Apró VW 8 millióért

Jön a Volkswagen e-up!

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 12.00

Nyilvánosságra hozta a Volkswagen első sorozatgyártású villanyautója, az e-up! árát. A 160 kilométeres útra képes apróság két és félszer annyiba kerül, mint hagyományos testvérei.


9975 eurótól (2,95 millió forint) vehető meg Németországban a Volkswagen legkisebb autója, az up!.  Ősztől a belsőégésű motorok mellett megjelenik az elektromos hajtás is a kínálatában. Nem lesz olcsó!

A Volkswagen bejelentése szerint a Frankfurti Autószalonon debütáló villanyautó ára 26 900 euró, azaz 7,95 millió, tehát két és félszer annyiba kerül, mint legolcsóbb hagyományos testvére. Csak összevetésként: a jóval nagyobb, de szintén elektromos Nissan Leaf ugyanott 23 790 euró (7,03 millió) lízingelt akkumulátorral, míg ha tulajdonos megveszi az akksit, 29 690 eurót (8,78 millió) kell fizetnie.

A VW autóját 82 LE, illetve 210 Nm nyomatékra képes villanymotor mozgatja. 12,4 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órára, a végsebessége pedig 130 km/óra. Egyetlen feltöltéssel 160 kilométernyi utat tud megtenni.

Bár az ára horribilis, de használni már olcsó az elektromos up!-ot, hiszen a Volkswagen közlése szerint mindössze 3 euró költséggel (887 forint) tehető meg száz kilométer, vagyis kb. két és félszer kevesebből, mint egy hagyományos modellel.

Kommentek

  • ,L Rómeo

    ez joban megéri mer kiseb!
    ez a jövő az megegy gyenge probba!
    de mijér is hasonlittyák össze egy harakirivel?
    egy makiszusival?

  • Barca

    Ez egy kudarca ítélt technológiáért, ami még gyerekcipőben is van irdatlan drága! Az elektromos autók jövője közel sem biztosított, néhány igen egyszerű tény (amit még senki sem tudott cáfolni):

    1. Az áramot amivel a kocsi megy döntően fosszilis energiahordozókból nyerik, abszolút nem tiszta forrás, sőt egy tanulmány szerint 60-70g 100km-kénti emisszió, ami alig jobb a mai csúcs dízelek hibridek környezet terhelésénél!

    2. Az áram hiánycikk euróba, amerika, kína és számos más fejlett régióban, egyszerűen lehetetlen annyi áramot termelni ami lefedné (az egyébként pazarló áramfogyasztású) autókat. Nemsokára egyébként is gondba lesz az elektromos szektor, szintén egy tanulmány szerint megújuló energiából lefedni az autók, és háztartások igényeit meg 10xezné az áram árát!

    3. Az akkumulátorok jelenleg forradalomra várnak, mert jelenleg autók mozgatására teljesen alkalmatlanok. A Tesla pl 500 km hatótávot ígér, de miután nincs szabályozva az elektromos autók hatótáv mérése ezt a gyár úgy képzeli, hogy 90km/h sík úton :)… azért ez egy budai dombos dugós délután bőven 100km redukálható, ami nem lenne baj, ha 5 perc alatt megtankolhatnánk, csak hát nincs hol, és kiépíteni töltőhálózatot pénz, de még ha lenne is nincs 2-3 óránk egy töltésre!

    4. Természetesen vannak elektromos autók, azonban a nagy gyártók rendre megbukottnak tekintik a dolgot, és pénzüket más fejlesztési területekbe kezdik ölni (az üzemanyag óriás vállaltokkal együtt) gáz, bio üzemanyag, és hibrid hajtás. Valószínűleg ők jobban ismerik a jövőt nálunk kár velük vitatkozni, mert ők is szablyák meg azt. Persze a kínálatot nem, és ezért lesz is egy-két hülye aki vesz 8 millióért egy kudarcot, de mindig is voltak hülyék! Ez nem több, mint amikor valaki 6literes hummival belvárosban kocsizik, ő is egy hülye aki az autógyártás kudarcára élvezkedik, csak a másik irányba teszi pont.

  • ,L Rómeo

    más belebukik de vw eben is megveri és megalázza szarrá tiporja az elenfeleit mint vw phaetonnal.
    mer vezető teknika eszt a jövőautót is anyiér tuggya adni mind a nissan az elmaradot szarrját ami csunya is.
    hibridben meg toyotát alászta meg az xl1-el, szerintem teli lesz vele az utcakép nemsokára.

  • PluginHibrid

    “A Tesla pl 500 km hatótávot ígér, de miután nincs szabályozva az elektromos autók hatótáv mérése ezt a gyár úgy képzeli, hogy 90km/h sík úton :)… azért ez egy budai dombos dugós délután bőven 100km redukálható,”

    Tapasztalatból írod ???

    Valósághoz semmi köze….

    Lehet, hogy itt a százezer kézbe hazájában soha nem lesz alternatíva, de nyugatabbra simán…

    Ez a Tény !!!!

  • Liverpool87

    Opel Ampera!:)

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.