Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Kínai Nagydíj

Futam: 2015. 04 12.

Péntek / 2015.04.10
1. szabadedzés
2. szabadedzés
Szombat / 2015.04.11
3. szabadedzés
időmérő edzés
Vasárnap / 2015.04.12
Futam

Másnaposan is veszélyes vezetni

Nem vezetünk járművet alkoholos befolyásoltság alatt, mert veszélyes. De az alkohol hatásai akkor is érvényesülnek, ha a szervezetből ...

Itt a ©koda első hibridje!

Praktikus és takarékos, mint minden ©koda, de közben fényűző és gyors is: vadonatúj szegmensben próbál szerencsét a cseh autógyár. ...

Visszatér a kigyúrt Porsche Boxster

Ismét elkészítette kis roadsterének spártai csúcsverzióját a Porsche. A Boxster Spyder radikálisabb, mint elődje volt.

Felnyársalta a szalagkorlát az Opelt a 82-esen

Szolgálaton kívüli rendőr segített a balesetben megsérült férfinak.


Nem hagyta, hogy a közteresek elvigyék az autóját

"Lopósautóról" menekült el egy Jeep sofőrje. Már a vontatóra akasztva állt az autó, amikor a tilosban járó ráeszmélt, hogy van ...


Életmentésre tanítják a taxisokat

Március 30-án indult a Főtaxi és a TEVAgy a Hős! program együttműködése. Ezer sofőr újraélesztési ismeretekkel gazdagodik.


2
Itt a videó a tóba küldött Ladáról

Itt a videó a tóba küldött Ladáról

Jogosítvány nélkül, részegen vezette a sofőr azt a lopott, 25 éves Ladát, amit társaival éjjel egy sályi udvarról nyúltak le.


Autó elé dőlő fa még sosem volt ilyen fura

Nem először fordul elő, hogy az erős szél fát dönt az útra, pont egy autó elé. Viszont az már ritkábban fordul elő, hogy rögtön ...


F1: Mini-Vettel a mini-Mercik ellen

Így még nem láttunk Forma-1-es nagydíjat: a Ferrari szórakoztató animációs grafikával meséli el a Sebastian Vettel szepangi győzelmét. ...


F1: A Mercedes véget vethet az egyenlősdinek

Komoly következményei lehetnek a Mercedes malajziai stratégiai bénázásának. A jövőben külön taktikát dolgozhatnak ki a két pilótának. ...


10
Azonnal leáll az M4-es autópálya építése

Azonnal leáll az M4-es autópálya építése

Lázár János és Seszták Miklós miniszterek utasítást adtak arra, hogy azonnali hatállyal állítsák le az M4-es autópálya Abony ...


Itt a fotó a kis Räikkönenről

Kimi Räikkönen megmutatta kisfiát, Robin, Kimi és a büszke anyuka egy fotón.


F1: Hátsó szándékot sejtenek az ötödik motor mögött

A kiscsapatok tartanak attól, hogy az ötödik motor váratlan engedélyezése nem a show-ról szól, hátsó szándék, egyedi igények ...


F1: Vettel ne legyen bazári majom!

Sebastian Vettel korábbi csapatfőnöke szerint Bernie Ecclestone rosszul teszi, hogy a német szupersztártól celebeskedést vár.


1
Friss jogsival borult fel az M5-ösön

Friss jogsival borult fel az M5-ösön

Balesetet szenvedett egy bolgár rendszámú autó az M5-ös autópályán Balástya közelében.