Komolyodik az Opel Insignia

Prémium irányba mozdul

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 10.05

Jobb minőség, új motorok, célszerűbb kezelhetőség, elegáns stílusjegyek: szeptemberben érkezik az új Opel Insignia.

Mindig jó látni, amikor egy autógyártó a kritikákat meghallgatva fejleszti tovább egy típusát. Így van ez a 2009. Év Autójával, az Opel Insigniával is, amelyet a jelek szerint nem csak modernizáltak, de néhány szubjektív módon idegesítő tulajdonságától is megszabadítottak. 

A külső dizájn egyértelműen felismerhető maradt, de nagyobb hűtőmaszkjával, átrajzolt fényszóróival, dinamikus kontúrú ködfényházaival komolyabbnak, felnőttebbnek hat az autó. A farrészt ugyanígy átdolgozták, ahogy a hűtőmaszk, a hátsó krómcsík is mélyebbre költözött, az új belső szerkezetű kombinált zárófényekben LED-ek világítanak. 
Amilyen finomak a külsőt érintő változások, olyan mélyre ható módon alakult át a szeptemberben, Frankfurtban debütáló autó beltere, pontosabban annak kezelőfelülete. A korábbi, nehezen átlátható gombtenger helyére minimális számú fizikai kapcsoló került, a hiányzó funkciók a nagyméretű érintőképernyőről vagy az ahhoz tartozó, a padlókonzolon elhelyezett, szintén érintésérzékeny, ráadásul kézirás-felismerésre is alkalmas egér-felületről vezérelhetők. 
A 8 colos képátlójú monitor menüjében kedvencek képernyőket állíthatunk be, így még gyorsabb az egyes funkciók elérése. 

Nagyságrendekkel egyszerűbbnek tűnik a kezelhetőség. A képernyő érintésérzékeny

A konkrét autóipari fejlesztések élén a megújult motorkínálat áll. A 2,0 literes CDTI erőforrás 120 vagy 140 lóerős kivitelben választható, CO2-kibocsátása 100 g/km alatt marad; a 3,7 literes átlagfogyasztást váratlan fürgeséggel párosítja a motor. Az azonos lökettérfogatú biturbó dízel 195 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud. 
A benzines fronton két új, közvetlen befecskendezéses turbómotorral találkozunk. A 2,0 literes verzió 250, az 1,6-os 170 lóerőt tud; előbbihez összkerékhajtás is kérhető. A kínálatot gazdagítja még a 140 lovas 1.4 LPG, 7,6 l/100km fogyasztással. 
A kibővített motorpaletta mellett az Insignia futóműve is átalakult; a lengéscsillapítókat, stabilizátorokat és kormányművet érintő módosulás elsősorban a zaj- és rezgéskomfort javítását célozta.

Kommentek

  • mtbe

    szebb lett

  • passatcctdi

    szerintem nem. Az elözönek volt karaktere, ennek az újnak inkább olyan chevy-s lelke lett, pláne belülröl. Ráadásul a futómüállitó, tolatóradart kapcsoló gombok túl magasra kerültek. Eddig pont el lehetett érni menet közben ezeket a billentyüket.

  • DTF

    Amit lepakoltak a műszarfalról (Gombok), azokat rátették a kormányra. ennyi gombot egy kormányon!!!

  • zoldfulu2000

    “opeltelenítették”, előnyére vált. Nincs már benne az a bumfordiság…

  • v_johny

    zoldfulu2000:

    Csak azért mert a lámpák formája egy picit módosult, a hűtőmaszk picit nagyobb lett, de az autó sziluettje alapjában egy cseppet sem változott, attól már nem “bumfordi”?

  • zoldfulu2000

    De, egy két apróság is sokat jelent. Jó példa az Audi A4 B6 és faclift B7. A különbség egy pict átrajzolt lámpa de mennyivel dinamikusabb a B7 formája. De korábban a B3 és B4 is hatalmasat változott pedig csak a lámpa és a hűtőmaszk változott…

    Lehet hogy élőben nem lessz ennyire drámai, de a képeken sokkal jobban mutat az új insigna.

  • v_johny

    zoldfulu2000:

    Szerintem a képek alapján pont az körvonalazódik, hogy nem nyúltak annyira hozzá a Facelift során mint az általad említett Audi-k esetében. Szerintem ez max annyi differencia a megjelenésben mint anno a Focus MkII (rendőrautó generáció) esetében történt. Frissebbnek hat(ott) ugyan de élőben nem számottevő. Ott is igazából csak a lámpákhoz, az első lökösökhöz, és a motorháztető éléhez nyúltak hozzá. Az autó formája és megjelenése ettől semmit nem változott. Majd meglátjuk hogy élőben mit mutat…

  • zoldfulu2000

    Szeritnem az B6/B7 esetében kb pont ennyi változott. De itt nem is a %ról van szó hanem a hatásról. A B7 is csak egy nyúlványt kapott oldalra a lámpabúrán, mégis mennyivel jobb lett…

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.