Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Spanyol Nagydíj

Futam: 2015. 05 10. 14.00

Péntek / 2015.05.08
1. szabadedzés10.00
2. szabadedzés14.00
Szombat / 2015.05.09
3. szabadedzés11.00
időmérő edzés14.00
Vasárnap / 2015.05.10
Futam14.00

Ha nincs mobilozás, baleset is alig van

80 százalékkal csökkent a tizenéves sofőrök balesetveszélyes manővereinek száma, amikor blokkolták telefonjaikat, valamint filmezték ...

Ilyen buszokat kap Budapest

Ma ünnepélyesen bemutatták azt a 25 új autóbuszt, mely a napokban áll forgalomba Budapesten. A járműveket hamarosan újabbak követik. ...

F1: Vettel öngólt lőtt?

A DTM-pilóta Timo Scheider megjegyzést tett a Forma-4-es sorozat védnöki szerepét elvállalt Sebastian Vettelre, aki nem volt ...

Egyenlő motorokra van szükség az F1-ben

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint csak úgy érdemes változtatni a 2017-es szabályokon, ha azok egyenlőséget garantálnak ...

F1: A sírig dolgozik a Williams-főnök

Lánya szerint a Williams alapító-főnöke, Sir Frank sosem vonul nyugdíjba, utolsó leheletéig dolgozni fog.


F1: Monacótól várhat pontokat a McLaren

Jenson Button és Fernando Alonso is úgy véli, hogy a McLaren-Honda a Monacói Nagydíjon várhat jobb eredményt, persze Spanyolországtól ...


F1: Újabb bírósági balhé a Saubernél?

A jövő heti Spanyol Nagydíjon újra nagy bajba kerülhet a Sauber, ha nem rendezik gyorsan a tavaly a 2015-re szóló szerződése ...


F1: Később kellene rendezni a futamokat?

A Williams főnöknője szerint érdemes lenne megfontolni az európai Forma-1-es futamok későbbre helyezését, és akár az egy órára ...


Lewis Hamilton a Gumballon indul

Lewis Hamilton a Monacói Nagydíj után átruccan az USA-ba, hogy a Gumball 3000 záró szakaszán repesszen egyet.


F1: Hármat alszunk, és itt lesz Räikkönen

A legnagyobb hazai és nemzetközi sztárversenyzők a pénteki Nagy Futamon Budapesten. Kimi Räikkönen, Sebastian Loeb, David Coulthard ...


F1: Tényleg kell Räikkönen a Ferrarinak?

1998-99 világbajnoka, Mika Häkkinen nem biztos abban, hogy a Ferrarinak érdemes 2016-ra is megtartania Kimi Räikkönent.


F1: Hamilton filmszerepet kapott

Jövőre mutatják be a Ben Stiller és Owen Wilson főszereplésével készülő Zoolander 2.-t. Lewis Hamilton is kaphatott benne egy ...


F1: Óriási veszteség a Williamsnél

Sportszakmailag sikeres, üzletileg veszteséges éve volt tavaly a Williamsnek. 14 milliárd forintos mínusszal zárult 2014.


F1: Alonso szerint nem figyelnek a pilótákra

Fernando Alonso azt állítja, hogy továbbra is élvezi a versenyzést, azonban az autók és a Forma-1 légköre annyira nem tetszik ...


A Volkswagen nekifuthat a Forma-1-nek?

A Volkswagen-csoport élén történt változás a német autóipari óriás Forma-1-hez való viszonyának is új irányt szabhat. Jöhet a ...


F1: Saját gumikat minden csapatnak?

A Force India a csapatok egyéni gumiválasztási lehetőségével szeretné színesebbé tenni a versenyhétvégéket és kiélezni a versenyt. ...