Színre lép a BMW hibrid sportkocsija

362 LE rendszerteljesítmény, 2,5 literes átlagfogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.07. 08.00

Szeptemberi világpremierje előtt elárult néhány részletet az i8 konnektoros hibrid kupéról a BMW

Környezettudatos almárkája másik termékéhez, az i3-hoz hasonlóan vezeti be a piacra öko-zászlóshajóját a BMW: már hivatalos bemutatkozása előtt néhány héttel részleteket közöl az i8-ról, a különleges megjelenésű és technikájú, hálózatról tölthető sportkupéról

A formaterv pontos részleteivel adós maradt a BMW. Ezen a téren a két éve bemutatott tanulmányautó megoldásaira számíthatunk; a bonyolult felületi megoldások kedvező, 0,26-os közegellenállási együtthatót eredményeznek.
Ahogy a városi kisautó i3, annak nagy testvére is kettős szerkezetre épül: hajtásláncának elemeit egy ütközésbiztonsági szerepeket is betöltő, alumínium platform hordozza, erre épül rá az igen könnyű, mégis merev szénszálas műanyagból készített utascella. 
Alapvető eltérés a két modell között, hogy az i8 villanymotorja, amely 170 helyett csupán 131 lóerős, az első kerekeket hajtja; a hátsó tengely egy közvetlen befecskendezéses, ikerturbós, fojtószelep nélküli háromhengeres benzinmotortól kapja a hajtóerőt. 
A másfél literes blokk közeli rokona a márka védjegyének számító, soros hathengeres erőforrásoknak. 231 lóereje és 320 Nm nyomatéka jóval nagyobb motort sejtet: ez a legnagyobb literteljesítményű benzinmotor, amit a BMW utcai járműbe valaha beépített. 
A két erőforrás képes együtt is üzemelni. A két tengely közötti hajtóerő-megosztás arányát a mindenkori menetkörülmények között a vezérlés határozza meg: kanyar bejáratánál például a hátsó tengely kap hangsúlyt, hogy ráfordítsa az ívre az autót, majd a kijáratnál visszaáll az eredeti, kiegyensúlyozott állapot. 
Elektronikusan leszabályozott, 250 km/óra végsebességét tisztán benzinmotoros hajtással éri el az i8. 
A villanymotor egymaga is képes mozgatni az autót: ilyenkor a végsebesség 120 km/órára csökken, a hatótávolság 35 km körüli, ami a felmérések szerint nagyjából elég ahhoz, hogy egy átlagos városlakó végigcsináljon egy munkanapot. Hibrid üzemben a hajtáslánc átlagfogyasztása 2,5 liter/100km, a hatótávolság 500 km, ami az Eco Pro üzemmód aktiválásával (eltérő hajtáslánc-vezérlés, korlátozottan működtetett ülésfűtés, klimatizálás és egyéb segédrendszerek) nagyjából 600-ra növelhető. 
A minden komponensnél újragondolt anyaghasználatnak és felépítésnek köszönhetően az i8 tömege akkumulátorokkal együtt sem éri el a másfél tonnát; nem véletlenül képes kb 4,5 mp alatt 100 km/órára gyorsítani az autó. 
Miközben alaphelyzetben a villanymotor vezérlése az energiatakarékosságra helyezi a hangsúlyt, a hatfokozatú automata sebességváltó karját D helyett Sport módba tolva ez megváltozik: eltűnik a hajtásláncot gázelvételkor nagy sebességnél szétkapcsoló vitorlázó funkció, toló üzemben minden esetben működésbe lép a regeneratív fékrendszer, erőteljes motorféket szimulálva. Sport üzemben az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók beállítása is megváltozik. 
A központi padlóalagútban, az autó középvonalától előrébb elhelyezkedő lítium-ion akkumulátorcsomag a BMW által fejlesztett töltőrendszerről kevesebb mint kettő óra alatt feltölthető, normál hálózati aljzatról három óra a töltés ideje. 
Ahogy sejtettük, a BMW egyelőre megtartotta magának az i8 vételárát; előzetes becslések szerint legalább százezer euróra (30 millió Ft) számíthatunk.
Szerző:

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.