3,7 litert fogyaszt az új Insignia!

Két teljesítményszinten az új 2.0 CDTI

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 15.00

Újabb részletek derülnek ki a szeptemberben debütáló, megújult Insigniával kapcsolatban. Ezúttal az energiatakarékossági megoldásokról lebbent fel a fátyol

Ahogy már júniusban megírtuk, a szeptemberben színre lépő, új Insignia különösen takarékos és tiszta üzemű motorokkal gazdagodik 

Szenzációsan alacsony, 99 (kombi: 104) g/km széndioxid-kibocsátást kínál a kétliteres CDTI dízelmotor legújabb változata; a 3,7 (kombi: 3,9) liter/100km átlagfogyasztás elérésében a start-stop automata és a 0,25-re (kombi: 0,28) javított, kategóriarekord közegellenállási együttható is hozzájárul 
Utóbbi eléréshez kiterjedt fenéklemez-borítást, szélesebb első légterelőt alkalmaztak, áramvonalas kialakítást kapott a hátsó lámpatest és a csomagtéredél kilépő éle. A CDTI 120 és 140 lóerős kivitele aktív lamellás légbeömlőt kapott, amely a hidegindítást követően lezárja a hűtőmaszkot, amivel mintegy 8 százalékkal javítja a karosszéria légellenállását
A kétliteres dízelmotor 120 és 140 lóerős kivitelben kapható. Utóbbi tíz lóerővel erősebb az eddig kapható variánsnál, ugyanakkor fogyasztása (szedán 4,3 / kombi 4,5 liter/100km) 14 százalékkal kedvezőbb, mint a korábbi, 130 lóerős motoré
A 2.0 CDTI forgatónyomatéka alapkivitelben 320, a nagyobb teljesítményű változatban 370 Nm (túltöltéssel). A korábbi modelltől megörökölt, 163 lóerős verzió 380 Nm nyomatéka első- vagy összkerékhajtáson át jut az aszfaltra 
A benzines motorok választékában változatlanul az 1.4 Turbo a legtakarékosabb, 5,2 literes átlagfogyasztással. Itt a közvetlen befecskendezésű SIDI motorok továbbfejlesztésére helyezték a hangsúlyt: az 1,6 literes 170 lóerős erőforrás optimalizált szívó- és kipufogó-rendszerével, különleges felfogatásával és tömítésével, a hengerfejtől elszigetelt szelepfedéllel, valamint a lökettérfogat-osztályban szokatlan, kettős kiegyensúlyozó tengellyel különösen csendes és rezgésmentes járást értek el

Kommentek

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.