Július óta tudjuk, hogy ősszel érkezik az új Mercedes SLK csúcsmodellje. AZ SLK 55 AMG V8-as motorját egy hónapja már részletesen megismerhettük, most a hozzá tartozó körítést is felfedte a márka.


A kétüléses roadsterbe 5,5 literes motor kerül, amely 62 lóerővel erősebb, mint hasonló motorral szerelt elődje, 422 lóerős. Ezzel párhuzamosan a maximális nyomaték 510 Nm helyett már 540 newtonméter.

Ám ezúttal nem is a teljesítményhajszolás lehetett a fő szempont, hiszen a legnagyobb sikert az üzemanyag-takarékosság terén érték el a fejlesztők. 30 százalékkal fogyaszt kevesebbet az új SLK 55 AMG, mint elődje, ami száz kilométerenként 3,5 litert jelent. Az új modell átlagfogyasztása így a szabvány szerint 8,5 liter/100 km. Ebben nemcsak a motorleállítós start&stop rendszernek van szerepe, de a Forma-1-ben is használt hengersor-lekapcsolásnak is. Egyenletes haladás mellett csak négy henger üzemel.


Ugyanakkor a dinamika fejlődött, hiszen a korábbinál is rövidebb idő alatt, 4,6 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órás sebességet. A végsebessége sem változott, hiszen ezt a modellt is megállítja 250 km/óránál az elektronika. Azt egyelőre nem közölték, hogy az AMG vezetői tréningjét elvégzőknek kiiktatott korlátozás nyomán milyen tempóra képes a sportkocsi.

Természetesen a kormánymű, a felfüggesztés, a fékek és a hétfokozatú automata sebességváltó is az AMG modellhez illően sportosabb az átlagnál, ahogy a menetstabilizálónak is van az off és on mellett egy játékos állása. Ha azonban valaki nemcsak a név miatt veszi az AMG-t, azaz szeretné és ki is tudja használni a motor erejét, annak lehetősége van kompozit féktárcsákkal, önzáró differenciálművel és különösen feszes futóművel is felszereltetni az autót.  

Ahogy illik, a külső is elárulja, micsoda erő lakozik az SLK-ban. Főként a diffúzor és a négy krómozott kipufogóvég mutat ütősnek, de az első lökhárító és 18 colos felnik sem hétköznapiak. Az AMG modell egyes részleteit pedig az exkluzivitás jegyében feketére fényezik, így a fényszórók belső részeit és a hűtőmaszk és lökhárító részleteit is. Az utastér luxuskivitelű, az ülések és az ajtók mellett a műszerfalat is bőr borítja, a karbon, illetve zongoralakk díszítésekkel a sportosság is jelen van.