Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Szingapúri Nagydíj

Futam: 2014. 09 21. 14:00

Péntek / 2014.09.19
1. szabadedzés12:00 Fernando Alonso
2. szabadedzés15:30 Lewis Hamilton
Szombat / 2014.09.20
3. szabadedzés12:00 Fernando Alonso
időmérő edzés15:00 Lewis Hamilton
Vasárnap / 2014.09.21
Futam14:00

PILÓTÁK

F1: Vettel bocsánatot kért az időmérő után

A Red Bull idén Szingapúrban járt legközelebb a pole-hoz, Sebastian Vettel nagyon bánta, hogy nem jött össze a időmérős siker.

F1: Massa az első háromról álmodozott

Ahhoz képest, hogy a Williams a pénteki szabadedzéseken mennyire elveszettnek tűnt, Felipe Massa a Q3-ban az első gyors körök ...

A nap képe - ennyi hét ezred az F1-ben

A szingapúri időmérőn Lewis Hamilton hét ezreddel előzte meg Nico Rosberget. A Mercedes egy Twitterre feltöltött képen szemléltette, ...

F1: Alonso a fellegekben az ötödik helytől

A Ferrari kis híján meglepetést okozott a szingapúri időmérőn, de a csapatnak végül meg kellett elégednie az ötödik és hetedik ...

F1: A sírból hozta vissza a pole-t a Mercedes

A Szingapúri Nagydíj időmérőjén a Mercedes pilótái szerezték meg az első rajtsort Hamilton-Rosberg sorrendben, de csak óriási ...


F1: Vettelnek garantált a büntetés

Sebastian Vettel előbb-utóbb rajtbüntetést kap, a kérdés csak az, mikor. A címvédő az idei küszködéséről is beszélt.


F1: Berezeltek a gumiktól a pilóták

Az erőviszonyokat nem feltétlenül tükrözik a pénteki szingapúri eredmények, a gumik viszont minden összekavarhatnak. Válogatott ...


F1: Videón Maldonado balesete

Pastor Maldonado megint összetörte a Lotust, a venezuelai most így küldte falnak az autót. Bónuszvideó: Rosberg eldobja a visszapillantó ...


F1: Hamilton a leggyorsabb, Maldonado a falban

A Szingapúri Nagydíj második edzésén Pastor Maldonado összetörte az autót, a leggyorsabb Lewis Hamilton lett, Nico Rosberg nem ...


F1: Könnyű lesz trükközni a rádiózással

Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség versenyigazgatója szerint nehéz lesz betartatni a rádiózásra vonatkozó, máris ...


F1: Több csapat az összeomlás szélén

Több Forma-1-es csapat is pocsék anyagi helyzetben van, egyáltalán nem biztos, hogy 2015-ben is ott lesznek a mezőnyben.


F1: Alonso elverte a Merciket

A Szingapúri Nagydíj első szabadedzésén Fernando Alonso végzett az élen a Ferrarival a két Mercedes, valamint Sebastian Vettel ...


F1: Ricciardo a dobogóra készül

A Red Bull ausztrál pilótája a Szingapúri Nagydíjon a dobogóra akar állni, hogy életben tarthassa bajnoki esélyeit.


F1: Elnapolták a szigorítást

A Nemzetközi Automobil Szövetség meghátrált, a szingapúri versenyhétvége kezdete előtt jócskán enyhítettek a rádiókommunikációra ...


F1: Jöhetnek a háromautós csapatok

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone már a jövő évben el tudja képzelni a nyolccsapatos-háromautós mezőnyt, ugyanakkor ...


F1: Visszavonják a rádiótilalmat?

Újabb Forma-1-es kutyakomédia: a Szingapúri Nagydíjra bevezetett rádiókorlátozást már az első szabadedzés előtt módosíthatják ...