Vettel az időmérőn egyetlen mért kört sem tudott megtenni, már a Q1-ben kiesett, míg Räikkönent a rajtrácsról kellett letolni, közvetlenül a verseny kezdete előtt.

“Amint Vettel autójában azonosították a hibát, azonnal meg kellett volna nézni, hogy a másik autóban rendben van-e az alkatrész” – mondta Symonds. “Lehet, hogy tévedek, de mintha ugyanaz a hiba lett volna. Ha így van, az elfogadhatatlan.”

“El tudom képzelni, hogy valaki azt mondta: ‘ez nem történhet meg még egyszer, ne pánikoljunk feleslegesen.’ Pedig azt kellett volna mondani, hogy ‘nem érdekel, kinek a hibája, ellenőrizzünk mindent, és gondoskodjunk róla, hogy minden rendben legyen a versenyen.’ Ez lett volna a helyes eljárás.”

A Ferrari egy héttel később, Japánban is belefutott egy műszaki hibába, karboncső helyett akkor egy 59 eurós gyújtógyertya romlott el, emiatt Vettelnek hamar fel kellett adnia a futamot. A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer szerint hiba lenne, ha a Ferrari a két pocsék hétvége miatt mindent átszervezne.

“Még ha ilyesmi is történik, akkor sem szabad megváltoztatni azokat a folyamatokat, amelyek eddig jól működtek. Ez csak káoszt szülne” – vélekedett Szafnauer.

“A Ferrarinak csupán azt kellene átgondolnia, hogyan tökéletesítheti a folyamatait.”