Apró VW 8 millióért

Jön a Volkswagen e-up!

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 12.00

Nyilvánosságra hozta a Volkswagen első sorozatgyártású villanyautója, az e-up! árát. A 160 kilométeres útra képes apróság két és félszer annyiba kerül, mint hagyományos testvérei.


9975 eurótól (2,95 millió forint) vehető meg Németországban a Volkswagen legkisebb autója, az up!.  Ősztől a belsőégésű motorok mellett megjelenik az elektromos hajtás is a kínálatában. Nem lesz olcsó!

A Volkswagen bejelentése szerint a Frankfurti Autószalonon debütáló villanyautó ára 26 900 euró, azaz 7,95 millió, tehát két és félszer annyiba kerül, mint legolcsóbb hagyományos testvére. Csak összevetésként: a jóval nagyobb, de szintén elektromos Nissan Leaf ugyanott 23 790 euró (7,03 millió) lízingelt akkumulátorral, míg ha tulajdonos megveszi az akksit, 29 690 eurót (8,78 millió) kell fizetnie.

A VW autóját 82 LE, illetve 210 Nm nyomatékra képes villanymotor mozgatja. 12,4 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órára, a végsebessége pedig 130 km/óra. Egyetlen feltöltéssel 160 kilométernyi utat tud megtenni.

Bár az ára horribilis, de használni már olcsó az elektromos up!-ot, hiszen a Volkswagen közlése szerint mindössze 3 euró költséggel (887 forint) tehető meg száz kilométer, vagyis kb. két és félszer kevesebből, mint egy hagyományos modellel.

Kommentek

  • ,L Rómeo

    ez joban megéri mer kiseb!
    ez a jövő az megegy gyenge probba!
    de mijér is hasonlittyák össze egy harakirivel?
    egy makiszusival?

  • Barca

    Ez egy kudarca ítélt technológiáért, ami még gyerekcipőben is van irdatlan drága! Az elektromos autók jövője közel sem biztosított, néhány igen egyszerű tény (amit még senki sem tudott cáfolni):

    1. Az áramot amivel a kocsi megy döntően fosszilis energiahordozókból nyerik, abszolút nem tiszta forrás, sőt egy tanulmány szerint 60-70g 100km-kénti emisszió, ami alig jobb a mai csúcs dízelek hibridek környezet terhelésénél!

    2. Az áram hiánycikk euróba, amerika, kína és számos más fejlett régióban, egyszerűen lehetetlen annyi áramot termelni ami lefedné (az egyébként pazarló áramfogyasztású) autókat. Nemsokára egyébként is gondba lesz az elektromos szektor, szintén egy tanulmány szerint megújuló energiából lefedni az autók, és háztartások igényeit meg 10xezné az áram árát!

    3. Az akkumulátorok jelenleg forradalomra várnak, mert jelenleg autók mozgatására teljesen alkalmatlanok. A Tesla pl 500 km hatótávot ígér, de miután nincs szabályozva az elektromos autók hatótáv mérése ezt a gyár úgy képzeli, hogy 90km/h sík úton :)… azért ez egy budai dombos dugós délután bőven 100km redukálható, ami nem lenne baj, ha 5 perc alatt megtankolhatnánk, csak hát nincs hol, és kiépíteni töltőhálózatot pénz, de még ha lenne is nincs 2-3 óránk egy töltésre!

    4. Természetesen vannak elektromos autók, azonban a nagy gyártók rendre megbukottnak tekintik a dolgot, és pénzüket más fejlesztési területekbe kezdik ölni (az üzemanyag óriás vállaltokkal együtt) gáz, bio üzemanyag, és hibrid hajtás. Valószínűleg ők jobban ismerik a jövőt nálunk kár velük vitatkozni, mert ők is szablyák meg azt. Persze a kínálatot nem, és ezért lesz is egy-két hülye aki vesz 8 millióért egy kudarcot, de mindig is voltak hülyék! Ez nem több, mint amikor valaki 6literes hummival belvárosban kocsizik, ő is egy hülye aki az autógyártás kudarcára élvezkedik, csak a másik irányba teszi pont.

  • ,L Rómeo

    más belebukik de vw eben is megveri és megalázza szarrá tiporja az elenfeleit mint vw phaetonnal.
    mer vezető teknika eszt a jövőautót is anyiér tuggya adni mind a nissan az elmaradot szarrját ami csunya is.
    hibridben meg toyotát alászta meg az xl1-el, szerintem teli lesz vele az utcakép nemsokára.

  • PluginHibrid

    “A Tesla pl 500 km hatótávot ígér, de miután nincs szabályozva az elektromos autók hatótáv mérése ezt a gyár úgy képzeli, hogy 90km/h sík úton :)… azért ez egy budai dombos dugós délután bőven 100km redukálható,”

    Tapasztalatból írod ???

    Valósághoz semmi köze….

    Lehet, hogy itt a százezer kézbe hazájában soha nem lesz alternatíva, de nyugatabbra simán…

    Ez a Tény !!!!

  • Liverpool87

    Opel Ampera!:)

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga lett a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.