Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Hazai pálya?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2005.09.01. 15:45
Az év talán legnehezebb versenye következik a Ferrari számára. Monzában a Ferrari szurkolók előtt kellene bizonyítaniuk.

A Forma-1-es szezon célegyenesébe érkezett, s a mezőny az utolsóelőtti európai futamon vívja meg mindennél szorosabb küzdelmét Olaszországban. Ezután a Belga Nagydíj, egy dél-amerikai és két távol-keleti futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, a legendás Monza van soron.

[bekkep]A csapatok az Olasz Nagydíj előtti időszakot teszteléssel töltötték, éppen Monzában, a hétvégi futam helyszínén. Nem volt ezzel másként a világbajnokságban vezető Renault sem, amely bár nem nagy előnnyel, de még mindig vezeti a konstruktőri ponttáblát.

Egy kis show-ra is volt ideje a csapatnak, hiszen Moszkvában a Kremlnél majd százezres tömeg előtt mutatta meg mit tudnak autói. Alonso egyébként nem aggódik túlzottan amiatt, hogy Törökországban igencsak versenyképesen hajtott Kimi Räikkönen a McLarennel.

"A McLarenek nagyon gyorsak, ez kétségtelen, de a monzai pálya teljesen más, mint a többi. Így magabiztosak vagyunk a versenyt illetően.A világbajnokságbeli helyzetem olyan, mint Törökország előtt, amíg célbaérünk, addig jók vagyunk...

[bekkep]...Ha versenyképesek vagyunk és dobogóra felérünk, akkor nehéz lesz elvesztenem az előnyömet. Ez pedig akkora, hogy még mindig megengedhetek magamnak egy-két rosszul sikerült versenyt, anélkül, hogy elveszteném az első helyet. "- mondta Fernado Alonso a világbajnokságban vezető spanyol pilóta.

Ám ha a tesztek eredményeit nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a többi csapatnak nincs esélye a McLarennel szemben. Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen magabiztosan utasította maga mögé a többieket a "próbákon". Mindez azonban kevés, a többi csapatnak is jobban kellene teljesítenie, hogy Räikkönen többet tudjon lefaragni hátrányából. Erre talán a Toyotának lehet ezúttal esélye, állítólag övék a mezőny legerősebb motorja 950-970 lóerővel.

A Ferrari hazai pályán lép fel, így nagy erőkkel készül a hétvégére. Bár tavaly kettős Ferrari győzelem született az olasz pályán, Michael Schumacher elismerte, hogy idén teljesen más a helyzet.

[bekkep]Tavaly ilyenkor ugyanis már mindkét világbajnoki címet a magáénak mondhatta a maranellói csapat és német sztárpilótája. A visszaesés a jegybevételeken is meglátszik, hiszen idén jóval kevesebb jegyet sikerült eddig eladniuk a szervezőknek, ami jelzi, hogy a Tifosik is beletörődtek csapatuk idei gyengélkedésébe.

A törökországi eredmények eléggé lelombozóak voltak, mégis hazai pályán akár dobogós helyezésre is számít a hétszeres világbajnok. A Ferrarival kapcsolatban közben egy igen érdekes hír röppent fel, amelynek igazságtartalma azért még kétséges. Állítólag a 2007-es szezonban Kimi Raikkönen és a hároméves szerződését megkezdő gyorsasági motoros virtuóz és többszörös világbajnok Valentino Rossi vezeti majd a vörös betonszaggatókat.




A pálya:

[bekkep]A monzai pálya kifejezetten gyorsnak számít, sőt a leggyorsabb a Forma-1-es naptárban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve. Ennek megfelelően az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. A múlt heti tesztek során Mark Webber például 372 km/órával is repesztett.

Négy, közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. A pilótáknak precízen és finoman kell vezetniük éppen amiatt, hogy a nagy végsebesség miatt alacsony szárnybeállítással versenyeznek, így viszont kevesebb leszorítóerőre számíthatnak.

A pályán elérhető nagy sebesség miatt fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak az említett leszorítóerőhiány miatt kicsi a tapadása a kanyarok előtt, de az első sikkánnál 360-ról kell 80-ra lassítaniuk.

[bekkep]Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. Ahogy minden pályán Monzában is nagy terhelést kapnak a gumik, ám itt nem a kopás lesz a döntő. A hatalmas sebesség és az intenzív fékezések miatt a gumik hőterhelése lesz a kritikus pont.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2004-ben kettős Ferrari-siker született Monzában. Rubens Barrichello nyert, a brazil pilóta ideje 1 óra 15 perc 18.448 volt. A második helyezett így Michael Schumacher volt, míg a bronzérmes helyen Jenson Button ért célba a BAR-Hondával.




(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)


1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Belga Nagydíj

Futam: 2015. 08 23. 14.00

Péntek / 2015.08.21
1. szabadedzés10.00
2. szabadedzés14.00
Szombat / 2015.08.22
3. szabadedzés11.00
időmérő edzés14.00
Vasárnap / 2015.08.23
Futam14.00
2
Torzszülött BMW, igényesnek eladó

Torzszülött BMW, igényesnek eladó

"Egészen egyedi kombináció, igényesnek eladó, ilyen nem jön szembe még egy" - Na az tuti!

Szomszéd, van még sör? Átviszem az asztalt!

Ha a sör nem jön az asztalhoz, az asztal megy a sörhöz. Talán ez lehetett az ihlető gondolat? Nem tudjuk, de a végeredmény zseniális! ...

Montezemolo: "Schumacher ágyban fekszik"

Michael Schumachernek ajánlotta minap megkapott díját a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo, aki olyat mondott a beteg ...

F1: A McLaren fejvadászatra biztatja a Hondát

A McLarennél nem bánnák, ha a Honda más F1-es motorgyártóktól csábítana át szakembereket a saját erőforrása fejlesztéséhez.

F1: Bottast zavarják a ferraris pletykák

A williamses Valtteri Bottas elismerte, hogy alapvetően nem örül az őt a Ferrarihoz kötő spekulációknak, az állandóan ismétlődő ...


F1: Ilyenek lehetnek a 2017-es autók - videó

A tervek szerint 2017-re átrajzolják a Forma-1-es körvonalait, így nézhetnek majd ki a szélesebb, laposabb F1-esek - videó.


F1: Vettel fenyegetést jelent Hamiltonékra

Mika Häkkinen úgy véli, Sebastian Vettel még harcban lehet a 2015-ös Forma-1-es bajnoki címért, nem csak a Mercedes-pilótákkal ...


F1: Szingapúrig várhat a Red Bull

A hungaroringi 2-3. hely után a Red Bull főnöke nem vár azonnal további hasonló eredményeket, legközelebb szeptember közepén, ...


F1: Button kidobná a szenzorokat

Jenson Button is úgy véli, hogy a Forma-1-ben manapság túl sok információval rendelkeznek a pilóták, jót tenne a versenynek, ...


F1: Baj lesz a rekordhosszú naptárból?

Több csapatnak sem tetszik a 2016-r tervezett 21 futamos Forma-1-es versenynaptár, de egyelőre kivárnak, hátha kipottyan egy-két ...


F1: 50 lóerőt ugrik a McLaren-Honda?

Sajtóértesülés szerint a Honda Belgiumra szánt motorfejlesztési csomagja végre versenyképessé teheti a McLarent.


F1: A Mercedes nem érdemelt dobogós helyezést

A Mercedes csapatfőnöke komoly önkritikával értékelte a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon mutatott produkcióikat.


F1: Szerencsénk volt a Magyar Nagydíjjal

Az őrületesen alakult 30. Magyar Nagydíj nagyon tetszett az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nak, a látottak alapján a további ...


F1: Rossival tárgyal az amerikai csapat

A 2016-os Forma-1-es beszállásra készülő Haas-csapat az amerikai ifjonccal, Alexander Rossival is tárgyal az esetleges versenyzői ...


F1: Megmenekül Monza?

Az olasz törvényhozás megszavazta a szükséges pénzügyi segítséget, Monza 2016 után is a Forma-1-es versenynaptárban maradhat.


Kipróbálnál egy F1-es versenyautót? Van egy tippünk

Nincs más dolgot mint ellátogatni az Egyesült Királyságba, bemenni egy Infiniti kereskedésbe és tesztkörre vinni az egyik modellt. ...