Bár 12 pole-lal és 10 futamgyőzelemmel, a már szinte garantált bajnoki sikerekkel a Mercedesnek nem lehet panasza a 2017-es eredményekre, a csapatnak komoly fejfájást okozott és okoz az idén bevezetett új szabályokhoz tervezett autó viselkedése.

A W08-as ugyan gyors, de a járgány néha makrancos, nehéz beállítani, időnként még az sem világos, miért is nem viselkedik úgy, ahogy szeretnék, ahogy a csapatfőnök, Toto Wolff korábban jellemezte: igazi díva.

A német Auto Motor und Sport úgy tudja, a fentiek miatt a csapat alapvető koncepcióváltásra készül a 2018-as modellnél, állítólag a Red Bullnál évek óta sikerrel alkalmazott nagy dőlésszög irányába indulnak.

“Ez teljes koncepcióváltást jelentene. Teljesen új padlólemez, teljesen új diffúzor. Az ilyen váltásokban pedig ott van a kockázat, hogy kezdetben lassan halad majd a fejlesztés” – magyarázta a szaklapnak egy meg nem nevezett mérnök.

A Mercedeshez idén csatlakozott technikai főnök, James Allison így beszélt a “díváról”:

“Nem szolgált rosszul a járgány, azonban olyan autót szeretnénk, ami gyorsabban magára talál a pályán és biztosan képesek vagyunk kihozni belőle a maximumot. Igyekeztünk módosítani az idei éven és bízunk benne, hogy a jövő évre pedig kezesebb autót sikerül építenünk.”