Komolyodik az Opel Insignia

Prémium irányba mozdul

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 10.05

Jobb minőség, új motorok, célszerűbb kezelhetőség, elegáns stílusjegyek: szeptemberben érkezik az új Opel Insignia.

Mindig jó látni, amikor egy autógyártó a kritikákat meghallgatva fejleszti tovább egy típusát. Így van ez a 2009. Év Autójával, az Opel Insigniával is, amelyet a jelek szerint nem csak modernizáltak, de néhány szubjektív módon idegesítő tulajdonságától is megszabadítottak. 

A külső dizájn egyértelműen felismerhető maradt, de nagyobb hűtőmaszkjával, átrajzolt fényszóróival, dinamikus kontúrú ködfényházaival komolyabbnak, felnőttebbnek hat az autó. A farrészt ugyanígy átdolgozták, ahogy a hűtőmaszk, a hátsó krómcsík is mélyebbre költözött, az új belső szerkezetű kombinált zárófényekben LED-ek világítanak. 
Amilyen finomak a külsőt érintő változások, olyan mélyre ható módon alakult át a szeptemberben, Frankfurtban debütáló autó beltere, pontosabban annak kezelőfelülete. A korábbi, nehezen átlátható gombtenger helyére minimális számú fizikai kapcsoló került, a hiányzó funkciók a nagyméretű érintőképernyőről vagy az ahhoz tartozó, a padlókonzolon elhelyezett, szintén érintésérzékeny, ráadásul kézirás-felismerésre is alkalmas egér-felületről vezérelhetők. 
A 8 colos képátlójú monitor menüjében kedvencek képernyőket állíthatunk be, így még gyorsabb az egyes funkciók elérése. 

Nagyságrendekkel egyszerűbbnek tűnik a kezelhetőség. A képernyő érintésérzékeny

A konkrét autóipari fejlesztések élén a megújult motorkínálat áll. A 2,0 literes CDTI erőforrás 120 vagy 140 lóerős kivitelben választható, CO2-kibocsátása 100 g/km alatt marad; a 3,7 literes átlagfogyasztást váratlan fürgeséggel párosítja a motor. Az azonos lökettérfogatú biturbó dízel 195 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud. 
A benzines fronton két új, közvetlen befecskendezéses turbómotorral találkozunk. A 2,0 literes verzió 250, az 1,6-os 170 lóerőt tud; előbbihez összkerékhajtás is kérhető. A kínálatot gazdagítja még a 140 lovas 1.4 LPG, 7,6 l/100km fogyasztással. 
A kibővített motorpaletta mellett az Insignia futóműve is átalakult; a lengéscsillapítókat, stabilizátorokat és kormányművet érintő módosulás elsősorban a zaj- és rezgéskomfort javítását célozta.

Kommentek

  • mtbe

    szebb lett

  • passatcctdi

    szerintem nem. Az elözönek volt karaktere, ennek az újnak inkább olyan chevy-s lelke lett, pláne belülröl. Ráadásul a futómüállitó, tolatóradart kapcsoló gombok túl magasra kerültek. Eddig pont el lehetett érni menet közben ezeket a billentyüket.

  • DTF

    Amit lepakoltak a műszarfalról (Gombok), azokat rátették a kormányra. ennyi gombot egy kormányon!!!

  • zoldfulu2000

    “opeltelenítették”, előnyére vált. Nincs már benne az a bumfordiság…

  • v_johny

    zoldfulu2000:

    Csak azért mert a lámpák formája egy picit módosult, a hűtőmaszk picit nagyobb lett, de az autó sziluettje alapjában egy cseppet sem változott, attól már nem “bumfordi”?

  • zoldfulu2000

    De, egy két apróság is sokat jelent. Jó példa az Audi A4 B6 és faclift B7. A különbség egy pict átrajzolt lámpa de mennyivel dinamikusabb a B7 formája. De korábban a B3 és B4 is hatalmasat változott pedig csak a lámpa és a hűtőmaszk változott…

    Lehet hogy élőben nem lessz ennyire drámai, de a képeken sokkal jobban mutat az új insigna.

  • v_johny

    zoldfulu2000:

    Szerintem a képek alapján pont az körvonalazódik, hogy nem nyúltak annyira hozzá a Facelift során mint az általad említett Audi-k esetében. Szerintem ez max annyi differencia a megjelenésben mint anno a Focus MkII (rendőrautó generáció) esetében történt. Frissebbnek hat(ott) ugyan de élőben nem számottevő. Ott is igazából csak a lámpákhoz, az első lökösökhöz, és a motorháztető éléhez nyúltak hozzá. Az autó formája és megjelenése ettől semmit nem változott. Majd meglátjuk hogy élőben mit mutat…

  • zoldfulu2000

    Szeritnem az B6/B7 esetében kb pont ennyi változott. De itt nem is a %ról van szó hanem a hatásról. A B7 is csak egy nyúlványt kapott oldalra a lámpabúrán, mégis mennyivel jobb lett…

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.