Néhány napja sűrűsödnek az interneten a kémfotók a megújult Audi A8-ról, a német gyártó pedig bejelentette, hogy 2013 végén új fényszóró jelenik meg az A8 kínálatában, ami megerősíti a pletykákat, hogy ősszel bemutatkozik a felfrissített luxusautó.


A Matrix LED fényszóró lényege, hogy a LED-es távolsági fényszóró számos önálló kis diódából áll, amelyek hozzájuk kapcsolt lencsékkel, illetve fényvisszaverőkkel működnek együtt. A gyorsan reagáló vezérlőegység irányításának megfelelően ezek a kis diódák az adott helyzetnek megfelelően külön-külön bekapcsolódnak, kikapcsolódnak vagy tompított fényerővel világítanak.

Az új Audi A8 fényszóróiban egyenként 25 távolsági fénykibocsátó dióda található, amelyek ötös csoportokra osztva egy-egy fényvisszaverőn keresztül világítanak.

Amint az A8-ba épített kamera szembejövő járművet észlel, az Audi Matrix LED fényszórók letompítják a távolsági fénysugár megfelelő részeit. A rendszer a fénysugárnak csak azt a részét árnyékolja ki, amely közvetlenül a szembejövő, illetve az elhaladó járműre irányul, az összes többi köztes és környező területre pedig továbbra is teljes fényerőt ad.


Ez a megoldás teszi lehetővé azt is, hogy az éjjellátó-asszisztenssel együttműködve megjelölje a felismert gyalogosokat. Ha a rendszer az autó előtti kritikus zónában egy személyt észlel, az önálló LED-ek gyors egymásutánban háromszor rávillantanak, egyértelműen kiemelve a gyalogost a környezetéből, egyidejűleg figyelmeztetve mind a gyalogost, mind a vezetőt.

Az Audi Matrix LED fényszórók fénykibocsátó diódái a kanyarvilágítás funkcióját is ellátják; a fénysugár fókuszát a kanyar irányába helyezik át. Az MMI navigáció plusz navigációs berendezéstől származó útvonaladatok alapján a fényszórók már röviddel azelőtt megteszik ezt, hogy a kormánykereket el kell fordítani.

A 2014-es Audi A8 visszafogott külső változtatás mellett újul meg. Kissé más rajzolatot kapnak a lökhárítók és a fényszórók, lámpatestek. Az utastérben sem elsősorban a formákon, inkább az anyagokon és az új technológiákon lesz a hangsúly. 

A motorpaletta újdonságai az A6-osban már használt duplaturbós 3,0 literes dízelmotor, illetve a Porsche Cayenne-ben már alkalmazott, továbbfejlesztett 4,2-es V8-as dízelmotor lehetnek. Az autó bemutatkozása szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon esedékes.