Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Spanyol Nagydíj

Futam: 2015. 05 10. 14.00

Péntek / 2015.05.08
1. szabadedzés10.00
2. szabadedzés14.00
Szombat / 2015.05.09
3. szabadedzés11.00
időmérő edzés14.00
Vasárnap / 2015.05.10
Futam14.00

A múlt jövőképéi szívrabló hölgyekkel körítve

Pár évtizede sokkal menőbbnek képzelték el a jövőt. A tanulmányok és a mellettük csillogó ruhában pózoló modellek sci-fi regények ...

1
Ez a felvétel buktatta le a nyíregyházi tolvajokat

Ez a felvétel buktatta le a nyíregyházi tolvajokat

Perceken belül elfogták a gyanúsítottakat, miután a pont egy térfigyelő kamera előtt loptak üzemanyagot egy parkoló autóból.

F1: Főnöke szerint Rosberg feltámad

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint nem kérdés, hogy Nico Rosberg hamarosan magára talál, és alaposan megdolgoztatja ...

F1: Alonso újra orvosok között

Fernando Alonso hálás a barcelonai tesztbalesete után őt kezelő orvoscsapatnak, a héten újra találkozik velük.

F1: Räikkönennek bejött az új mérnök

Kimi Räikkönen 2015-re új, brit versenymérnököt kapott, a finn pilóta javulásában ez is szerepet játszhatott.


F1: Nem lesz a Ferrari bábja az új csapat

A 2016-os Forma-1-es belépésre készülő amerikai Haas-csapat mindössze erős partnerségre törekszik a Ferrarival, de nem lesznek ...


Forma-1 az Édenkertben?

Irán a legmagasabb szinten jelezte, hogy szívesen rendezne Forma-1-es versenyt. Vajon lehet ebből valami?


F1: A szürke 50 árnyalatával jön a McLaren?

Brit sajtóértesülés szerint a hétvégi Spanyol Nagydíjra új festést kaphat a McLaren. Izgulni nem kell, a szürke színnel dolgoznak ...


F1: Miért kéne Hamilton a Ferrarinak?

A Ferrari csapatfőnöke leszögezte, hogy nincs szükségük Lewis Hamiltonra, jövőre valószínűleg megtartják Kimi Räikkönent, utána ...


F1: Hamilton megint összejött Scherzingerrel?

Lehetséges, hogy Nicole Scherzinger és Lewis Hamilton nem bírta tovább a másik nélkül, a tegnap este legalábbis ezt sejteti.


F1: Alonso nem léphet le csak úgy

A McLaren-Honda siralmas indulása alapján nem lenne meglepő, ha Fernando Alonso búcsút intene a csapatnak, de a főnök, Ron Dennis ...


Így buliztak Räikkönenék Budapesten

Rég volt ennyi szupersztár Budapesten. Rengeteg képet mutatunk a Nagy Futamról.


F1: 21 éve nincs köztünk Senna

Több mint két évtizede, 1994. május 1-jén szenvedett halálos balesetet az imolai nagydíjon a brazil Ayrton Senna, minden idők ...


F1: Massa összeesküvés áldozata lett a Ferrarinál?

Felipe Massa szerint "megvannak az okai" annak, hogy 2009-es balesete után miért nem volt versenyképes a Ferrarinál, de ezeket ...


F1: A Ferrarinak még rizikóznia kell

A Ferrari csapatfőnöke azt mondja, egyelőre belemenős, kockázatos stratégiákkal kell próbálkozniuk, ha meg akarják verni a Mercedest. ...


A Forma-1 utolsó előtti halottja

Ma 21 éve, hogy a San Marinó-i Nagydíj időmérőjén az osztrák Roland Ratzenberger halálos balesetet szenvedett.