A versenyzői hajlamú tehetős vevőknek hozta létre a Blancpain Super Trofeót, a világ leggyorsabb márkasorozatát a Lamborghini, ahol a Gallardóból épített versenyautókkal vívhatnak küzdelmet a résztvevők. Ám vannak, akik nemcsak zárt pályán szeretnék élvezni a versenyautó képességeit. A Lamborghini ezért időről-időre készít a versenyautóhoz közel álló utcai modellt. Itt a legújabb, a Gallardo LP 570-4 Squadra Corse.  

Az ősszel, a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó sportkocsi ugyanazt a V10-es motort kapja, mint a versenyautó, teljesítménye 570 LE. A hozzátartozó hatfokozatú, kormányról kapcsolható robotizált váltó – állítólag – gyorsabban kapcsol, mint bármely profi versenypilóta.

Nem hiányzik a versenypályára tervezett hátsó szárny sem a Squadra Corséről, az elem háromszor akkora leszorítóerőt termel, mint a normál Gallardo LP 560-4-en használt spoiler. A motorháztetőt gyorszárak rögzítik és egyben levehető, a könnyebb szerelhetőségért. A szárny és tető természetesen karbonból készült, ahogy sok más elem is.

Négyféle színben: sárga, fehér, szürke és piros kivitelben választható a Squadra Corse, amelyet matt és fényes fekete díszítések tesztnek még különlegesebbé. A 19 colos felnik mögé piros, sárga és fekte féknyereg választható.

Az utastér legnagyobb részét Alcantarával borították, miközben az ajtópanelek, a középkonzol és a versenyülések stb. karbonból készültek. Ha valakinek nem felel meg a szűk versenyülés, rendelhet hagyományos komfortülést is.
 

A Gallardo új csúcsmodellje az alumínium és a szénszálas műanyagok használatának köszönhetően 70 kilóval könnyebb, mint a normál modell, azaz 1340 kilót nyom. Nem meglepő, hogy gyorsabb is. 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 10,4 másodperc alatt eléri a 200-at és akár 320 km/órás sebességre is képes. A megállásról a szériában adott karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.

Ha a kedves vevő nem a versenysorozat résztvevője, de szeretné ügyesen kezelni a járgányt, a Lamborghini oktatást is kínál az autó mellé. Versenypályán és havon is lehet gyakorolni.