Noha hetek óta többen tiltakoznak ellene, úgy tűnik, a Nemzetközi Automobil Szövetség nem tágít: hiába lesz jövőre eggyel több, 21 futam, négy helyett csak három belső égésű motort, MGU-H-t és turbófeltöltőt lehet majd felhasználni.

De ez nem elég az FIA-nek, jövőre még több nevetséges hátrasorolásos büntetés jöhet. Ennek oka, hogy MGU-K-ból, energiatárolóból és vezérlőelektronikából négy helyett mindössze két darab lesz a limit.

Az FIA Világtanácsának párizsi ülésén nem változtatták meg a pilóták hátrasorolását előíró szabályt sem.

Szigorították viszont a rajtokra és a kiugrásokra vonatkozó előírásokat, Valtteri Bottas jövőre már nem úszná meg az ausztriai, a lámpák kialvása előtt való elindulását, de Sebastian Vettel sem, hogy Kínában nem állt be rendesen a rajtkockájába.