Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Olasz Nagydíj

Futam: 2014. 09 07. 14:00

Péntek / 2014.09.05
1. szabadedzés10:00
2. szabadedzés14:00
Szombat / 2014.09.06
3. szabadedzés11:00
időmérő edzés14:00
Vasárnap / 2014.09.07
Futam14:00

PILÓTÁK

F1: Vettel új kasztnit kap Monzára

Sebastian Vettelnek a Belga Nagydíjon ismét kijutott a jóból. Az idén másodszor kap új autót a rejtélyes műszaki gondok miatt.

F1: A Honda levadássza Vettelt és Neweyt?

A korábbi csapattulajdonos Giancarlo Minardi szerint a Honda komoly célokkal érkezik jövőre a Forma-1-be. Csúcspilóta kell.

F1: Rosberg kigúnyolta Hamiltont

Noha videóblogjában Nico Rosberg érdemben semmit nem mondott a belgiumi balhéról, a Sport Bild szerint a német azért nem hagyta ...

F1: Vettel végighibázta az évet

A szezon eleje óta a Porsche Le Mans-programját erősítő Mark Webber szerint korábbi négyszeres bajnok csapattársa, Sebastian ...

F1: Alonso sem érti Magnussen büntetését

A mercedeses Rosberg-Hamilton balhé méltatlanul elterelte a figyelmet egy újabb nehezen értelmezhető versenyfelügyelői döntésről. ...


F1: Rosberget felpofozták, most visszaadta

Megoszlik az F1-es világ véleménye a spái Hamilton-Rosberg ütközésről, a többség azonban inkább a németet látja vétkesnek. De ...


F1: Vettel röhögve esik az orosz kanyarokba

Miután kibosszankodta magát belgiumi ötödik helye miatt, Sebastian Vettel felült egy repülőre, és hétfőn elsőként kipróbálta ...


F1: Rosberg nem hajlandó beszélni a balhéról

Nico Rosberg a versenyek utáni rendszeres videóblogjának aktuális epizódjában természetesen a Lewis Hamilton elleni spái ütközésről ...


F1: Humoros képcsokor a Belga Nagydíj után

Humoros képek a Belga Nagydíj után - Max Chilton érdekes divatot követő rajongójától kezdve a Mercedes botrányig.


Sosem látott baleset történt Belgiumban

Ehhez fogható repülést még nem láttunk a Formula autók történetében. Ez a GP3-as olyan magasra ért, hogy látszott a radaron!


F1: Nézz gumifüstölést Predator szemmel!

Gumiégetést így, ilyen módon még garantáltan nem láttál. Ez egy másik dimenzió, a hőkamerák dimenziója!


F1: Lecserélik Vettel versenymérnökét

Amennyiben Sebastian Vettel a szerződésének megfelelően a következő szezonra is marad a Red Bullnál, új versenymérnökkel kell ...


F1: A Mercedes szégyent hozott magára

Naná, hogy a nemzetközi sajtó a Mercedes két pilótájának viszályán lovagolt a Belga Nagydíj másnapján.


F1: Hamilton soha többé nem bízik Rosbergben

Lewis Hamilton egyelőre nem tudja, hogy a belgiumi botrány után hogyan viszonyuljon csapattársához, az őt a második körben szándékosan ...


F1: Ricciardo ráhajt a vb-címre

Daniel Ricciardo idei harmadik, zsinórban második győzelmét aratta a Belga Nagydíjon, az ausztrál pilóta merész álmokat kezdett ...


F1: Utólag büntetik Rosberget?

Nem elég, hogy Nico Rosberg a Belga Nagydíjon pont csapattársát ütötte ki a versenyből, egy könnyen félreértelmezhető kijelentéssel ...