Megújult a Hyundai városi minije

Sportosabb arányok, jobb helykínálat, gazdagabb felszereltség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.07. 13.00

Régi vágású elődjénél tágasabb, takarékosabb, tetszetősebb az új generációs Hyundai i10. A szeptemberben debütáló autót Törökországban fogják gyártani.

Miután elődje alapos ráncfelvarráson esett át, most nehéz azonnal felismerni, miben és hogyan újult meg a generációváltás során a Hyundai i10. 

Az új arculatba illeszkedő széles, hatszögletű hűtőmaszkja, LED-es nappali fényei, összetett rajzolatú fényszórója mögött az i20 és az ix20 vonalait idéző karosszéria húzódik. A zárófények a reflektorokra rímelnek, a hátsó szélvédő játékos csavarral mintha a C-oszlopon folytatódna. 
Ez persze csupán a máz: az új generációs i10 lényege a vadonatúj padlólemez. Ez 5 milliméterrel hosszabb tengelytávot biztosít; emellett 8 centiméterrel hosszabb, 6,5-lel szélesebb, ugyanakkor öt centivel alacsonyabb lett a kisautó. A lábtér (elöl és hátul összesen 1890 mm) és a csomagtartó (252 liter, 10% gyarapodás) a kategória legjobb értékei. 
Nem csak a férőhely terén, de menettulajdonságaiban is fejlődött az új i10. Az áthelyezett hátsó lengéscsillapítók jobb iránystabilitást szavatolnak minden úttípuson, javult a menetdinamika, csökkent a zajszint. Ebben a kérdésben óvatosan fogalmaz a gyár, a kategória átlagát célozza meg – a valóság majd az első tesztvezetések során kiderül. 
Az elmúlt pár évben robbanásszerűen nőttek a vásárlói elvárások a városi minik kategóriájában is, és az i10 opciós és alapfelszereltsége ehhez igazodik. Rendelhető automata klíma, fűtött kormánykerék, sebességtartó és -határoló rendszer, alapfelszerelés az ESP és a függönylégzsák (nyilván piactól függően) 
További részletekkel a szeptemberi világpremieren szolgál a gyár. 
Az új i10 a Hyundai törökországi gyárában, az i20-al párhuzamosan készül majd. Ezzel immár az óvilágban forgalmazott Hyundai modellek 90 százaléka származik Európából.

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.