Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:355.0 Ft
Dízel:377.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

PILÓTÁK

2
Kiveszik a kormányt a kezünkből?

Kiveszik a kormányt a kezünkből?

Egyre többet tud és egyre kevésbé nélkülözhető a menetstabilizáló rendszer a modern autókban. És egyre ritkább, hogy ki lehessen ...

F1: Nagyon rosszul is elsülhet a költségplafon

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint veszélyes lehet bevezetni bármilyen költségplafont az F1-ben, mert ennek a lépésnek ...

Okostelefonra költözik a Bubi

Okostelefonról és tabletről is elérhetővé válik csütörtöktől a budapesti közbringarendszer használatát segítő alkalmazás.

F1: Híres motorguruval állt össze a Renault

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megerősítette, hogy a motorszállító Renault-nál beszállt a fejlesztésekbe Mario Illien. ...


1
Ilyen, amikor pánikba esik egy ügyetlen sofőr

Ilyen, amikor pánikba esik egy ügyetlen sofőr

A tolatva kiállás feladata meghaladta a sofőr képességeit, és láthatólag teljesen elvesztette uralmát az autó felett.


Felfüggesztették az újautó-forgalmazást Oroszországban

A rubel értékvesztése miatt átmenetileg több autóforgalmazó is beszüntette tevékenységét Oroszországban.


Ezektől a helyektől óvakodj télen

Ezeket a szituációkat próbáld meg elkerülni, hogy a karácsony ne a biztosítónak legyen boldog!


Bajorországon gúnyolódik az F1 ura

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone németországi büntetőügyének lezárásán viccelődik idei karácsonyi üdvözlőlapján.


1
V8-as Dacia 380 lóerővel

V8-as Dacia 380 lóerővel

Két vadonatúj autóval és új erőforrással próbál szerencsét a Renault Duster Team a Dakar ralin. Reményeik szerint a hármas a ...


F1: Alonso mehetett volna a Lotushoz

A Lotus-csapat tulajdonos-főnöke megerősítette, hogy a Ferraritól távozó Fernando Alonso náluk is találhatott volna helyet magának. ...


2
Kerékbilinccsel együtt hajtott el a BMW-s

Kerékbilinccsel együtt hajtott el a BMW-s

Ilyen az, ha a hülyeség arroganciával párosul. A BMW X5 tulajdonosa semmibe vette a hatósági intézkedést, és kerékbilinccsel ...


1
London elektromosra vált

London elektromosra vált

Forgalomba álltak a második legnagyobb magyar város, London legújabb büszkeségei. Az elektromos buszok akár két óra alatt teljesen ...


Csúfítás egy vagyonért

Ha valakinek telik egy új BMW X6-osra, talán belefér, hogy egy középkategóriás autó árát elköltse optikai tuningra. A kérdés ...


Vigyázz, mert jön a baleseti csúcsszezon!

December nem csupán a bevásárlóközpontokban a legforgalmasabb időszak, ilyenkor megszaporodnak a balesetek is.


Halálos baleset miatt áll az M1-es

Vaslemezeket szállító kamion és egy személyautó ütközött össze az M1-es autópálya 17. kilométerénél, Biatorbágynál, a főváros ...