Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45
Az év talán legnehezebb versenye következik a Ferrari számára. Monzában a Ferrari szurkolók előtt kellene bizonyítaniuk.

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Kanadai Nagydíj

Futam: 2015. 06 07.

Péntek / 2015.06.05
1. szabadedzés
2. szabadedzés
Szombat / 2015.06.06
3. szabadedzés
időmérő edzés
Vasárnap / 2015.06.07
Futam

Kíváncsi vagy, mennyit lehet autózni egyetlen liter benzinnel?

Shell Eco-marathon 2015, Hollandia, Rotterdam

Emelik az üzemanyagok árát, nem kicsit

Az elmúlt hetek nyugalmát követően - már ami az üzemanyagár-változásokat érinti - péntektől újabb áremelkedés jön a kutakon.

F1: Grosjean szándékosan küldte falnak Verstappent?

A Monacói Nagydíjon csúnya ráfutásos balesetet szenvedő Max Verstappen azt állítja, hogy az előtte haladó Romain Grosjean szándékosan ...

Hat rendőr halt meg balesetben

Összesen 14 030 rendőrségi gépjármű szenvedett balesetet 2010. január és 2015. március között, ezek során 162 rendőr sérült meg ...


Mercedes-hibrid félezer lóerővel

A hibrid technológia sem tabu a tuning világában: a Brabus a Mercedes benzin-elektromos zászlóshajóját vette kezelésbe.


Villeneuve: Gáz, ha az F1 a szurkolókra hallgat

A korábbi világbajnok Jacques Villeneuve szerint veszélyes kikérni a szurkolók véleményét a Forma-1 reformjával kapcsolatban.


1
Felszámoltak egy nagy autós bűnbandát

Felszámoltak egy nagy autós bűnbandát

Lopott autók alkatrészeivel üzletelő bűnözőket fogtak el a Békés megyei rendőrök. A több európai országra kiterjedő bűnügyben ...


F1: Szigorítanak az első szárnyak ellenőrzésén

Az FIA ismét arra gyanakszik, hogy egy vagy több csapat trükközik az első szárnyakkal. Azonnali hatállyal szigorítják az ellenőrzéseket. ...


Szinte gyártásra kész a Mercedes C-kupé

Az erősen álcázott példányok helyett immár minimális fedőöltözetben róják tesztkilométereiket a C-osztály kétajtós kiadásának ...


F1: Folytatódik a motorhangosítás

Bár a tavaly bevezetett turbós V6-os hibrid erőforrások már idén is jobban szólnak, hamarosan újabb lépés következhet a Forma-1-es ...


2
Ez az

Ez az "elütött" gyalogos taníthatná a műesés alattomos tudományát

Ezen a videón garantáltan felbosszantod magad. Az autós lépésben haladva meglökött egy gyalogost, aki iszonyatos cirkuszt rendezett. ...


Fidel Castro Ikarusai

Néhány évtizeddel ezelőtt Kuba százszámra vette a magyar buszokat, melyekre aztán más márkanév került. Ismerős, ugye?


F1: Rosbergnek a neje a kabalája

Nico Rosberg a barcelonai és monte-carlói győzelmek után úgy véli, várandós felesége a kabalája, így szeretné, ha a további futamokon ...


Elkészült az egymilliomodik Mazda CX-5

A Mazda elérte az egymilliós darabszámot a CX-5 szabadidő-autóval. Négy év sem kellett hozzá.


Hogyan légy instant lúzer egy Corvette-tel?

Tanulságos 15 másodperc következik, egy vadonatúj Covette Z06-ossal és egy pórul járt sofőrrel a főszerepben.