Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

KÖVETKEZŐ FUTAM

Spanyol Nagydíj

Futam: 2014. 05 11. 14:00

Péntek / 2014.05.09
1. szabadedzés10:00
2. szabadedzés14:00
Szombat / 2014.05.10
3. szabadedzés11:00
időmérő edzés14:00
Vasárnap / 2014.05.11
Futam14:00

F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...

F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...

F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...

F1: Videós összefoglaló a Kínai Nagydíjról

A SkySports F1 csatornája össze tudott szedni másfél percet, amit végignézve úgy tűnik, megérte leülni a tévék elé vasárnap délelőtt. ...

F1: Érik a börtön Ecclestone-nak?

Csütörtökön kezdődik Bernie Ecclestone tárgyalása Németországban, a vesztegetéssel vádolt üzletember számára nem túl jók a kilátások. ...


F1: Drámai formajavulás előtt a McLaren

A McLaren nem izgulja túl a Kínában mutatott gyenge formát, a csapat szerint a gyárban már elkészültek azokkal a fejlesztésekkel, ...


F1: A benzintől táltosodott meg Alonso?

A Red Bull arra gyanakszik, hogy a Ferrari kínai javulása a csapat új üzemanyagának köszönhető. A Total sem pihen.


F1: Räikkönent fanatikus közönség várta Kínában

Az eredmény miatt nem volt oka örömre, viszont a kínai szurkolók fogadtatása miatt garantáltan emlékezetes marad ez a hétvége.


Kabaréba illő kerékcsere 1998-ból

Itt a baj nem járt egyedül, akadt gond az üzemanyagtöltő csatlakozójával és a jobb első kerék is csak nagy nehezen került elő ...


F1: Alonso ágyékon pöckölt egy operatőrt

A Forma-1-es pilóták sajátos pilótát ápolnak a sajtóval, Fernando Alonso már az altáji poénoktól sem riad vissza.


F1: Vettel alatt nem működik a Red Bull

Sebastian Vettel látványosan szenved az idei szezonban, a Toro Rossótól előléptetett Daniel Ricciardo egyelőre meggyőzőbb teljesítményt ...


F1: Räikkönen nem tudja jól vezetni a Ferrarit

Kimi Räikkönen szerint a vezetési stílusával magyarázható, hogy míg Fernando Alonso harmadik lett a Kínai Nagydíjon, neki végig ...


F1: Hamilton máris a csúcson érzi magát

Lewis Hamilton azt állítja, hogy soha nem érezte még magát annyira jól a Forma-1-ben, mint most.


Beperelik a kómában fekvő Schumachert

Már Michael Schumacher december végi síbalesete után előszedte a bulvársajtó, hogy a hétszeres F1-es világbajnoknak még novemberben ...


Alonso: Ez a dobogó még nem áttörés!

Fernando Alonso örül a Kínai Nagydíjon szerzett harmadik helynek, de a spanyol szerint az eredmény nem garancia arra, hogy a ...


F1: Nincs harag Vettel és a Red Bull között

A Red Bull szerint nincs feszült helyzet a csapatnál amiatt, hogy Sebastian Vettel láthatóan nem akart engedelmeskedni a csapatutasításnak ...