Nincs vadabb Lamborghini utcán

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.08.01. 10.00

Szinte egy az egyben a márkakupában szereplő versenyautót küldi utcára a Lamborghini. A Gallardo LP 570-4 Squadra Corsében az az extra, ha nem versenyülést kér a vevő.

A versenyzői hajlamú tehetős vevőknek hozta létre a Blancpain Super Trofeót, a világ leggyorsabb márkasorozatát a Lamborghini, ahol a Gallardóból épített versenyautókkal vívhatnak küzdelmet a résztvevők. Ám vannak, akik nemcsak zárt pályán szeretnék élvezni a versenyautó képességeit. A Lamborghini ezért időről-időre készít a versenyautóhoz közel álló utcai modellt. Itt a legújabb, a Gallardo LP 570-4 Squadra Corse.  

Az ősszel, a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó sportkocsi ugyanazt a V10-es motort kapja, mint a versenyautó, teljesítménye 570 LE. A hozzátartozó hatfokozatú, kormányról kapcsolható robotizált váltó – állítólag – gyorsabban kapcsol, mint bármely profi versenypilóta.

Nem hiányzik a versenypályára tervezett hátsó szárny sem a Squadra Corséről, az elem háromszor akkora leszorítóerőt termel, mint a normál Gallardo LP 560-4-en használt spoiler. A motorháztetőt gyorszárak rögzítik és egyben levehető, a könnyebb szerelhetőségért. A szárny és tető természetesen karbonból készült, ahogy sok más elem is.

Négyféle színben: sárga, fehér, szürke és piros kivitelben választható a Squadra Corse, amelyet matt és fényes fekete díszítések tesztnek még különlegesebbé. A 19 colos felnik mögé piros, sárga és fekte féknyereg választható.

Az utastér legnagyobb részét Alcantarával borították, miközben az ajtópanelek, a középkonzol és a versenyülések stb. karbonból készültek. Ha valakinek nem felel meg a szűk versenyülés, rendelhet hagyományos komfortülést is.
 

A Gallardo új csúcsmodellje az alumínium és a szénszálas műanyagok használatának köszönhetően 70 kilóval könnyebb, mint a normál modell, azaz 1340 kilót nyom. Nem meglepő, hogy gyorsabb is. 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 10,4 másodperc alatt eléri a 200-at és akár 320 km/órás sebességre is képes. A megállásról a szériában adott karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.

Ha a kedves vevő nem a versenysorozat résztvevője, de szeretné ügyesen kezelni a járgányt, a Lamborghini oktatást is kínál az autó mellé. Versenypályán és havon is lehet gyakorolni.

 

Kommentek

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.