Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45
Az év talán legnehezebb versenye következik a Ferrari számára. Monzában a Ferrari szurkolók előtt kellene bizonyítaniuk.

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Olasz Nagydíj

Futam: 2015. 09 06. 14.00

Péntek / 2015.09.04
1. szabadedzés10.00
2. szabadedzés14.00
Szombat / 2015.09.05
3. szabadedzés11.00
időmérő edzés14.00
Vasárnap / 2015.09.06
Futam14.00

Ledobja tetejét a Smart

Elődje receptjét követi a Smart Fortwo vászontetős kiadása, de minden szempontból továbbfejlesztették a megoldást.

Megdobálta a tömeg a Google Utcakép-autóját

A Google Maps úgy döntött, megünnepli a spanyolországi paradicsom-fesztivál hetvenedik születésnapját. Rosszul sült el a dolog.

A Gázai övezetben úgy ugrálnak autókon a fiatalok, hogy öröm nézni

Látványos videót készítettek a srácok, akik mozgó autókon nyomják a parkour stílust.

F1: 250 milliós Porschét vett magának a szülinapos Webber

Mark Webber csütörtökön ünnepli a 39. születésnapját, de az ajándékát már szerdán átvette a Porsche zuffenhauseni központjában.

1
Ha 1,2 milliárdos ajándékot veszel a csajodnak, az szerelem?

Ha 1,2 milliárdos ajándékot veszel a csajodnak, az szerelem?

A 750 lóerős, limitált kiadású Lamborghini nem az a tipikus ajándék, amit életed párjának vennél mondjuk Valentin-napra.

F1: Kvjat bebiztosította a jövőjét a Red Bullnál

Danyiil Kvjatnak nem kell aggódnia, szinte biztos, hogy jövőre is marad a Red Bullnál. A csapatfőnök nem akar változtatni.

Autóipari szabványon dolgozik a Nokia

Egységes járműelektronikai adatátviteli szabvány kialakításán dolgozik a Nokia HERE a hálózatra kapcsolt járművek közötti adatmegosztás ...


F1: Chilton is menne az amerikai csapathoz

A Forma-1-ben 2013-14-ben a Marussiánál versenyző Max Chilton szívesen visszatérne a sportágba jövőre beszálló Haasnál, igaz, ...


Tudod mi az a folyadékütés? Pedig kéne!

A főtengely megállt, mert betámasztott a törött hajtókar. A képeken látszik, ahogy a blokk oldalát is átszúrta.


F1: A versenyzők Vettelék mellé álltak

A Forma-1-es versenyzők szakszervezete, a GPDA csatlakozott Nico Rosberg és Sebastian Vettel Pirellit illető kritikáihoz, válaszokat ...


2
Bemutatkoztak Budapest új trolijai

Bemutatkoztak Budapest új trolijai

A főváros utoljára több mint 20 éve vásárolt új csuklós trolibuszt, szólót pedig éppen tíz éve. A friss szerzemények tűzpirosak ...


Megvan, hogy mi kell az újautó-vásárlóknak

Az európai autósok körében egyre népszerűbbek azok a félig automatizált technológiák, amelyek a jövő önjáró autóinak építőelemei ...


F1: Button Coultharddal ralikrosszozott

Jenson Button David Coulthard társaságában ralikrossz autókkal körözött Lydden Hillben. A BBC forgatott velük.


Hivatalos képeken a Kia új SUV-ja

A korábbi rajzok után itt vannak az első fényképek: az új Sportage agresszív, zömök megjelenést kap.


Soha nem látott utakat építenének Magyarországon

Bővítené a gyorsforgalmi utak típusait a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Az új kategória építése olcsóbb lehet.


A Cseh Nagydíjjal folytatódik a kamion-Eb

Egy héttel a várva-várt hazai nagydíj előtt holnap a csehországi Mostban áll rajthoz a Kamion Európa-bajnokság mezőnye.


Ennyire menő Simsont rég láttunk

A Vörös báró előtt tiszteleg ez a teljes körű odafigyeléssel épített Simson Schwalbe. Érdemes megnézni a képeket, elismerésre ...


Videojátékkal gyakorolt az F1-es tini Spára

A Toro Rosso tinije, Max Verstappen nem a kisujjából szopta látványos belgiumi előzését, videojátékon precízen kigyakorolta a ...