A korábban az F1-ben a Ferrarinál és a McLarennél is dolgozó szakember, Marcin Budkowski a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki osztályának vezetőjeként a legmodernebb technológiák hasznosításával (is) foglalkozik.

A lengyel mérnök egy friss interjúban az önjáró biztonsági autók Forma-1-es bevezetését vetette fel, véleménye szerint ez ugyanis úgy tarthatná az F1-et az autóipari fejlesztésék élvonalában, hogy a versenyzést, a sokat emlegetett show-t nem zavarja.

“Hadd mondjak egy példát – bár nem ez az egyetlen ötlet –: felmerült már a vezető nélküli biztonsági autó is. Ez népszerűsíthetne egy egyelőre szkeptikusan kezelt témát, bizonyíthatnánk, hogy működik a dolog. A safety car-pilótára nem lenne többé szükség, ugyanis a számítógépre bízhatná az irányítást. Ugyanakkor óvatosan kell kezelnünk a versenyző nélküli versenyautókat – a mérnökök imádnák, de a nézők nem igazán” – idézte az Autosport.

Bár az F1-ben Budkowski sem látna szívesen pilóta nélküli autókat, az FIA elektromos formaautós szériája, a Forma-E jövőre elvileg már a Roborace nevű betétprogrammal, azaz az önjáró autók versenyével bővül majd.

“Izgalmas dolognak tartom a Roborace-et. De hogy a versenyző nélküli F1 képes lenne-e megragadni milliókat? Őszintén kétlem. Ugyanakkor fantasztikus lehetőség az autóversenyzést platformként használni az olyan új technológiák, megoldások promótálására, mint az önjáró biztonsági autó vagy épp a Roborace.”

Roborace-autó

A tervek szerint valahogy így fognak kinézni a végleges versenyautók.