Ahogy már júniusban megírtuk, a szeptemberben színre lépő, új Insignia különösen takarékos és tiszta üzemű motorokkal gazdagodik 

Szenzációsan alacsony, 99 (kombi: 104) g/km széndioxid-kibocsátást kínál a kétliteres CDTI dízelmotor legújabb változata; a 3,7 (kombi: 3,9) liter/100km átlagfogyasztás elérésében a start-stop automata és a 0,25-re (kombi: 0,28) javított, kategóriarekord közegellenállási együttható is hozzájárul 
Utóbbi eléréshez kiterjedt fenéklemez-borítást, szélesebb első légterelőt alkalmaztak, áramvonalas kialakítást kapott a hátsó lámpatest és a csomagtéredél kilépő éle. A CDTI 120 és 140 lóerős kivitele aktív lamellás légbeömlőt kapott, amely a hidegindítást követően lezárja a hűtőmaszkot, amivel mintegy 8 százalékkal javítja a karosszéria légellenállását
A kétliteres dízelmotor 120 és 140 lóerős kivitelben kapható. Utóbbi tíz lóerővel erősebb az eddig kapható variánsnál, ugyanakkor fogyasztása (szedán 4,3 / kombi 4,5 liter/100km) 14 százalékkal kedvezőbb, mint a korábbi, 130 lóerős motoré
A 2.0 CDTI forgatónyomatéka alapkivitelben 320, a nagyobb teljesítményű változatban 370 Nm (túltöltéssel). A korábbi modelltől megörökölt, 163 lóerős verzió 380 Nm nyomatéka első- vagy összkerékhajtáson át jut az aszfaltra 
A benzines motorok választékában változatlanul az 1.4 Turbo a legtakarékosabb, 5,2 literes átlagfogyasztással. Itt a közvetlen befecskendezésű SIDI motorok továbbfejlesztésére helyezték a hangsúlyt: az 1,6 literes 170 lóerős erőforrás optimalizált szívó- és kipufogó-rendszerével, különleges felfogatásával és tömítésével, a hengerfejtől elszigetelt szelepfedéllel, valamint a lökettérfogat-osztályban szokatlan, kettős kiegyensúlyozó tengellyel különösen csendes és rezgésmentes járást értek el