Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

KÖVETKEZŐ FUTAM

Magyar Nagydíj

Futam: 2014. 07 27. 14:00

Péntek / 2014.07.25
1. szabadedzés10:00
2. szabadedzés14:00
Szombat / 2014.07.26
3. szabadedzés11:00
időmérő edzés14:00
Vasárnap / 2014.07.27
Futam14:00

PILÓTÁK

F1: Jó ritmus nélkül véged Mogyoródon

Nico Hülkenberg zsinórban tíz pontszerzés után érkezik a Force Indiával a Magyar Nagydíjra, a német pilóta szerint van esély ...

F1: Nem könnyű jól menni a Hungaroringen

A Sauber mindkét pilótája szerint különleges a Magyar Nagydíjnak otthont adó mogyoródi pálya. A csapat nehezen tudja megjósolni ...

F1: A Ferrarinak nagyon kell Räikkönen

A Ferrari csapatfőnöke szerint a jelenleg siralmas szériát produkáló Kimi Räikkönen megtartása nagyon is fontos az alakulat számára. ...

F1: Hamiltonnak terápia kell a Magyar Nagydíjra

A hockenheimi időmérős baleset után Lewis Hamilton kezelésre szorul. Az év végén, a duplapontos szezonzáró után ennél több is ...

35
F1: Ki mit tud Magyarországon?

F1: Ki mit tud Magyarországon?

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...


Mikrochipet ültetnek Schumacherbe?

Michael Schumacher néhány héten belül hazatérhet, a felépülését pedig elektromos kerekesszékkel és akár mikorchip beültetésével ...


F1: Életeket kockáztattak Rosbergért?

Lewis Hamilton szerint is gyanús, hogy a Német Nagydíjon nem küldték be a biztonsági autót, amikor Adrian Sutil Sauberje keresztbe ...


F1: Räikkönennek kezd tetszeni a Ferrari

Noha Kimi Räikkönen újabb pont nélküli futamot zárt Németországban, a finn egyre elégedettebb az F14 T viselkedésével.


F1: Megúszta az óvást a Mercedes

Két csapat is óvást fontolgatott a Mercedes ellen amiatt, hogy a csapat a parc fermé-időszakban más gyártmányúra cserélte a féktárcsákat ...


Schumachert hamarosan hazaviszik?

Svájci sajtóértesülés szerint Michael Schumacher rehabilitációja hamarosan a család otthonában folytatódhat.


5
F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

A hétvégén immár 29. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. Történeti áttekintés, pályaadatok, ...


F1: Alonso Räikkönenre mutogat

Fernando Alonso nem titkolja, hogy elégedetlen Kimi Räikkönen eredményeivel, többet vár a csapattársától.


Lauda: Szar a McLaren, szar a Ferrari

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda két korábbi csapatát is leszarozta.


F1: A szerződésről tárgyalnak Hamiltonnal

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, már Lewis Hamiltonnal is tárgyalnak a szerződéshosszabbításról. Az angol pilóta ...


Magyar csapat kellene a Forma-1-be

A Hungaroring Sport Zrt. főnöke, Gyulay Zsolt szerint rendben lehet az idei Magyar Nagydíj nézőszáma, de sokat segítene, ha magyar ...


Kikerülhető a nyári viharkár

A nyaralás a nyugalomról és a biztonságról szóljon, amit autójának a szélsőséges időjárás ellen csak a casco biztosít.