Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Szingapúri Nagydíj

Futam: 2014. 09 21. 14:00

Péntek / 2014.09.19
1. szabadedzés12:00 Fernando Alonso
2. szabadedzés15:30
Szombat / 2014.09.20
3. szabadedzés12:00
időmérő edzés15:00
Vasárnap / 2014.09.21
Futam14:00

PILÓTÁK

F1: Több csapat az összeomlás szélén

Több Forma-1-es csapat is pocsék anyagi helyzetben van, egyáltalán nem biztos, hogy 2015-ben is ott lesznek a mezőnyben.

F1: Alonso elverte a Merciket

A Szingapúri Nagydíj első szabadedzésén Fernando Alonso végzett az élen a Ferrarival a két Mercedes, valamint Sebastian Vettel ...

F1: Ricciardo a dobogóra készül

A Red Bull ausztrál pilótája a Szingapúri Nagydíjon a dobogóra akar állni, hogy életben tarthassa bajnoki esélyeit.

F1: Elnapolták a szigorítást

A Nemzetközi Automobil Szövetség meghátrált, a szingapúri versenyhétvége kezdete előtt jócskán enyhítettek a rádiókommunikációra ...

F1: Alonso rendesen bepipult

Fernando Alonso éles hangon kelt ki a pletykákat terjesztő média, főleg az olasz sajtó ellen. Elege van a jövőjéről szóló spekulációkból. ...


F1: Ecclestone a telemetriát is betiltaná

Ecclestone szerint remek ötlet, hogy a Szingapúri Nagydíjtól tilos a rádión tanácsokat adni a pilótáknak az autó beállításaival ...


F1: Hamilton kifut a versenyekből

Lewis Hamilton úgy érzi, az idő már nem az ő oldalán áll a világbajnoki harcban.


F1-csapatot kap a milliárdoscsemete?

A kanadai milliárdos, Lawrence Stroll mér nem mondott le róla, hogy helyet csináljon fiának a Forma-1-ben, a Sauber után most ...


F1: Büntetéslavina a hétvégén?

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon záporozhatnak majd a büntetések, a fél mezőny hajszálnyira a hátrasorolástól. A rádiótilalom csak ...


F1: Apróságok miatt szenved Vettel és Räikkönen

Legalábbis így véli a tavaly visszavonult Mark Webber, aki örül, hogy ő még időben távozott.


F1: A Mercedes-pilótáknak bejön a rádiókorlátozás

Mindkét Mercedes-pilóta azt reméli, hogy a Szingapúri Nagydíjtól bevezetett rádiókorlátozás előnyt jelenthet majd számára a bajnoki ...


A nap képe - Damon Hill első autójában

Ma ünnepli 54. születésnapját az angol Forma-1-es világbajnok, Damon Hill. Ezzel a képpel köszöntötte őt a McLaren-csapat.


Fiatalon az autósportban sem szép a halál

Mai fejjel felfoghatatlan, hogy ezek a srácok miért, milyen becsvágytól hajtva ültek versenyautóba.


F1: Ennyit változott a motorhang 1987 óta

Elismerésre méltó összeállításban hallhatjuk a Forma-1-es motorhangok változását 1987 és 2014 között. Neked melyik a kedvenced?


F1: Todt szerint hamar véget ér a Ferrari-krízis

Jean Todt szerint a Ferrari jelenleg közel sincs akkora válságban, mint amikor ő csatlakozott a csapathoz két évtizeddel ezelőtt. ...


F1: Ráfázik a Merci, ha túlreagálja a belső harcot

Alain Prost szerint a Mercedesnek mostantól fokozott óvatossággal kell beavatkoznia két pilótája világbajnoki harcába.