 Turbo a legtakarékosabb, 5,2 literes átlagfogyasztással. Itt a közvetlen befecskendezésű SIDI motorok továbbfejlesztésére helyezték a hangsúlyt: az 1,6 literes 170 lóerős erőforrás optimalizált szívó- és kipufogó-rendszerével, különleges felfogatásával és tömítésével, a hengerfejtől elszigetelt szelepfedéllel, valamint a lökettérfogat-osztályban szokatlan, kettős kiegyensúlyozó tengellyel különösen csendes és rezgésmentes járást értek el

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.