Mindig jó látni, amikor egy autógyártó a kritikákat meghallgatva fejleszti tovább egy típusát. Így van ez a 2009. Év Autójával, az Opel Insigniával is, amelyet a jelek szerint nem csak modernizáltak, de néhány szubjektív módon idegesítő tulajdonságától is megszabadítottak. 

A külső dizájn egyértelműen felismerhető maradt, de nagyobb hűtőmaszkjával, átrajzolt fényszóróival, dinamikus kontúrú ködfényházaival komolyabbnak, felnőttebbnek hat az autó. A farrészt ugyanígy átdolgozták, ahogy a hűtőmaszk, a hátsó krómcsík is mélyebbre költözött, az új belső szerkezetű kombinált zárófényekben LED-ek világítanak. 
Amilyen finomak a külsőt érintő változások, olyan mélyre ható módon alakult át a szeptemberben, Frankfurtban debütáló autó beltere, pontosabban annak kezelőfelülete. A korábbi, nehezen átlátható gombtenger helyére minimális számú fizikai kapcsoló került, a hiányzó funkciók a nagyméretű érintőképernyőről vagy az ahhoz tartozó, a padlókonzolon elhelyezett, szintén érintésérzékeny, ráadásul kézirás-felismerésre is alkalmas egér-felületről vezérelhetők. 
A 8 colos képátlójú monitor menüjében kedvencek képernyőket állíthatunk be, így még gyorsabb az egyes funkciók elérése. 

Nagyságrendekkel egyszerűbbnek tűnik a kezelhetőség. A képernyő érintésérzékeny

A konkrét autóipari fejlesztések élén a megújult motorkínálat áll. A 2,0 literes CDTI erőforrás 120 vagy 140 lóerős kivitelben választható, CO2-kibocsátása 100 g/km alatt marad; a 3,7 literes átlagfogyasztást váratlan fürgeséggel párosítja a motor. Az azonos lökettérfogatú biturbó dízel 195 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud. 
A benzines fronton két új, közvetlen befecskendezéses turbómotorral találkozunk. A 2,0 literes verzió 250, az 1,6-os 170 lóerőt tud; előbbihez összkerékhajtás is kérhető. A kínálatot gazdagítja még a 140 lovas 1.4 LPG, 7,6 l/100km fogyasztással. 
A kibővített motorpaletta mellett az Insignia futóműve is átalakult; a lengéscsillapítókat, stabilizátorokat és kormányművet érintő módosulás elsősorban a zaj- és rezgéskomfort javítását célozta.