Hátsókerék-hajtású sportkupéval támad az Opel

Ősszel mutatkozik be a Monza tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 09.00

Az Audi A5 és a BMW 4 vetélytársaként léphet fel a középkategóriás Opel Monza, amelynek fontos globális szerepet szán a General Motors.

Opel Monza A1, 1978

Opel Monza A1, 1978


A Calibra 1997-es távozása óta nincs középkategóriás kupéja az Opelnak. A jelek szerint mégsem a maga korában előremutatónak számító, különösen áramvonalas Vectra-variáns tér majd vissza, hanem egy jóval korábbi legenda: a nyolcvanas évek Monzája adja nevét az új tanulmányhoz. 

Sőt, nem csak a nevét: a nagy kupé ugyanis alighanem hátsókerék-hajtású lesz, mint elődje. Ez meghatározza a felhasználható padlólemezt és a motorokat is: az előző Vectrán alapuló Cadillac BLS utódja, a Cadillac ATS például szóba jöhetne. 
Szintén érdekes műszaki ihletadó lehetne az idén Sanghajban bemutatott Buick Riviera tanulmány, amely elsősorban hálózatról, mégpedig vezeték nélkül tölthető hibrid hajtásláncával járulhatna hozzá a Monza GT sikeréhez. 
Ami a formavilágot illeti, az Opel eddig egyetlen képet tett közzé az érkező autóról. Ez két, 2007-es forrásból látszik táplálkozni: az egyik a jelenlegi Insigniát kupé formában felvezető GTC, a másik az eltérő kategóriába tartozó, ám látványos orrkialakítású Flextreme tanulmány
Sorozatgyártásról egyelőre nincs szó, de a fent vázolt elmefuttatások mind egy irányba mutatnak: a General Motors szeretne világszerte betörni az Audi és a BMW felségterületére, aminek kiváló eszköze volna a 4-es szériával vagy az A5-el konkuráló nagy kétajtós, így az kettő-négy éven belül megvalósulhat.

Opel GTC Concept, 2007

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.