Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Bernd Mayländert sokan irigylik a munkája miatt, hiszen ő az, aki 13 éve vezeti a Safety Car Mercedeseket. Amelyek ráadásul nem rossz gépek, sőt. Az alábbi videóban Mayländer el is mondja, miért szereti őket.
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

KÖVETKEZŐ FUTAM

Brit Nagydíj

Futam: 2015. 07 05. 14.00

Péntek / 2015.07.03
1. szabadedzés10.00
2. szabadedzés14.00
Szombat / 2015.07.04
3. szabadedzés11.00
időmérő edzés14.00
Vasárnap / 2015.07.05
Futam14.00

F1: Elmarad a kánikula Silverstone-ban

A hét elején ugyan abszolút hőségrekord dőlt meg Nagy-Britanniában, a hétvégi Brit Nagydíjra enyhül az idő.

1
Különleges blokkal támad fel a legendás német motorkerékpár-márka

Különleges blokkal támad fel a legendás német motorkerékpár-márka

Több mint ötven éve beszüntették a gyártását, de a mai napig sokan emlegetik a Horex márka legendás motorkerékpárjait. Most új ...

F1: Elmarad a kánikula Silverstone-ban

A hét elején ugyan abszolút hőségrekord dőlt meg Nagy-Britanniában, a hétvégi Brit Nagydíjra enyhül az idő.

1
Különleges blokkal támad fel a legendás német motorkerékpár-márka

Különleges blokkal támad fel a legendás német motorkerékpár-márka

Több mint ötven éve beszüntették a gyártását, de a mai napig sokan emlegetik a Horex márka legendás motorkerékpárjait. Most új ...

Szereted a katonai járműveket? Vegyél egyet!

Amerikában mindenből üzletet csinálnak, így a szépséghibás katonai járművek értékesítéséből is.

Radarral a biciklisgázolás ellen

A Garmin egy startup felkarolásával komoly segítő eszközt ad a biciklisek kezébe, a kerékpáros jó előre értesül, ha autó közelít ...

F1: A McLaren nem áll át 2016-ra

A McLaren a pocsék szezonkezdet ellenére sem áll le az idei autó fejlesztésével, részben kényszerből folytatódik a 2015-ös gép ...


Ünnepeljünk, itt a BMW M2!

Már novemberben beindulhat a tűzforró kis kupé gyártása: a BMW M2 látványból és teljesítményből is sokat ígér.


F1: Alonso sem tudta megfúrni Hamilton szerződését

Toto Wolff szerint az utolsó pillanatig küzdött néhány pilóta Lewis Hamilton helyéért, de a Mercedes nem hagyta megfúrni az üzletet. ...


Javul a magyar autókereskedők helyzete

Több mint 12 ezer gépjármű-kereskedő működik hazánkban, amiből éves szintén közel 500 ellen indul felszámolási eljárás. Volt ...


F1: Maldonadónak nem kell tanács

Míg a lotusos Romain Grosjean 2012 után egy F1-es legendával is dolgozott, hogy maga mögött hagyja az esés-kelést, csapattársa, ...


F1: Túl sokat hisz magáról a McLaren?

Az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan szerint a McLarennél messze túlbecsülték a képességeiket és kapacitásukat, topcsapatként ...


Hibrid szobadísz 30 millióért

Nincs hajtáslánca, viszont működik a világítása: a 919-replika egy életnagyságú kisautó 106 ezer dollárért.


Íme, a BMW hidrogénüzemű prototípusai

Bemutatta üzemanyagcellás kísérleti járműveit a BMW. Életképesnek tűnnek, persze ha lesz kúthálózat.


Hamilton az F1-es kölykökre panaszkodik

A kétszeres bajnok címvédő szerint a Forma-1-ben ma már túl sok a "kölyök", az úriemberek viszont hiányoznak.


A ©koda Octavia az első félév legnépszerűbb autója

Júniusban 7371 darab új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, a tavalyinál 17 százalékkal többet.


4
Civil autós ritkán borul ekkorát

Civil autós ritkán borul ekkorát

Csak a bukókeretnek köszönhette életét az az amatőr versenyző, aki a Nordschleifén nullázta le gyárilag 241 lóerős Golf R32-jét.


F1: Hülkenbergnek juthat a Ferrari-ülés?

Az olasz sajtó egyre inkább tényként kezeli, hogy a Ferrari megszabadul Kimi Räikkönentől, de a pótlása nem lesz könnyű feladat.