Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

PILÓTÁK

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

F1: Itt a pillanat, amikor Maldonado motorja felrobbant

2014 utolsó futamának leglátványosabb perceit a Lotus felrobbanó Renault motorjának köszönhettük. Rég láttunk ilyen komoly lángokat ...

F1: Hamiltonnak harcolnia sem kellett

A második világbajnoki címét megnyerő Lewis Hamilton méltatásától volt hangos a nemzetközi sajtó a vasárnapi Forma-1-es Abu-Dzabi ...


F1: Itt az első hivatalos videó a McLaren-Hondáról

Az angol csapat tökéletesen készíti elő a japán gyártó visszatérését. Egyszerű, mégis hatásos felvételen mutatják be az első ...


3
Tovább csökken mindkét üzemanyag ára

Tovább csökken mindkét üzemanyag ára

Szerdán folytatódik a benzin és a gázolaj árának csökkenése, immár 3,5 éve mélyponton járnak.


F1: Ecclestone csak a gyerekeket nézi le

Másfél hete Bernie Ecclestone egy interjúban azt mondta, nem érdekli a fiatal generáció, mert többek között nem vesznek Rolexet ...


F1: A Mercedes decemberig békén hagyja Hamiltont

Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója szerint a csapat először részletesen kielemzi az évet angliai bázisán, és csak ezt követően ...


Formához a tartalom

Azoknak kínál teljesítménynövelő készletet a Brabus, akik optikai sportcsomaggal rendelték meg Mercedesüket, és most a látványhoz ...


F1: Leváltották a Ferrari-főnököt

A Ferrari megerősítette, hogy távozik a csapat éléről az áprilisban kinevezett Marco Mattiacci, az alakulat harmadik csapatfőnöke ...


Eláll a szavad ezektől a brutális átépítésektől

A tisztelet legnagyobb jele, ha merünk kreatív kézzel hozzányúlni egy nagyszerű műalkotáshoz. Nézd meg például ezeket a nagyszerűen ...


F1: Hamilton nem kért a macskajajból

Lewis Hamilton dinnyelével és pár korty konyakkal ünnepelt vasárnap éjszaka, hétfő délelőtt már sajtótájékoztatót tartott.


A Caddy lett az év haszonjárműve

A Volkswagen idén is kiválóan szerepelt a Camion Truck&Bus által szervezett olvasói szavazáson, ahol két kategóriában is megkapta ...


Ezek az év legtisztább autói

Egy jelentős ökoautós weboldal megválasztotta az év legfontosabb zöld gépjárműveit. Majdnem minden kategóriában lehet tiszta ...


Lehetetlen tippelni Schumacher felépüléséről

Michael Schumacher menedzsere szerint továbbra is hosszú és nehéz út áll a Forma-1-es legenda előtt, a felépüléséről lehetetlen ...