Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Ausztrál Nagydíj

Futam: 2015. 03 15.

Péntek / 2015.03.13
1. szabadedzés
2. szabadedzés
Szombat / 2015.03.14
3. szabadedzés
időmérő edzés
Vasárnap / 2015.03.15
Futam
5
Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

14
Kamionos előzési párbaj az M0-áson

Kamionos előzési párbaj az M0-áson

A két kamionos ádáz csatába kezd az elsőségért, körülbelül százas tempóval az M0-ás körgyűrűn.

F1: Tempót villantott a Merci, áttörés a McLarennél

A második barcelonai teszt második napján a Mercedes először villantotta meg, mit tud gyors körön, Rosberg csúcsot futott. A ...

3
Itt most ki a nagyobb bunkó?

Itt most ki a nagyobb bunkó?

Érdekes eset, és nehéz eldönteni, hogy ki volt a nagyobb bunkó: aki ledudálj az útról a bringást, vagy aki mutogat és nem engedi ...


F1: Felkerült a nevezési listára a Manor Marussia

Az FIA az utolsó pillanatig nyitva hagyta a 2015-ös F1-es nevezési listát, lehetőséget adva a Marussiának, hogy biztosítsa az ...


Oktatóközpontot épít Szentgotthárdon az Opel

Új oktatóközpontot hoz létre az Opel a szentgotthárdi motorgyár területén 1,7 millió eurós (500 millió forintos) beruházással.


F1: A pilóták örülnek az Alonso-vizsgálatnak

Fernando Alonso még múlt vasárnap szenvedett tesztbalesetet Barcelonában, az azóta is ellentmondásos ütközés miatt végül négy ...


Olvasónk álcázott franciát fotózott Londonban

A szállodából kilépve pillantottam meg és fotóztam le az autót, mely gyanúm szerint a Renault Kadjar lehet.


1
Kitolnák az EKAER  tesztjét

Kitolnák az EKAER tesztjét

A fuvarozók egyik érdekképviselete az EKAER tesztidőszakának meghosszabbítását kéri. Erre kevés esély van.


F1: Videón üzen Alonso

Fernando Alonso videóüzenetben igyekszik megnyugtatni a szurkolóit, azt mondja, hamarosan a pályán látjuk viszont.


F1: Életre kelt a Force India

A barcelonai Forma-1-es tesztelés második napján a tervezettnél korábban sikerült pályára küldeni a Force India 2015-ös modelljét. ...


2
Állami BMW-k az eBayen

Állami BMW-k az eBayen

Hivatali autók újabb csoportjától válik meg az olasz kormány, hogy ezzel is csökkentse a közkiadásokat, a bevételből pedig az ...


F1: Heti 400 millióért szerződne Hamilton

Brit sajtóértesülés szerint Lewis Hamilton világbajnokként és sztárként igen komoly összeget kér a Mercedestől a szerződéshosszabbításért. ...


4
Visszaadta a hárommilliót rejtő autóstáskát

Visszaadta a hárommilliót rejtő autóstáskát

Egy miskolci férfi a rendőrség segítségét kérte, amikor egy több mint hárommillió forintot tartalmazó autóstáskát talált.


A nap képe: parkolj, mint egy vérprofi

Ezzel a mozgóképpel le is húzhatjuk a rolót mára, ennél jobbat már úgysem találunk.