Miután elődje alapos ráncfelvarráson esett át, most nehéz azonnal felismerni, miben és hogyan újult meg a generációváltás során a Hyundai i10. 

Az új arculatba illeszkedő széles, hatszögletű hűtőmaszkja, LED-es nappali fényei, összetett rajzolatú fényszórója mögött az i20 és az ix20 vonalait idéző karosszéria húzódik. A zárófények a reflektorokra rímelnek, a hátsó szélvédő játékos csavarral mintha a C-oszlopon folytatódna. 
Ez persze csupán a máz: az új generációs i10 lényege a vadonatúj padlólemez. Ez 5 milliméterrel hosszabb tengelytávot biztosít; emellett 8 centiméterrel hosszabb, 6,5-lel szélesebb, ugyanakkor öt centivel alacsonyabb lett a kisautó. A lábtér (elöl és hátul összesen 1890 mm) és a csomagtartó (252 liter, 10% gyarapodás) a kategória legjobb értékei. 
Nem csak a férőhely terén, de menettulajdonságaiban is fejlődött az új i10. Az áthelyezett hátsó lengéscsillapítók jobb iránystabilitást szavatolnak minden úttípuson, javult a menetdinamika, csökkent a zajszint. Ebben a kérdésben óvatosan fogalmaz a gyár, a kategória átlagát célozza meg – a valóság majd az első tesztvezetések során kiderül. 
Az elmúlt pár évben robbanásszerűen nőttek a vásárlói elvárások a városi minik kategóriájában is, és az i10 opciós és alapfelszereltsége ehhez igazodik. Rendelhető automata klíma, fűtött kormánykerék, sebességtartó és -határoló rendszer, alapfelszerelés az ESP és a függönylégzsák (nyilván piactól függően) 
További részletekkel a szeptemberi világpremieren szolgál a gyár. 
Az új i10 a Hyundai törökországi gyárában, az i20-al párhuzamosan készül majd. Ezzel immár az óvilágban forgalmazott Hyundai modellek 90 százaléka származik Európából.