A Forma-1-ben 1985 és 2005 között működő, 2006 óta a Red Bull által Toro Rossóként futtatott faenzai csapat, a Minardi két évtizeden át számos, más csapatnál esélytelen versenyzőnek adott lehetőséget, és a fizetős pilóták mellett olyan tehetségeket is az F1-be juttatott, mint Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Mark Webber és Fernando Alonso.

2010-től a HRT, a Lotus/Caterham és a Virgin/Marussia/Manor volt hasonló sereghajtó, de mára nem maradt ilyen csapat, így jelentősen beszűkültek a lehetőségek.

Az amerikai Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint nagyon kellene újra egy-két sereghajtó.

“Az ifjoncok számára nagy nehézség, hogy a megfelelő időben kell a megfelelő helyen lenniük. De ma nem sokat tehetnek, még helyet sem vásárolhatnak az F1-ben. Annak idején a Minardinál talán nem bánták, hogy utolsók, ők a fiatalokat hozták be a Forma-1-be. Na jó, talán nem örültek neki, hogy az utolsók, de elfogadták, mert az volt az üzleti modelljük, hogy fiatalokat nevelnek, és ez jó üzleti modell.”

“Így volt ez a HT-nél is, amikor Daniel Ricciardo vezetett náluk (2011-ben). Világos volt, hogy nem ér majd el eredményeket, de tapasztalatokat szerez. Ma nincs ilyen. Talán jó, hogy ma nincsenek ilyen csapatok, de talán nem az…”

Steiner ugyanakkor megérti, hogy a nagycsapatok miért nem ültetik a saját autóikba a fiatal pilótáikat.

“Úgy gondolom, hogy Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi is ügyes srác, nagy potenciállal. A Ferrari és a Mercedes leendő sztárja közülük kerül majd ki, de odáig eljutni nehéz, ilyen tekintetben nagyon nehéz a Forma-1.”

“Ég és föld a különbség a Forma-2 és a Forma-1 között, kell a tapasztalatgyűjtés. Nagy kockázat lenne Charles-t vagy Antoniót rögtön egy Ferrariba ültetni. Jól is alakulhat, de nagyobb az esélye, hogy rosszul sül el, ugyanis nagyok az elvárások. A Forma-1 nagyon összetett, a fiatal pilóták pedig hibáznak, mert tapasztalatlanok. A tapasztalatot nem lehet pénzért venni, az az idővel jön.”

A Ferrari Haas melletti másik motorpartnere, a Sauber már készül arra, hogy a maranellóiak utánpótláscsapata legyen.

“Remélem, nem az enyém a legjobb kamion”