Elsősorban a 307-est leváltó új modellen, a 308-ason lesz a hangsúly a Peugeot standján a Frankfurti Autószalonon szeptemberben. A hagyományos három és ötajtós modellek mellett azonban feltűnik egy harmadik kivitel is a 308-asból, mégpedig egy Coupé.

Nem véletlen a 308 RC Z tanulmány kiállítása, az a várhatóan jövő tavasszal piacra kerülő 308 CC (fémtetős kabrió) hírnöke. Mialatt a jármű hosszúsága megegyezik a ferdehátúval, 25 milliméterrel szélesebb annál. A mindössze 1,32 méter magas sportkocsi csupán 1200 kilogramm, amit úgy értek el, hogy több elemet alumíniumból, a hátsó üveget – a versenyautóknál megszokott módon – polikarbonátból, egyes karosszériaelemeket pedig szénszálas anyagból készítették el


Bár tipikus Peugeot a 308 RC Z, de felfedezhetünk hasonlóságot az Audi TT és Nissan 350 Z modellekkel. Az autó izgalmas megjelenéséhez jelentősen hozzátartoznak a masszív sárvédőívek, illetve a 19 colos felnik, de igen mutatós az erősen eső tetőív is.

A kocsi orrában a BMW-vel fejlesztett 1,6-os turbómotor dolgozik, de a sorozatgyártású kivitelhez képest jelentősen megemelt teljesítménnyel. Míg ott maximum 175 lóerőt teljesít, itt 218-at tud. Nem meglepő, hogy 7 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, míg a végsebessége eléri a 235 km/órát. Ehhez mérten az átlagfogyasztása kifejezetten kedvező, csak 6,7 liter 100 kilométerenként, ami elsősorban a kis önsúlynak köszönhető.