Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Bernd Mayländert sokan irigylik a munkája miatt, hiszen ő az, aki 13 éve vezeti a Safety Car Mercedeseket. Amelyek ráadásul nem rossz gépek, sőt. Az alábbi videóban Mayländer el is mondja, miért szereti őket.
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Belga Nagydíj

Futam: 2015. 08 23. 14.00

Péntek / 2015.08.21
1. szabadedzés10.00
2. szabadedzés14.00
Szombat / 2015.08.22
3. szabadedzés11.00
időmérő edzés14.00
Vasárnap / 2015.08.23
Futam14.00

Kamionnal ekkorát még nem ugrattak

Ötven méter meg egy fél - Ez az új rekord, de inkább nézd meg

3
A bringás erőemelő csúnyán elbánt a bunkó parkolóval

A bringás erőemelő csúnyán elbánt a bunkó parkolóval

Ha minden bringás hasonló kvalitásokkal bírna, kétszer is megnéznék az autósok, hogy nem parkoltak-e rá a biciklisutra.

F1: Kvjat győzelméről álmodnak Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői a Red Bull-os Danyiil Kvjat hungaroringi második helyezése után már azt remélik, hogy Szocsiban győzhet ...

A Forma-1-ben 4., pedig jogsija sincs

A Magyar Nagydíjon nem sok hiányzott a dobogós helyezéshez Max Verstappennek, pedig a Toro Rosso holland ifjonca még nem is vezethet ...

F1: A nyári szünetben nem foglalkoznak Räikkönennel

A Ferrari csapatfőnöke azt mondja, a nyári szünetben biztosan nem születik döntés Kimi Räikkönen 2016-os szerződéshosszabbításáról. ...


F1: A tűzzel játszik a Force India?

A Magyar nagydíjon történt balesetek utál felmerül a gyanú, hogy a Force India a frissített autójánál a teljesítmény kedvéért ...


F1: Hamilton palacsintákkal vigasztalódott

Lewis Hamilton igyekezett gyorsan maga mögött hagyni a pocsékul sikerült Magyar Nagydíjat, már a nyári szünetre koncentrál.


F1: A Mercedesnél félnek a rajtoktól

A Magyar Nagydíj után a Mercedesnél már komolyan aggódnak a gyenge rajtjaik miatt, megvizsgálják, mit lehet tenni.


F1: Hamilton úgy vezetett, mint egy részeg

A magyar és a nemzetközi sajtó a szezon legjobb futamának nevezte a vasárnapi Forma-1-es Magyar Nagydíjat, Vettel dicsérték, ...


F1: Ricciardo a kupáját sem kímélte a Hungaroringen

Daniel Ricciardo Red Bullja igen ütött-kopottan fejezte be a küzdelmes Magyar Nagydíjat, de az ausztrál még rátett egy lapáttal, ...


F1: Ezért sült be a Magyar Nagydíj rajtja

A Williams megvizsgálja, miért nem volt képes Felipe Massa pontosan beállni a rajthelyére a Magyar Nagydíjon. Módosíthatnak az ...


F1: 186 ezren voltak a Hungaroringen

A 30. Magyar Nagydíj hétvégéjének négy napjára összesen 186 ezer jegyet adtak el a Hungaroringen, közölte a pálya főnöke.


Hamilton Mercedest vett Pesten, de mégsem lett az övé a kocsi

Egy magyar kereskedő nem akarta külföldre engedni az első magyar Mervedes CLA kombit, ezért utólag megegyezett Lewis Hamiltonnal. ...


F1: Abszurd összeesküvés-elmélet a Magyar Nagydíjról

Az olasz tévé Forma-1-es kommentátora szerint a Ferrarit direkt eltüntették a Magyar Nagydíj közvetítéséből. Bernie Ecclestone ...


F1: A Renault elismerte, hogy megveheti a Lotust

Az elmúlt hetekben egyre erősödik a lehetőség, hogy a Renault 2016-tól saját gyári csapatot indít a Forma-1-ben, a Lotus a fő ...


F1-es versenyző lennél? Tegyél félre két és fél milliárdot!

Soha nem volt titok, hogy nagyon sok pénzbe kerül eljutni a Forma-1-ig. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, mennyi ...