A Kanadai Nagydíjon a verseny végén elszenvedett motorhibája miatt hátrasorolással kezd majd Fernando Alonso a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, pedig a Honda-motor gyengesége miatt amúgy is hátrányban lenne a McLaren Bakuban.

“Azt hiszem, a hátrányunk két és fél, három másodperc lesz az egyeneseken. Sajnálatos helyzet, mert ha tetejébe a mezőny végéről rajtolunk, nagyon nehéz hétvégénk lesz, mert az egyenesen nagyon nagy a hátrányunk, az idény egyik legnagyobbja” – mondta csütörtökön a spanyol.

“Stoffellel igyekszünk majd a lehető leggyorsabban vezetni, a csapat biztosan a lehető legjobban beállítja az autót, tökéletes stratégiánk, rajtjaink és bokszkiállásaink lesznek, ezen a hétvégén ennyit tehetünk.”

Alonso F1-es pályafutásának kezdete óta nem kezdett olyan rosszul szezont, mint idén, a szerződése 2017 végén lejár, így az sem lenne csoda, ha 16 idény után, 36 évesen búcsút intene a Forma-1-nek, de azt mondja, nem készül erre:

“Ha az ember nem versenyképes, minden frusztráló. Másrészt viszont nagyon tetszenek az új szabályok, az új autók, újra támadhatom a kanyarokat, és sosem éreztem még magam olyan jó formában, mint idén. Sosem volt még ekkora előnyöm a csapattársamhoz képest, mint az idei évben (az időmérők tekintetében), pedig olyan csapattársról van szó, aki az alacsonyabb kategóriákban mindig győzött. Szóval jó viszonyítási pontom van.”

“Egyértelműen csúcsformában vagyok. Az eredmények ellenére is megvan a motivációm, éhezem a sikert, mert érzem, hogy a versenyzői pályám nagyon jó szakaszában vagyok.”

“Hogy miért? Az ember nagyon sok mindent tanul a pályafutása során. Ha a 10-15 évvel ezelőtti önmagam ellen versenyeznék, a gyorsaság nagyjából ugyanaz lenne, de a régi én itt-ott hibázna. Az ember néha túlhajtja, de ma már tudom, mikor kell nyomni és mikor érdemes egy kicsit konzervatívnak lenni. Tudom, mennyire precíznek kell lenni a bokszkiállásnál, ismerem a benzinspórolási módszereket, a rajtokat, az időmérős felkészülést, a gumimelegítést – nagyon sokat tanul az ember, amitől jobb versenyzővé válik.”

A kétszeres világbajnok hozzátette, hogy az idei Indy 500-as részvétel is jobb pilótává tette, a másik autó, másik kategória rég szunnyadó érzékeket ébresztett fel benne. Ugyanakkor kérdésre azt is elismerte, hogy a jövő évi visszatérése valószínűtlen.