Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Kínai Nagydíj

Futam: 2015. 04 12.

Péntek / 2015.04.10
1. szabadedzés
2. szabadedzés
Szombat / 2015.04.11
3. szabadedzés
időmérő edzés
Vasárnap / 2015.04.12
Futam

Másnaposan is veszélyes vezetni

Nem vezetünk járművet alkoholos befolyásoltság alatt, mert veszélyes. De az alkohol hatásai akkor is érvényesülnek, ha a szervezetből ...

Városi melósok a GAZ-tól

Új, közép-kategóriás teherautókat dobott piacra az orosz GAZ. A modellek összeszerelése jelentős nemzetközi hányaddal történik.

F1: Vettel Schumacher nyomdokaiban

Sebastian Vettel mindössze második ferraris versenyén futamot nyert. Schumacher nyomdokaiba lépett.

F1: A Ferrarira fogadott a Red Bull-főnök

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko 400 eurót keresett Sebastian Vettel első ferraris futamgyőzelmével.


Rendőrrel ütközött az álcázott 7-es BMW

Szirénázó rendőrautó oldalának hajtott az új, álcázott hetes BMW 7. Négyen sérültek meg.


Női F1-et indítana Ecclestone

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone egy külön bajnokságot indítana a női pilótáknak, amely az F1-es versenyhétvégéken ...


3
Régi-új trónkövetelő a luxuskategóriában

Régi-új trónkövetelő a luxuskategóriában

Vadonatúj nagyautó előtanulmányával jelentkezett a Ford csoport félig függetlenített luxusmárkája. A Lincoln Continental tele ...


3
5 millióért eladó egy hazai veterán Lada

5 millióért eladó egy hazai veterán Lada

Minden annyit ér, amennyit adnak érte. Ezért a gyönyörű, makulátlan ezerhatosért pedig 5 milliót szeretne a gazdája. Vajon elkel ...


3
Baleset a ferihegyi gyorsforgalmin

Baleset a ferihegyi gyorsforgalmin

Több autó ütközött a Ferihegyi repülőtérre vezető úton. A keresztbe forduló autók miatt áll a forgalom. Az utat lezárták, egy ...


Halálos baleset az Eger-ralin

Az Eger-rali utolsó gyorsasági szakaszán balesetet szenvedett a Varga Csaba, Szabó Attila páros, a navigátor életét veszítette.


Nem is olyan egyszerű zsákolni egy autó felett

Hatalmasat perecelt a kosaras, mikor megpróbált egy autón átugorva zsákolni. Végül azonban megmentette a becsületét.


Idegen szívvel szerelt mozilegendák

A DeLorean hatalmas, és megbocsájthatatlan hibája, ami részben a bukását is kiváltotta a gyenge, erőtlen, karaktert nélkülöző ...


F1: Még három évig marad a Maláj Nagydíj

A Maláj Nagydíj leintése után nem sokkal bejelentették, hogy a szepangi verseny újabb három évre szóló szerződést kapott.


F1: A Williamsnek ez volt a maximum

A Williams az időmérős csalódás után a Maláj Nagydíjon szépített, a Ferrarik és Mercik mögött hozták, amit lehetett.


F1: Szórták a büntetőpontokat

A Maláj Nagydíj után a versenybírók több pilótának is büntetőpontokat osztottak ki, Pastor Maldonado már 8-at szerzett a lehetséges ...