Apró VW 8 millióért

Jön a Volkswagen e-up!

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 12.00

Nyilvánosságra hozta a Volkswagen első sorozatgyártású villanyautója, az e-up! árát. A 160 kilométeres útra képes apróság két és félszer annyiba kerül, mint hagyományos testvérei.


9975 eurótól (2,95 millió forint) vehető meg Németországban a Volkswagen legkisebb autója, az up!.  Ősztől a belsőégésű motorok mellett megjelenik az elektromos hajtás is a kínálatában. Nem lesz olcsó!

A Volkswagen bejelentése szerint a Frankfurti Autószalonon debütáló villanyautó ára 26 900 euró, azaz 7,95 millió, tehát két és félszer annyiba kerül, mint legolcsóbb hagyományos testvére. Csak összevetésként: a jóval nagyobb, de szintén elektromos Nissan Leaf ugyanott 23 790 euró (7,03 millió) lízingelt akkumulátorral, míg ha tulajdonos megveszi az akksit, 29 690 eurót (8,78 millió) kell fizetnie.

A VW autóját 82 LE, illetve 210 Nm nyomatékra képes villanymotor mozgatja. 12,4 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órára, a végsebessége pedig 130 km/óra. Egyetlen feltöltéssel 160 kilométernyi utat tud megtenni.

Bár az ára horribilis, de használni már olcsó az elektromos up!-ot, hiszen a Volkswagen közlése szerint mindössze 3 euró költséggel (887 forint) tehető meg száz kilométer, vagyis kb. két és félszer kevesebből, mint egy hagyományos modellel.

Kommentek

  • ,L Rómeo

    ez joban megéri mer kiseb!
    ez a jövő az megegy gyenge probba!
    de mijér is hasonlittyák össze egy harakirivel?
    egy makiszusival?

  • Barca

    Ez egy kudarca ítélt technológiáért, ami még gyerekcipőben is van irdatlan drága! Az elektromos autók jövője közel sem biztosított, néhány igen egyszerű tény (amit még senki sem tudott cáfolni):

    1. Az áramot amivel a kocsi megy döntően fosszilis energiahordozókból nyerik, abszolút nem tiszta forrás, sőt egy tanulmány szerint 60-70g 100km-kénti emisszió, ami alig jobb a mai csúcs dízelek hibridek környezet terhelésénél!

    2. Az áram hiánycikk euróba, amerika, kína és számos más fejlett régióban, egyszerűen lehetetlen annyi áramot termelni ami lefedné (az egyébként pazarló áramfogyasztású) autókat. Nemsokára egyébként is gondba lesz az elektromos szektor, szintén egy tanulmány szerint megújuló energiából lefedni az autók, és háztartások igényeit meg 10xezné az áram árát!

    3. Az akkumulátorok jelenleg forradalomra várnak, mert jelenleg autók mozgatására teljesen alkalmatlanok. A Tesla pl 500 km hatótávot ígér, de miután nincs szabályozva az elektromos autók hatótáv mérése ezt a gyár úgy képzeli, hogy 90km/h sík úton :)… azért ez egy budai dombos dugós délután bőven 100km redukálható, ami nem lenne baj, ha 5 perc alatt megtankolhatnánk, csak hát nincs hol, és kiépíteni töltőhálózatot pénz, de még ha lenne is nincs 2-3 óránk egy töltésre!

    4. Természetesen vannak elektromos autók, azonban a nagy gyártók rendre megbukottnak tekintik a dolgot, és pénzüket más fejlesztési területekbe kezdik ölni (az üzemanyag óriás vállaltokkal együtt) gáz, bio üzemanyag, és hibrid hajtás. Valószínűleg ők jobban ismerik a jövőt nálunk kár velük vitatkozni, mert ők is szablyák meg azt. Persze a kínálatot nem, és ezért lesz is egy-két hülye aki vesz 8 millióért egy kudarcot, de mindig is voltak hülyék! Ez nem több, mint amikor valaki 6literes hummival belvárosban kocsizik, ő is egy hülye aki az autógyártás kudarcára élvezkedik, csak a másik irányba teszi pont.

  • ,L Rómeo

    más belebukik de vw eben is megveri és megalázza szarrá tiporja az elenfeleit mint vw phaetonnal.
    mer vezető teknika eszt a jövőautót is anyiér tuggya adni mind a nissan az elmaradot szarrját ami csunya is.
    hibridben meg toyotát alászta meg az xl1-el, szerintem teli lesz vele az utcakép nemsokára.

  • PluginHibrid

    “A Tesla pl 500 km hatótávot ígér, de miután nincs szabályozva az elektromos autók hatótáv mérése ezt a gyár úgy képzeli, hogy 90km/h sík úton :)… azért ez egy budai dombos dugós délután bőven 100km redukálható,”

    Tapasztalatból írod ???

    Valósághoz semmi köze….

    Lehet, hogy itt a százezer kézbe hazájában soha nem lesz alternatíva, de nyugatabbra simán…

    Ez a Tény !!!!

  • Liverpool87

    Opel Ampera!:)

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.