Komolyodik az Opel Insignia

Prémium irányba mozdul

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 10.05

Jobb minőség, új motorok, célszerűbb kezelhetőség, elegáns stílusjegyek: szeptemberben érkezik az új Opel Insignia.

Mindig jó látni, amikor egy autógyártó a kritikákat meghallgatva fejleszti tovább egy típusát. Így van ez a 2009. Év Autójával, az Opel Insigniával is, amelyet a jelek szerint nem csak modernizáltak, de néhány szubjektív módon idegesítő tulajdonságától is megszabadítottak. 

A külső dizájn egyértelműen felismerhető maradt, de nagyobb hűtőmaszkjával, átrajzolt fényszóróival, dinamikus kontúrú ködfényházaival komolyabbnak, felnőttebbnek hat az autó. A farrészt ugyanígy átdolgozták, ahogy a hűtőmaszk, a hátsó krómcsík is mélyebbre költözött, az új belső szerkezetű kombinált zárófényekben LED-ek világítanak. 
Amilyen finomak a külsőt érintő változások, olyan mélyre ható módon alakult át a szeptemberben, Frankfurtban debütáló autó beltere, pontosabban annak kezelőfelülete. A korábbi, nehezen átlátható gombtenger helyére minimális számú fizikai kapcsoló került, a hiányzó funkciók a nagyméretű érintőképernyőről vagy az ahhoz tartozó, a padlókonzolon elhelyezett, szintén érintésérzékeny, ráadásul kézirás-felismerésre is alkalmas egér-felületről vezérelhetők. 
A 8 colos képátlójú monitor menüjében kedvencek képernyőket állíthatunk be, így még gyorsabb az egyes funkciók elérése. 

Nagyságrendekkel egyszerűbbnek tűnik a kezelhetőség. A képernyő érintésérzékeny

A konkrét autóipari fejlesztések élén a megújult motorkínálat áll. A 2,0 literes CDTI erőforrás 120 vagy 140 lóerős kivitelben választható, CO2-kibocsátása 100 g/km alatt marad; a 3,7 literes átlagfogyasztást váratlan fürgeséggel párosítja a motor. Az azonos lökettérfogatú biturbó dízel 195 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud. 
A benzines fronton két új, közvetlen befecskendezéses turbómotorral találkozunk. A 2,0 literes verzió 250, az 1,6-os 170 lóerőt tud; előbbihez összkerékhajtás is kérhető. A kínálatot gazdagítja még a 140 lovas 1.4 LPG, 7,6 l/100km fogyasztással. 
A kibővített motorpaletta mellett az Insignia futóműve is átalakult; a lengéscsillapítókat, stabilizátorokat és kormányművet érintő módosulás elsősorban a zaj- és rezgéskomfort javítását célozta.

Kommentek

  • mtbe

    szebb lett

  • passatcctdi

    szerintem nem. Az elözönek volt karaktere, ennek az újnak inkább olyan chevy-s lelke lett, pláne belülröl. Ráadásul a futómüállitó, tolatóradart kapcsoló gombok túl magasra kerültek. Eddig pont el lehetett érni menet közben ezeket a billentyüket.

  • DTF

    Amit lepakoltak a műszarfalról (Gombok), azokat rátették a kormányra. ennyi gombot egy kormányon!!!

  • zoldfulu2000

    “opeltelenítették”, előnyére vált. Nincs már benne az a bumfordiság…

  • v_johny

    zoldfulu2000:

    Csak azért mert a lámpák formája egy picit módosult, a hűtőmaszk picit nagyobb lett, de az autó sziluettje alapjában egy cseppet sem változott, attól már nem “bumfordi”?

  • zoldfulu2000

    De, egy két apróság is sokat jelent. Jó példa az Audi A4 B6 és faclift B7. A különbség egy pict átrajzolt lámpa de mennyivel dinamikusabb a B7 formája. De korábban a B3 és B4 is hatalmasat változott pedig csak a lámpa és a hűtőmaszk változott…

    Lehet hogy élőben nem lessz ennyire drámai, de a képeken sokkal jobban mutat az új insigna.

  • v_johny

    zoldfulu2000:

    Szerintem a képek alapján pont az körvonalazódik, hogy nem nyúltak annyira hozzá a Facelift során mint az általad említett Audi-k esetében. Szerintem ez max annyi differencia a megjelenésben mint anno a Focus MkII (rendőrautó generáció) esetében történt. Frissebbnek hat(ott) ugyan de élőben nem számottevő. Ott is igazából csak a lámpákhoz, az első lökösökhöz, és a motorháztető éléhez nyúltak hozzá. Az autó formája és megjelenése ettől semmit nem változott. Majd meglátjuk hogy élőben mit mutat…

  • zoldfulu2000

    Szeritnem az B6/B7 esetében kb pont ennyi változott. De itt nem is a %ról van szó hanem a hatásról. A B7 is csak egy nyúlványt kapott oldalra a lámpabúrán, mégis mennyivel jobb lett…

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.