Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:335.0 Ft
Dízel:360.0 Ft

Együtt az F1 legnépszerűtlenebb autói

Mercis Safety Car-történelem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 18:00
Régebben a Forma-1 kínos pillanatai közé tartozott, amikor a Safety Car a pályára kényszerült, gondoljunk csak az 1973-as debütálásra, ahol annyira megkavarta a mezőnyt, hogy órákig kellett számolgatni, ki nyert. 

Az F1-es gépekhez képest csigalassúságú utcai Opel Vectrák, Fiat Temprák korszakát a Mercedes 1996-os színre lépése zárta le - azóta az ezüst színű csillagos autók büszkén köröznék vész esetén a mezőny élén, igaz, a versenyzők nagy része ma sem örül ennek.

2000 óta ráadásul a sofőr is ugyanaz, Bernd Mayländer, bár az egyes modellek változnak az aktuális Mercedes-kínálat függvényében. Az alábbi videóban a német pilóta az elmúlt 13 év biztonsági autóiról beszél. 


Az első Mercedes Safety Car 1996-ban egy C 36 AMG modell volt, de azt még nem Mayländer, hanem Oliver Pavin kormányozta. 2000-ben Mayländer egy CL 55 AMG volánja mögött mutatkozott be (miután a Forma-3000-ben bizonyította rátermettségét a feladatra.) Rögtön a szezonnyitón Melbourne-ben bevetették, ahol saját bevallása szerint majd' kiugrott a szíve az izgalomtól a 360 lóerős V8-as vezetőülésében. 

A következő autó Mayländer elmondása szerint a még sokkal sportosabb CLK 55 AMG volt, itt már az aerodinamikával is foglalkoztak, elsősorban a lökhárítók és fényhíd környékén. 

Még drasztikusabb váltást hozott az SLK 55 AMG megjelenése. Gyökeresen új konstrukció, a Forma-1-es autóra emlékeztető orrkiképzés, rövid tengelytáv, ami igen agilis kezelhetőséget jelentett Mayländernek. "Fantasztikus volt vezetni" - lelkendezett a pilóta.

Ám még ennél is volt feljebb, legalábbis Mayländer egyik személyes kedvence a 2006-ban pályára küldött CLK 63 AMG. "Egy valóságos szörnyeteg" - emlékszik vissza a német a 6,3 literes V8-asra, amely az előző Mercik 360 lóerejéhez képest már 500 lóerő körül teljesített. 

A 2008-as SL 63 AMG-t világpremierje a 2008-as Ausztrál Nagydíjon volt. Mayländer szerette a hétfokozatú félautomata váltót, ami agresszíven segített különösen a lefele váltásoknál. "Különösen a 2009-es szezonban használtuk sokat" - emlékezett Mayländer.

2010-ben érkezett a hosszúkás orrú SLS AMG modell, amely visszahozta az 50-es, 60-as években divatos szárnyas ajtókat. A legerősebb és leggyorsabb Safety Car volt, 571 lóerővel. A 2011-es Kanadai Nagydíjon, amely a valaha volt leghosszabb ideig tartó futam, a verseny 48 százalékán vezette a mezőnyt. 

Idén pedig bemutatkozik a Mercedes SLS AMG GT, amely a műszaki alapokat tekintve hasonló lesz elődjéhez, inkább csak a dizájnját frissítették. Mayländer pedig továbbra is minden gond nélkül szívesen segít, amikor szükség lesz rá, habár ennek az ezüst Mercinek senki nem örül a pályán. Kivéve persze azok, akik szerencsésen felzárkóznak a segítségével. 

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

PILÓTÁK

Megemeli a vérnyomást és kapzsibbá teszi a politikust

Vajon mi az? Ráadásul a szakértő szerint hamarosan megháromszorozhatják az árát az 5000 forintos megyei matricának.

2
18 kemény példa bizonyítja, hogy az elakadást mindig lehet fokozni

18 kemény példa bizonyítja, hogy az elakadást mindig lehet fokozni

Akadtál már el autóval? Azt hitted senki sem tud majd kihúzni szorult helyzetedből? Ha végignézed a képeket, érezni fogod, hogy ...

4
Forradalom a KRESZ-vizsgáztatásban

Forradalom a KRESZ-vizsgáztatásban

Januártól minden kategóriában megváltoztatja a közúti járművezető-képzésben alkalmazott elméleti vizsgakérdéseket a Nemzeti Közlekedési ...

Szégyen, hogy tini kerül az F1-be?

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint egyenesen sértő, hogy a Toro Rosso jövőre a 17 éves Max Verstappent küldi pályára. ...


Furcsa bejelentés az üzemanyagok áráról

Ezúttal kisebb mértékben, de továbbra is csökken az üzemanyagok ára. Még olcsóbbá válik a benzin és a gázolaj. No de mikortól?


Karácsonytól január 5-ig ingyenes a pesti parkolás

Budapest területén a közterületi várakozási helyeken december 23-án 20 órától január 5-én 8 óráig díjmentesen lehet parkolni.


Ferrari-motorral jön az Alfa Romeo új szedánja

Jövőre érkezik az Alfa Romeo 159 utódja. Nagyobb lesz, finomabb és hátsókerék-hajtású.


F1: A Ferrari keresztbe tett korábbi elnökének

Múlt heti hír, hogy nemcsak Bernie Ecclestone került vissza az F1 élére, hanem a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo ...


Közlekedési változások karácsonykor és szilveszterkor

Változik a közösségi közlekedés menetrendje karácsonykor és szilveszterkor, a MÁV, a Volán-társaságok és a BKK járatai is ünnepi ...


A Forma-1 már nem sport?

A Saubertől ejtett Adrian Sutil szerint a fizetős pilóták egyre hangsúlyosabb szerepe miatt a Forma-1 már nem tekinthető sportnak. ...


Az ittas vezető fizet a biztosítónak

Jó tudni, hogy az alkoholos befolyásoltság alatt okozott baleset miatti kárt az autósnak meg kell térítenie a biztosító felé.


F1: Jövőre év közben is lesz motorfejlesztés

Úgy tűnik, a Mercedes a nagy ellenszélben kénytelen volt megadni magát, a hírek szerint jövőre év közben is lehet fejleszteni ...


Nem tudják megállítani az ÁFA-csalókat

Nem szorítja vissza az ÁFA-csalásokat, viszont hatalmas károkat okoz a gazdaságnak és a környezetnek az Elektronikus Közúti Áruforgalom ...


F1: Ma dől el a Caterham túlélése?

Ha a hitelezőket sikerül meggyőzni, ma döntés születhet a Caterham-csapat eladásáról, ami biztosíthatja az októberben csődbe ...


1
Traktorral a Déli-sarkra

Traktorral a Déli-sarkra

2500 kilométert megtenni egy traktor nyergében mindenképpen elismerésre méltó teljesítmény. Manon Osservoort azonban nem hétköznapi ...