Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

KÖVETKEZŐ FUTAM

Kínai Nagydíj

Futam: 2014. 04 20. 9:00

Péntek / 2014.04.18
1. szabadedzés4:00
2. szabadedzés8:00
Szombat / 2014.04.19
3. szabadedzés5:00
időmérő edzés8:00
Vasárnap / 2014.04.20
Futam9:00

ELŐZŐ FUTAM

Bahreini Nagydíj

Futam: 2014.04.06

A futam végeredménye:

1.Lewis Hamilton1:39:42,743
2. Nico Rosberg+ 1,1
3.Sergio Perez+ 24,0
További eredmények
Leggyorsabb kör
Pole pozíció

F1: Vettel bírja a szenvedést

Sebastian Vettelt addig nem aggasztja különösebben a 2014-es eredménytelenség, amíg annyit tud kihozni Red Bulljából, amennyi ...


F1: Elszálltak a Williams dobogós álmai?

Felipe Massa szerint a Williams már nincs abban a helyzetben, mint a szezon elején volt, a brazil két elszalasztott dobogós esélyt ...


F1: Nem téma a pilótasztrájk

Nico Hülkenberg cáfolta, hogy a versenyzők sztrájkra készülnének az elmaradt fizetések miatt, Romain Grosjean pedig jelezte, ...


Az öregekkel dobná fel az F1-et Ecclestone

Bernie Ecclestone szenior Forma-1-es széria indítását fontolgatja, visszaérhet szűk egy évtizede GP Masters néven futott kísérlet. ...


Alonso: Domenicali a csapat érdekében távozott

Fernando Alonso szerint Stefano Domenicali tiszteletet érdemel, amiért lemondott a Ferrari csapatfőnöki posztjáról. A személycserétől ...


F1: A Force India borítja a bilit

A Force Indiánál addig nem nyugszanak, amíg a Forma-1 irányítása igazságosabb nem lesz és a kis- és középcsapatok számára is ...


F1: Hatmilliárdot keresett Hamilton és Alonso

Az amerikai ESPN listája szerint Lewis Hamilton és Fernando Alonso 2013-ban fejenként több mint hatmilliárd forintnak megfelelő ...


F1: Eladó Kimi Räikkönen kormánya

Az ár libabőröztető 24 000 dollár, és ami különlegessé teszi, hogy ezt a darabot pályán sosem használta a finn klasszis.


Súlyos mulasztások Schumacher mentésénél?

A német Stern magazin újra felvetette a már korábban is felmerült gyanút, hogy a tavaly év végén súlyos síbalesetet szenvedett ...


F1: Ennyit változott a kerékcsere 50 év alatt

Elképesztő, mekkora változáson ment át a sport a története során, és ez alól a kerékcsere sem kivétel, ezt a videót látni kell!


F1: Eredménykényszer a McLarennél

Jenson Button szerint a bahreini dupla kiesés után Kínában muszáj letennie valamit az asztalra a McLarennek, értékes pontokat ...


F1: Hamilton zsinórban a harmadikra készül

Optimistán várják a hétvégi Kínai Nagydíjat a Mercedes pilótái, de minden okuk meg is van erre: a sanghaji pályán van egy 1,3 ...