Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

KÖVETKEZŐ FUTAM

Magyar Nagydíj

Futam: 2014. 07 27. 14:00

Péntek / 2014.07.25
1. szabadedzés10:00
2. szabadedzés14:00
Szombat / 2014.07.26
3. szabadedzés11:00
időmérő edzés14:00
Vasárnap / 2014.07.27
Futam14:00

PILÓTÁK

F1: Jó ritmus nélkül véged Mogyoródon

Nico Hülkenberg zsinórban tíz pontszerzés után érkezik a Force Indiával a Magyar Nagydíjra, a német pilóta szerint van esély ...

F1: Nem könnyű jól menni a Hungaroringen

A Sauber mindkét pilótája szerint különleges a Magyar Nagydíjnak otthont adó mogyoródi pálya. A csapat nehezen tudja megjósolni ...

F1: A Ferrarinak nagyon kell Räikkönen

A Ferrari csapatfőnöke szerint a jelenleg siralmas szériát produkáló Kimi Räikkönen megtartása nagyon is fontos az alakulat számára. ...

F1: Hamiltonnak terápia kell a Magyar Nagydíjra

A hockenheimi időmérős baleset után Lewis Hamilton kezelésre szorul. Az év végén, a duplapontos szezonzáró után ennél több is ...

35
F1: Ki mit tud Magyarországon?

F1: Ki mit tud Magyarországon?

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...


Mikrochipet ültetnek Schumacherbe?

Michael Schumacher néhány héten belül hazatérhet, a felépülését pedig elektromos kerekesszékkel és akár mikorchip beültetésével ...


F1: Életeket kockáztattak Rosbergért?

Lewis Hamilton szerint is gyanús, hogy a Német Nagydíjon nem küldték be a biztonsági autót, amikor Adrian Sutil Sauberje keresztbe ...


F1: Räikkönennek kezd tetszeni a Ferrari

Noha Kimi Räikkönen újabb pont nélküli futamot zárt Németországban, a finn egyre elégedettebb az F14 T viselkedésével.


F1: Megúszta az óvást a Mercedes

Két csapat is óvást fontolgatott a Mercedes ellen amiatt, hogy a csapat a parc fermé-időszakban más gyártmányúra cserélte a féktárcsákat ...


Schumachert hamarosan hazaviszik?

Svájci sajtóértesülés szerint Michael Schumacher rehabilitációja hamarosan a család otthonában folytatódhat.


5
F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

A hétvégén immár 29. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. Történeti áttekintés, pályaadatok, ...


F1: Alonso Räikkönenre mutogat

Fernando Alonso nem titkolja, hogy elégedetlen Kimi Räikkönen eredményeivel, többet vár a csapattársától.


Lauda: Szar a McLaren, szar a Ferrari

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda két korábbi csapatát is leszarozta.


F1: A szerződésről tárgyalnak Hamiltonnal

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, már Lewis Hamiltonnal is tárgyalnak a szerződéshosszabbításról. Az angol pilóta ...


Magyar csapat kellene a Forma-1-be

A Hungaroring Sport Zrt. főnöke, Gyulay Zsolt szerint rendben lehet az idei Magyar Nagydíj nézőszáma, de sokat segítene, ha magyar ...


Kikerülhető a nyári viharkár

A nyaralás a nyugalomról és a biztonságról szóljon, amit autójának a szélsőséges időjárás ellen csak a casco biztosít.