Hartley sokáig szerepelt a Red Bull utánpótlásprogramjában, de aztán kegyvesztett lett, ami még szerinte sem volt megalapozatlan. Most váratlanul kapott egy hívást, de elég rövid ideje van a felkészülésre.

“Most kaptam egy kezelési útmutatót a Toro Rossótól, 50 oldalas” – fogalmazott Hartley. “Meg kell tanulnom az autó kezelését, tudnom kell, hogyan működik a kormány. A szabadedzéseken lesz négy órám az időmérő előtt, szerintem ez elég lesz, hogy felvegyem a tempót.”

Hartley a szimulátorban már vezethette a Toro Rosso idei autóját, ami szerinte tempóban egész hasonló az endurance-világbajnokságban használt gépekhez.

“A nyers köridőt tekintve nincs túl nagy különbség, hét-nyolc másodperc lehet. Ez nem sok, különösen versenytempóban, mi is pokolian gyors autókat vezetünk.”

“Szerintem részben ez az oka, hogy engem ültettek az autóba, van tapasztalatom a hibrid technológiával. Ezzel együtt nagy lépés lesz, hat-hét éve ültem utoljára együléses versenyautóban.”

“De úgy fogom fel, hogy ez is egy versenyautó, négy kereke van, szóval ezzel is csak gyorsan kell körbemenni egy versenypályán.”