Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek



OLX autó-motor kereső, több mint 40 000 aktív hirdetéssel

KÖVETKEZŐ FUTAM

Ausztrál Nagydíj

Futam: 2015. 03 15.

Péntek / 2015.03.13
1. szabadedzés
2. szabadedzés
Szombat / 2015.03.14
3. szabadedzés
időmérő edzés
Vasárnap / 2015.03.15
Futam

Friss erővel támadnak a Mazdákok

A Mazda egyszerre frissített fel két legfontosabb modelljét. A CX-5 és Mazda 6 apró formai finomításokkal, korszerűbb infotainmenttel ...

Baleset az M3-as kivezetőjén

Baleset történt Budapesten az M3-as autópálya a fővárosból kivezető szakaszán a Szerencs utcánál. Komoly torlódás alakult ki

1
Exkluzív - Nem lesz drága a csajos Suzuki

Exkluzív - Nem lesz drága a csajos Suzuki

Háromféle felszereltséggel, jövő héten kezdődik a Suzuki Vitara értékesítése hazánkban. Kiderítettük az árait, nem lesz drága.

F1: Mindenkinél gyorsabb a Mercedes

Az utolsó barcelonai teszt második napján a Mercedes új csúcsidőt futott, a Red Bull-főnök szerint nagy az előnyük - Rosberg ...


A jórárasított Ferrari

Ma a Ferrarihoz nagyjából 60 millió a beugró, amiért több mint 500 lóerős V8-as motor jár. De milyen lenne, ha a Ferrari is gyártana ...


Erősebb, dögösebb Passat

Nem tartott sokáig az ABT-nek, hogy feljavítsa az új Volkswagen Passatot. Az eredmény magáért beszél.


Gigaösszeget kaszált a Volkswagen

Több mint tízmillió eladott autó és 62 000 milliárdos bevétel ? ilyen évet zárt 2014-ben a Volkswagen. Idénre azonban romló autópiacra ...


3 kerekű roncs az autópályán, részeg sofőrrel

Széttört orral, három kerékkel haladt autópályán a részeg sofőr, de szerencsére nem jutott messzire, lekapcsolták a rendőrök.


Méltó ellenfelet kap a giga-Merci

Az extravagáns brit autóépítész Afzal Kahn eddigi legextrémebb alkotását készül négy, pontosabban hat kerékre állítani. Vezetni ...


Így válik tengeralattjáróvá a luxusautó

Egy amerikai Tesla-tulajdonos jópofa tréfára bukkant autója menürendszerében. Nem ez az első alkalom, hogy a gyár megtréfálja ...


17
Kamionos előzési párbaj az M0-áson

Kamionos előzési párbaj az M0-áson

A két kamionos ádáz csatába kezd az elsőségért, körülbelül százas tempóval az M0-ás körgyűrűn.


F1: Tempót villantott a Merci, áttörés a McLarennél

A második barcelonai teszt második napján a Mercedes először villantotta meg, mit tud gyors körön, Rosberg csúcsot futott. A ...


5
Itt most ki a nagyobb bunkó?

Itt most ki a nagyobb bunkó?

Érdekes eset, és nehéz eldönteni, hogy ki volt a nagyobb bunkó: aki ledudálj az útról a bringást, vagy aki mutogat és nem engedi ...


F1: Felkerült a nevezési listára a Manor Marussia

Az FIA az utolsó pillanatig nyitva hagyta a 2015-ös F1-es nevezési listát, lehetőséget adva a Marussiának, hogy biztosítsa az ...