Megjelentek az első képek a BMW X1-ről, amelyen leplezetlenül látható a kocsi. A gyári bemutató előtt kiszivárgott képek elárulják, a bajor gyár egy az egyben a tanulmányautót vezeti át sorozatgyártásba.

Bár X1-nek hívják, nem sok köze van az Egyes sorozathoz, ez csak azt jelzi, hogy az X-modellek közül a legkisebb. 4,4 méteres hosszával nagyjából tíz centivel rövidebb az X3-asnál, de tengelytávolsága (2760 mm) csak 35 milliméterrel kisebb.

Tipikus BMW, hosszú orr, hátra tolt fülke

Tipikus BMW, hosszú orr, hátra tolt fülke


Igazán érdekesek az autó arányai, mert oldalról ugyan egy kombira hasonlít, de míg a hátsó túlnyúlás sportosan rövid, az X1 orra kiemelkedően hosszú, akár a Hetes BMW esetében. Az autó terepjárósságát nemcsak az emelet hasmagasság, de a fekete koptató csíkok és ezüstszínű védőlemeznek látszó elemek is fokozzák. Az X1 lámpái a Hetes és az 5 GT-ére hasonlít.

A kiszivárgott hírek szerint ötféle motorral indul a gyártás, amelyek közül három dízel. A belépőmodell a 2,0 literes motorral szerelt xDrive18i. A 143 lóerős benzinmotorral azonos teljesítményt nyújt a leggyengébb dízel variáns, az xDrive18d. Utóbbi ugyanúgy 2,0 literes motort takar, xDrive20d és az Drive23d, előbbi 177 utóbbi 204 lóerőt tud. A kínálat csúcsán az xDrive28i modell áll, amelyben 3,0 literes

Ötajtós

Ötajtós


benzinmotor szerepel.

A BMW X1 ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, majd utána rögvest megkezdődik az értékesítése is. A járművet Lipcsében gyártják majd a tervek szerint évi százezres darabszámmal.