Nem akármilyen erődemonstrációt tart a Frankfurti Autószalonon az Audi, három új sportmodellt lepleznek le egyszerre. Elkészült az Audi S6, S7 és S8 is, ráadásul az S6-ból válaszható szedán és kombi is. Ami összeköti a három mmodellt, az a nagyon hasonló motor és erőátvitel.


Míg korábban az S6 és S8 modellekben V10-es motor dolgozott, most mindhárom modellbe új fejlesztésű V8-as motor kerül. A 4,0 literes duplaturbós motor az S6 és S7 modellekben 420 lóerős, maximális nyomatéka itt 550 Nm. Ezzel az S6 4,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, míg az S6 Avantnak és az S7-nek 0,1 másodperccel több kell hozzá.

Végsebességük azonos, elektronikusan korlátozva 250 km/óra. Szabvány szerinti fogyasztásuk tíz liter alatti, az S6 elődjével szemben 25 százalékkal kevesebbet, 9,7 liter benzint kíván. Ez annak fényében igazán remek, hogy több mint 1,8 tonnát nyomnak az autók.

4,0 TFSI felirat szerepel az S8 motorján is, de ez a változat komolyabb ménest birtokol. Teljesítménye 520 lóerő, maximális nyomatéka pedig eléri a 650 Nm-t. Nem is meglepő, hogy 4,2 másodperc után már százzal száguld a korábban álló autó. Az Autobahnon azonban az S8 sem tud elhúzni, 250-nél letiltja az elektronika.


Miközben a korábbi 5,2-es motorral szerelt S8-hoz képest az új 70 lóerővel erősebb, fogyasztása 23 százalékkal csökkent. Az előd 13,2 litert benzint fogyasztott átlagosan, a mostani beéri 10,2-del is. A takarékosság nemcsak a kisebb hengerűrtartalomból ered, mindhárom modellt start&stop rendszerrel szerelik, de nemcsak piros lámpánál állva kapcsol ki a motor, már részterhelés mellett is csökkentett négyhengeres működésre vált a vezérlés.

Természetesen mindhárom változat állandó összkerékhajtással készül, ráadásul önzáró központi differenciálmű küldi a nyomatékot a kerekekhez. Az S6 és S7 sebességváltója hétfokozatú duplakuplungos automata, míg az S8-ba nyolcsebességes tiptronic kerül.

Szériafelszereltség az adaptív légrugós sportfutómű, amely képes megőrizni a kényelmet, de ha szükséges, bekeményít, változtatja a csillapítást és lesüllyeszti a karosszériát. A csillapításban öt előre beállított feszesség közül csemegézhet a vezető. A fékrendszerben alapesetben acél tárcsák dolgoznak, de felárért karbon-kerámia elemek is elérhetők.


Elődeikhez hasonlóan fémszínű külső visszapillantóikról lehet leghamarabb azonosítani az S-modelleket, de természetesen az egyedi lökhárítók és 19-20 colos keréktárcsák, látványos kipufogók sem maradnak el.  Az utastérben sportülések, sportkormány, rozsdamentes acél pedálok és még több fémes betét fogadja az utasokat. Persze az S-modellekhez is kérhető fabetét, ha azt szeretne az ügyfél.

Nem hiányzik az Auditól megszokott vezetéssegítő rendszerek arzenálja: sávtartó, távolságtartó, éjjellátó, fáradságra figyelmeztető rendszerekkel, parkoló asszisztenssel tehető biztonságosabbá az autózás.
Azért, hogy különösen csendes legyen az autók utastere, az Audi is beveti a Lexusnál már használt technikát, azaz egy beépített mikrofon figyeli a zajokat, és ha szükséges ellentétes hangot küld a hangszórókból, hogy kizárja a kellemetlen háttérzajt. Persze a milliókért beépített, 1400 wattos Bang&Olufsen hifiből igazi muzsika is szólhat.

Bár két hét múlva leleplezi az Audi az új S-modelleket, azok forgalmazása csak 2012 elején indul. Addig is lehet álmodozni a lottóötös megnyeréséről.