Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

PILÓTÁK

1
Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

Természetesen az Octavia Combiba is beültünk. Pedig jóformán még szolgálatba sem álltak.

Feltámadt a 60 éves elektromos Audi

Hét év alatt alig 100 darab készült belőle, de a közel 60 évet mindössze két példány élte meg.

Eltűnt a furgonja, azt hitte viccelnek vele

Azt hitte, egy ismerőse viccel vele, amikor hűlt helyét találta a furgonjának, ezért egy ideig nem hívta a rendőrséget.

Átmentek az első villamosok a Rákóczi hídon

Hétfő délelőtt először ment át próbaúton villamos a budapesti Rákóczi hídon. Combinóval is teszteltek.


F1: Bottasé lesz először az új Williams

A vasárnap induló téli tesztelésen a Williams új autóját az ifjú tehetség, Valtteri Bottas viszi pályára.


Heavy metalos Forma-1-et akar a Ferrari

A Ferrari csapatfőnöke szerint a Forma-1-ben forradalomra van szükség, a sportág a jelenlegi formájában a bukás felé halad.


Új szabadidő-autó a Renault-tól

Kompakt méretű szabadidő-autót mutat be hamarosan a Renault. Itt vannak az első képek a Kadjarról.


F1: Legalább öt futamot nyerne a Renault

A Renault F1-es motorfőnöke szerint 2015-ben legalább öt győzelmet várnak a Red Bulltól.


Az igazán kemények nem viszik bontóba az autót, puszta kézzel pusztítják el

Megvan a Street Fighter autószétverős játékmódja? Na, ezek srácok élőben rúgják szét az autókat.


F1: Bocsánatot kért a vádaskodó veterán

Az egykori Forma-1-es pilóta Philippe Streiff bocsánatot kért Nemzetközi Automobil Szövetséget rossz színben feltüntető nyilatkozatáért. ...


Új stratégiával keményít be a Volkswagen

Új üzleti stratégiával készül a következő évtized kihívásaira a Volkswagen-konszern. Reagálni kell a világ kihívásaira.


Dől a nehéz rakomány, ki tudja hol áll meg

Thaiföldön nem sokat adnak a közúti szállítással kapcsolatos szabályokra. De emberünk ez esetben még a józan észre sem hallgatott, ...


Felszabadultak az ország főútjai

Több dunántúli megyében a mellékutakon még téliesebbek az útviszonyok, de az autópályák és a főutak többsége jól járható.


Nincs veszélyesebb a részeg luxusterepjárósnál

Attól hogy pénzed van, még nem biztos, hogy eszed is akad hozzá: egy kínai férfi részeg ámokfutásba kezdett; egy utcányi autót ...


Egy vérbeli King of the Road

Az amerikai országúti King of the Road-oknak magas elvárásoknak kell megfelelniük, lévén, hogy a sofőrök gyakran napokig a kamionokban ...