Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

F1: Új szárnnyal gyorsulnak Räikkönenék

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.18. 10:00
Bár a régóta fejlesztett dupla-DRS-t csak Japánban vetik be, a Lotus a Szingapúri Nagydíjra is új hátsó szárnyat visz, amellyel sokkal hatékonyabb lehet a hagyományos DRS-használat.
A Lotus Monzában nem volt túl versenyképes, de az idény legkisebb leszorítóerőt követő pályája után homlokegyenest különböző helyszín következik Szingapúrban, jók a kilátások az erősebb formára.

A csapatnál persze nem csak ennyiben bíznak, a hétvégi futamra új fejlesztésű szárnnyal is készülnek. Ez jóval hatékonyabb lehet a DRS alkalmazásakor, azaz az autó stabil lesz a kanyarokban, de elég légellenállást "dob le" az egyenesekben, ahol a puszta sebesség számít.

"Új diffúzorunk és új hátsó szárnyunk lesz. A szárny ugyanakkora leszorítóerőt ad, mint a monacói csomagunké, de sokkal jobb DRS-aránnyal. Ez azt jelenti, hogy az új szárny esetében sokkal nagyobb az eltérés a teljes légellenállás és a nyitott állapot között" - mondta a Lotus technikai igazgatója, James Allison.
 
"Úgy gondoljuk, sikerült olyan szárnyat fejlesztenünk, amely jó leszorítóerőt generál, de ezzel együtt is képes a DRS előnyének túlnyomó részét nyújtani, ami általában nehéz a nagy leszorítóerejű specifikációk esetén. Kíváncsian várjuk, hogyan működik majd a pályán!" - tette hozzá.

Érdemes kiemelni, hogy a mostani szárny még nem a Lotus által már a Német és a Magyar Nagydíj edzésein is kipróbált dupla-DRS, azt csak a következő futamon, a Japán Nagydíjon tervezik pályára küldeni. 

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Kanadai Nagydíj

Futam: 2015. 06 07.

Péntek / 2015.06.05
1. szabadedzés
2. szabadedzés
Szombat / 2015.06.06
3. szabadedzés
időmérő edzés
Vasárnap / 2015.06.07
Futam

F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött ...

Szép magyar diáksiker Hollandiában

Harmadik lett a győri Széchenyi István Egyetem csapata a rotterdami Shell Eco Marathonon.

Juan Pablo Montoya újra a csúcson

A Forma-1-ben is megfordult kolumbiai pilóta vasárnap 15 év szünet után másodszor is megnyerte az Indianapolisi 500-as futamot.

Vettel: De hol voltak a lányok?!

A Monacói Nagydíjon a 2. helyen beérő Sebastian Vettel nagyon nem értette, miért cserélték le a csinos lányokat grid boyokra.


F1: Sportszerűen hozta legjobbját a Red Bull

A Red Bull idei legjobb idei eredményét érte el a Monacói Nagydíjon, és még a csapatutasítás is simán működött.


F1: A többiek versenyeznek, Alonso csak nyilatkozik

A McLaren a Monacói Nagydíjon megszerezte idei első pontjait, de a csapatnál nem voltak túl boldogok, Fernando Alonso megint ...


F1: Verstappen nem is akart előzni

A Monacói Nagydíjat balesetével megfordító Max Verstappen a verseny után azt mondta, nem készült előzésre, amikor Grosjeannal ...


F1: Räikkönen kiakadt Ricciardo manőverén

Kimi Räikkönen nem érti, hogyan úszhatta meg Daniel Ricciardo büntetés nélkül a verseny utolsó köreiben végrehajtott manőverét.


F1: Hamilton is benne volt az év bakijában

Lewis Hamilton elismerte, hogy részben a saját döntése volt a második kiállás a Monacói Nagydíjon. Elment rajta a győzelme.


Wolff: Ezt jól elcsesztük Hamiltonnak

A Mercedes rögtön a Monacói Nagydíj leintése után elnézést kért Lewis Hamiltontól az érthetetlen bokszutcai döntés miatt. Toto ...


Rosberg: Ezt Hamilton érdemelte volna!

Nico Rosberg a monacói dobogón elismerte, hogy csak szerencsével nyerte meg a versenyt. A dobogósok nyilatkozatai.


F1: Hatalmas baleset Monte-Carlóban

Max Verstappen orral a falba repült nem sokkal a futam vége előtt.


F1: Szigorítanak a motorfejlesztésen

A Nemzetközi Automobil Szövetség igyekszik kiküszöbölni, hogy a gyártók megbízhatósági javítás ürügyén teljesítményjavító fejlesztéseket ...


Driftelni márpedig nyergesvontatóval is lehet

Ha egy teherautó driftelni kezd, akkor azt inkább távolról nézed, hiszen nem pehelysúlyú jószágról van szó.


F1: Három csapat is kliensautóra váltana?

Bár a Force India, a Lotus és a Sauber is határozottan ellenzi a kliensautók bevezetését, a Mercedes főnöke azt állítja, több ...