A hazai Forma-1-es futam ugyan nem a roncsderbikről híres, a technikás, lassú Hungaroring másfajta élményt tartogat, mint mondjuk Spa-Francorchamps vagy Silverstone, de azért 30 év alatt történt pár furcsa, látványos, sőt életveszélyes bukás is. Így a 31. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

Az ifjú Schumacher elveszti szárnyát (1992) – A még pelyhes állú Michael Schumacher nálunk tudta meg, milyen érzés, ha egy elszálló hátsó szárny nyomán eltűnik a tapadást adó leszorítóerő. Szerencséje volt, hiszen a kilencvenes évek elején egy hirtelen irányíthatatlanná váló autó egyet jelentett a halálos veszéllyel.

 

Gázolás lábtöréssel (1995) – Az egyik legfurább Taki Inoue balesete, akit 1995-ben kiállása után, a pálya szélén ütött el az orvosi autó. A Footwork motorja felforrt, így Takinak félre kellett húzódnia. Kiszállt, és “fizetős” pilótaként saját befektetését is mentve buzgón segédkezni kezdett, ám egyszer csak az időközben a helyszínre érkező orvosi Tatra elgázolta. A japán pilóta még tett pár tétova lépést, de végül törött lába miatt földre rogyott, valódi munkát adva ezzel az orvosi személyzetnek.


Újabb elszállt szárny (2003) – Ebben az évben a brit Ralph Firman óriásit bukott, ugyanúgy elhagyta hátsó légterelőjét, mint Michael Schumacher. A baleset más miatt is emlékezetes, ugyanis az agyrázkódást szenvedett pilóta helyére Baumgartner Zsolt ugorhatott be a Jordannél, így a Magyar Nagydíjon debütálhatott az első magyar Forma-1-es pilóta.

Rombolás a rajtnál (2005) – 11 évvel ezelőtt az első körben szinte csak az nem ütközött vagy koccant, aki el sem indult. A rajtot követően Fernando Alonso és Rubens Barrichello is elvesztette első szárnyát, de a két Red Bull-pilóta járt igazán rosszul: Christian Klien óriásit bukfencezett, David Coulthardnál pedig a felfüggesztés bánta az Alonso elhagyott alkatrészével való találkozást.


Kimi forró pillanata (2006) – Az év, amikor mindenki megőrült az eső miatt, és az égi áldásnak köszönhetően tanúi lehettünk minden idők egyik legizgalmasabb F1-futamának a Hungaroringen. Ekkor történt, hogy a McLaren finn pilótája, Kimi Räikkönen hátulról öklelte fel a neki előzékenyen helyet hagyó Liuzzit.


Alonso kereket veszít (2006) – Szintén ebben az évben történt, hogy a feszült hangulat a kerékcserénél is hibát szült. A Renault szerelői nem rögzítették megfelelően Alonso jobb hátsó kerekét, így ő is kiállni kényszerült a káoszfutamon.


Massa döbbenetes balesete (2009) – Valószínűleg senkinek sem kell részletezni a balesetet, Felipe Massa az utóbbi évek legsúlyosabb sérülését szenvedte el a Hungaroringen, amikor egy, a Rubens Barrichello Brawnjából kipattant rugó fejen találta. A brazil pilóta életveszélyes fejsérülést szenvedett, sokáig az Állami Egészségügyi Központban ápolták, az idény további részét pedig ki is kellett hagynia.

Kubica apró koccanása (2010) – A lengyel pilóta életveszélyes bukásait figyelembe véve ez tényleg csak egy vasárnap délutáni koccanás, de azért a Hungaroringen ilyen is ritkán történik.


Heidfeld menekülése a lángoló autóból (2011) – A német pilóta utolsó évében kevés kiemelkedő eredménnyel örvendeztette meg a rajongókat, de van olyan jelenet, amely miatt emlékezhetünk a nevére. Látványosan gyulladt ki alatta a Forma-1-es autó, és Heidfeld teljesen érthetően, életét mentve egy pillanat alatt ugrott ki a Lotus Renault-ból. Az esetet a netes viccgyárak is felkapták, és képtelenebbnél képtelenebb módon ábrázolták az ugrás pillanatában lefotózott Heidfeldet.

 

2012-ben és 2013-ban nem borzolta különösebben látványos, veszélyes baleset a kedélyeket, Lewis Hamilton a McLaren-csapattal, majd később a Mercedes színeiben (első győzelmét szállítva a német alakulatnak) is diadalmaskodni tudott, de 2014-ben megmutatta a magyar pálya, hogy nem csak a vasárnap délutáni sziesztához nyújt tökéletes aláfestő zenét. Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata jellemezte a 2014-es versenyt, amelyet végül Daniel Ricciardo nyert, mögötte a még Ferrari-csapatot erősítő Alonsóval és Hamiltonnal.

Force Indiá-s mélyrepülés. 2015-ben nem a Force India versenye volt a Magyar Nagydíj. Pénteken az első szabadedzésen Sergio Perez bukott nagyot, amikor a jobb hátsó felfüggesztése megadta magát, a versenyen pedig Nico Hülkenberg potenciális dobogós helyezése úszott el, amikor a 43. körben a célegyenesben egyszerűen leszakadt az első szárnya, az autó pedig nyílegyenesen a gumifalba csapódott.

Perez balesete, sikerült komolyan összetörnie a versenygépet.

Ezen a videón pedig a pórul járt Hülkenberget láthatjuk.

2016-ban pedig jót aludtunk a futam alatt, remélhetőleg idén másképp lesz!