Terepre megy az Opel Insignia kombi

Nagyobb hasmagasság, összkerékhajtással

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 16.00

Az őszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az Insignia Country Tourer, az Insignia kombi terepcsomagos kiadása. Két centivel emelték meg az autó hasmagasságát.

Terepjárónak nem nevezhetők, de az alapmodelleknél kétségkívül praktikusabbak a terepcsomagos, emelt hasmagasságú kombik. Az elmúlt években kifejezetten népszerű lett a kategória, amelyben hamarosan az Opel Insignia is megjelenik.

Az Insignia Country Tourer az őszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, de a hivatalos képeket már most nyilvánosságra hozták róla. A műfaj alapszabályainak megfelelően emeltek az autó hasmagasságán, két centivel került távolabb a földtől, az érzékeny részek fekete műanyagborítást kaptak. A kipufogó duplacsövű.

A Country Tourer simán átküzdi magát néhány kisebb akadályon, megkapta ugyanis az Opel elektronikus vezérlésű Haldex összkerékhajtási rendszerét, amelyhez részlegesen önzáró differenciálmű is kapcsolódik. Az útviszonyoktól függően 0-100 százalék között tetszőlegesen alakulhat az egyes tengelyekre jutó nyomaték aránya.

A terepes Insignia a 250 lóerős, 400 Nm csúcsnyomatékú kétliteres turbós benzines mellett rendelhető a 163 lóerős, kétliteres dízellel (350 Nm), illetve ugyanennek a motornak a 195 lóerős, duplaturbós (400 Nm) változatával is. A benzines és a szimplaturbós dízel hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata váltóval párosítható, a duplaturbóshoz nincs kézi váltós opció.

Az autóra a frankfurti bemutatót követően, szeptember 10-től vesznek fel rendeléseket.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.