Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

KÖVETKEZŐ FUTAM

Spanyol Nagydíj

Futam: 2014. 05 11. 14:00

Péntek / 2014.05.09
1. szabadedzés10:00
2. szabadedzés14:00
Szombat / 2014.05.10
3. szabadedzés11:00
időmérő edzés14:00
Vasárnap / 2014.05.11
Futam14:00

F1: Drámai formajavulás előtt a McLaren

A McLaren nem izgulja túl a Kínában mutatott gyenge formát, a csapat szerint a gyárban már elkészültek azokkal a fejlesztésekkel, ...

F1: A benzintől táltosodott meg Alonso?

A Red Bull arra gyanakszik, hogy a Ferrari kínai javulása a csapat új üzemanyagának köszönhető. A Total sem pihen.

F1: Räikkönent fanatikus közönség várta Kínában

Az eredmény miatt nem volt oka örömre, viszont a kínai szurkolók fogadtatása miatt garantáltan emlékezetes marad ez a hétvége.

Kabaréba illő kerékcsere 1998-ból

Itt a baj nem járt egyedül, akadt gond az üzemanyagtöltő csatlakozójával és a jobb első kerék is csak nagy nehezen került elő ...

F1: Hamilton máris a csúcson érzi magát

Lewis Hamilton azt állítja, hogy soha nem érezte még magát annyira jól a Forma-1-ben, mint most.


Beperelik a kómában fekvő Schumachert

Már Michael Schumacher december végi síbalesete után előszedte a bulvársajtó, hogy a hétszeres F1-es világbajnoknak még novemberben ...


Alonso: Ez a dobogó még nem áttörés!

Fernando Alonso örül a Kínai Nagydíjon szerzett harmadik helynek, de a spanyol szerint az eredmény nem garancia arra, hogy a ...


F1: Nincs harag Vettel és a Red Bull között

A Red Bull szerint nincs feszült helyzet a csapatnál amiatt, hogy Sebastian Vettel láthatóan nem akart engedelmeskedni a csapatutasításnak ...


F1: Megint villantott az újonc

A Toro Rosso orosz tinije négy futamon belül harmadszor szerzett pontot, a csapattárs nem érti, ő miért kezdett rosszul.


F1: Ütközések és gumiblama a Williamsnél

Csak egyik autójával szerzett pontot a Williams a Kínai Nagydíjon, a csapatnak nehéz versenye volt.


F1: Hová tűnt a McLaren?

A kiváló idénykezdés ellenére a Kínai Nagydíjon a McLaren már csak a futottak még kategóriában szerepelt. Jenson Button nem érti, ...


F1: Hülkenberg lopakodva lett hatodik

Nico Hülkenberg nem sok vizet zavart a Kínai Nagydíjon, de a német így is hatodik lett. Sergio Perez nagyot mentett.


F1: Miért állították félre Vettelt?

Sebastian Vettel újabb gyenge futamon van túl, a harmadik rajthelyét ötödik pozícióra cserélte a német. Érik a balhé csapaton ...


Óriási baki: idő előtt intették le a Kínai Nagydíjat!

A zászlófelelős hibája miatt a Kínai Nagydíj hivatalosan rövidebb lett az előre kiírtnál, a végeredmény is változott.


F1: Alonsót is meglepte a dobogó

Nico Rosberg láthatóan csalódott volt a második hely miatt a Kínai Nagydíj után, de Fernando Alonso sem volt szószátyár. A dobogósok ...


F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...