Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:307.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Bernd Mayländert sokan irigylik a munkája miatt, hiszen ő az, aki 13 éve vezeti a Safety Car Mercedeseket. Amelyek ráadásul nem rossz gépek, sőt. Az alábbi videóban Mayländer el is mondja, miért szereti őket.
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

1 hozzászólás

További cikkek

Új arcot csináltatott magának az F1-es playboy

Flavio Briatore, a Renault egykori csapatfőnöke plasztikai sebésszel szabatta át az arcát.

F1: Grosjeant felpörgette a szimulátor

Romain Grosjean szerint a szimulátoros tesztelés alapján egész ígéretes a Forma-1-be belépő új csapat, az amerikai Haas autója.

F1: Négy bajnoki címet szalasztott el Villeneuve?

1997 Forma-1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve elismerte, hogy többször is rossz döntést hozott F1-es pályafutása során, nem ...

A kis Schumacher idén nem lép előre

Német sajtóértesülés szerint Michael Schumacher fia, Mick a korábbi találgatásokkal ellentétben nem lép fel a Forma-3-ba, idén ...

12 felni, amit akkor sem raknánk fel, ha fizetnének érte

Tudom, ízlések és pofonok, de ez már akkora pofon, hogy nem hordanánk ki lábon.


1
Cuki pingvinnel neveli utasait a BKK

Cuki pingvinnel neveli utasait a BKK

Ha a fővárosban közlekedő legújabb ©koda-Solaris trolikon valaki az utastérben, az ajtók elé felfestett sárga sávon belül tartózkodik, ...


170 fölött száguldott rokkantkocsival!

600 köbcentis motor, versenygokartból származó futómű és kerekek: ezt a szeniormobilt nem bevásárlásra tervezték.


Porschével álltak bele az árokba Vác mellett

Letért az M2-es autóútról, és árokba csapódott egy Porsche szerdán, a délelőtti órákban.


Az összes orosz Hummer-baleset egy videóban

Azt nem vágom, hogy volt-e rá igény, de ha már valaki volt olyan rendes és összeválogatta, akkor megérdemli, hogy megemlékezzünk ...


1
Még dögösebb a BMW legkisebb sportmodellje

Még dögösebb a BMW legkisebb sportmodellje

Szénszálas kiegészítők, dekorelemek, új futómű, kormány és kipufogó: a BMW M2 végre kibontakoztathatja a benne rejlő potenciált.


Beintett a szocializmus várólistáinak a makacs művész

Borisz Karavkin szembement a szocialista országokra mért sorssal, az örökös várólistákkal, és megépítette saját autóját.


1
Leveszik a szabálytalan uberesek rendszámát

Leveszik a szabálytalan uberesek rendszámát

Szigorúbb szankciókra számíthatnak Budapesten az Uber sofőrjei, ha szabálytalanságot találnak náluk.


1
Ismét csökken a benzin ára

Ismét csökken a benzin ára

Pénteken is csökkenti a benzin árát a Mol, gázolajat változatlan áron lehet tankolni.


Maldonado: Derült égből villámcsapásként ért a kirúgás

Pastor Maldonado nem számított arra, hogy az utolsó pillanatban szponzor és F1-es ülés nélkül marad.


1
Szinte bármin bekattannak az autósok

Szinte bármin bekattannak az autósok

Egy nemrég közzétett tanulmány szerint több mint 16 millió brit autós ítéli meg a többi közlekedőt autója színe, típusa vagy ...


F1: A Williamsnek nem érné meg Alonso

A Williams technikai főnöke szerint az első az élmenő autó építése, amíg az nincs meg, nem is érdemes sztárpilótát szerződtetniük ...