Napos, száraz, meleg időben (23 fokos levegő- és 35 fokos aszfalthőmérséklet), a világhírű ringszpíker, Michael Buffer felvezetésével sorakoztak fel az F1-esek a Forma-1-es Amerikai Nagydíj rajtjához.

Az élről az Austinban idei 11. pole-ját szerző, a bajnokságot 59 vezető Lewis Hamilton indulhatott, mellette a fő rivális, a ferraris Sebastian Vettel. A második sorba a mercedeses Valtteri Bottas és a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a harmadikba Kimi Räikkönen és a betegséggel küszködő Force Indiá-s Esteban Ocon, a negyedikből az első renault-s futamán induló Carlos Sainz és mclarenes honfitársa, Fernando Alonso, az ötödikből Sergio Perez és a williamses Felipe Massa állt.

A másik Red Bull-pilóta, Max Verstappen motorcserés büntetése miatt a 16. rajkockából kezdhetett.

A Pirelli szerint az egy- és a kétkiállásos stratégia között minimális különbség volt, nem lehetett tudni, ki melyiket választja. Az első tízből Massa kivételével mindenki ultralággyal kezdett, hátrébb a többség a brazilhoz hasonlóan a szuperlágyat választotta, a sauberes Marcus Ericsson egyedüliként a lágyon rajtolt.

Rajt/1. kör: A lámpák kialvásakor Vettel jobban lépett el, az első kanyarban megfogta az első helyet. Räikkönent megelőzte Ocon, Alonso pedig Sainzot, aki azért nem adta könnyen a pozíciót, többször is visszatámadott.

2. kör: Ricciardo az első kanyarban agresszíven kitessékelte Bottast a bukótérbe, de nem tudta végigvinni az előzést, a finn maradt a 3. Räikkönen visszavette az 5. helyet Ocontól.

3. kör: Verstappen ütemesen tört előre, már a 10. helyen járt.

4. kör: Ricciardo újra támadott az 1. kanyarban, most ő került kívülre, de megint nem bírt Botasszal. Hülkenberg műszaki hibával kiállt a bokszba, feladta a versenyt.

6. kör: A DRS-sel felzárkózó Hamilton a hátsó egyenesen megelőzte Vettelt, visszavette a vezetést.

7. kör: Verstappen Alonso megelőzésével már a 7. helyre lépett, a sauberes Pascal Wehrlein a Kevin Magnussennel történt ütközése után a garázsba hajtott, kiszállt.

8. kör: A mezőnyből elsőként a Toro Rossó-s újonc, Brendon Hartley kereket cserélt, szuperlágyakat kapott.

10. kör: Verstappen Ocont is legyűrte, a 6.

11. kör: A top10 sorrendje: Hamilton, Vettel, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Ocon, Alonso, Sainz, Massa.

13. kör: Az élmenők közül elsőként Ricciardo váltott szuperlágyakra, a 9. helyre tért vissza. Perez is cserélt.

15. kör: Ocon és Alonso is megjárt a bokszot. Mindketten lágyakat vettek fel.

16. kör: Ricciardo a pálya szélére húzódott, kiállt. “A motornak annyi” – mondta a rádión.

17. kör: Vettel is kereket cserélt, ő is lágyakon folytatta. Az 5. helyre esett vissza.

19. kör: Bottas is lágy gumikra váltott.

20. kör: Hamilton is cserélt, pontosan Vettel elé érkezett vissza, a német azonban nem tudta kihasználni a helyzetet. Räikkönen vezetett, mögötte Verstappen.

21. kör: Räikkönen is megjárta a bokszot, Verstappen állt az élre, és ő elvileg hosszabb etapot teljesített.

23. kör: Hamilton megelőzte a nem túl előzékeny Verstappent.

25. kör: Perez megelőzte Alonsót, majd a többiek is elmentek mellette, a spanyol motorhibát jelentett a rádión, kiállt a garázsba. Verstappen kereket cserélt, az 5. helyre tért vissza. A potenciális pontszerzők sorrendje: Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Massa, Ocon, Perez, Sainz, Kvjat.

29. kör: Ocon megpróbálta megelőzni a lassú Massát, nem sikerült, de a csatában a francia nyakára esett a gyors csapattárs, Perez is. Pozciócsere végül nem történt, a williamses brazil pedig kiment kereket cserélni.

32. kör: Perez azt kérte a csapattól, hogy Ocon engedje el őt, mert gyorsabb, de nem kapott engedélyt, a gumik jó kezelésére intették.

34. kör: Sainz utolérte Perezt, kanyarokon keresztül kívülről-belülről támadott, az utolsó előtti kanyarban végül legyűrte a mexikóit. A spanyol a 7. helyre lépett előre.

36. kör: Räikkönen egészen megérkezett Bottas nyakára, de a finn sem volt messze Vetteltől, aki a rádión stratégiaváltást vetett fel.

38. kör: Verstappen másodszorra is kereket cserélt, szuperlágyra váltott. Meglepően, hiszen neki volt a legjobb esélye egykiállásos stratégiára. A holland ugyanakkor tiszta pályára tért vissza az 5. helyre.

39. kör: Vettel is kint járt a bokszban, ő is szuperlágyat vett fel. Nem sokkal Verstappen elé ért vissza a pályára.

43. kör: Räikkönen hosszú üldözés után Bottas kis hibáját kihasználva megelőzte mercedeses honfitársát, a 2. helyre lépett.

46. kör: A top10 sorrendje 10 körrel a vége előtt: Hamilton, Räikkönen, Bottas, Vettel, Verstappen, Ocon, Sainz, Perez, Kvjat, Massa.

48. kör: Magnussen és Ericsson ütközött, épp miután Vettel lekörözte őket. A dán az utolsó helyre esett vissza. A sauberes svéd 5 másodperces időbüntetést kapott.

51. kör: Vettel az első kanyarban külső íven megelőzte a kopott gumikkal küszködő Bottast. Verstappen is támadni kezdte a finn.

52. kör: Räikkönen átadta a 2. helyet Vettelnek. Verstappen a hátsó egyenes végén keményen, érintéssel megelőzte Bottast. A finn ki is ment friss gumikért, az 5. helyre ért vissza.

56. kör/befutó: Hamilton senkitől sem zavartatva haladt a cél felé, miközben Verstappen DRS-távolságon belülre kerülve üldözte Räikkönent, a 3. helyre fájt a foga. A hátsó egyenes végén nem támadott, de miután Räikkönen a következő kanyarban hibázott, a holland kíméletlenül kihasználta a helyzetet.

Hamilton idei 9. futamgyőzelmét szerezte, ötödiket az austini pályán, hatodikat az Amerikai Nagydíjon, ezzel és Bottas 5. helyével a Mercedes behozhatatlan előnyre tett szert a konstruktőri bajnokságban, behúzták zsinórban ötödik világbajnoki címüket.

Vettel ugyan a 2. lett, de hátránya tovább nőtt, immár 66 ponttal áll Hamilton mögött, Mexikóban már nagy eséllyel lehet bajnok az angol.

A versenybírók gyors vizsgálata után Verstappen 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért kanyarlevágással előzte meg Räikkönent, így a dobogóra nem állhatott fel a holland, a 4. lett. A további pontokon Bottas, Ocon, Sainz, Perez, Massa és Kvjat osztozott.

A szezon a jövő hétvégén a Mexikói Nagydíjjal folytatódik.